Ihania nuo miniomput
Omat omppuni ovat vielä sen verran nuoria etteivät vielä lisääntymispuuhia ole aloittaneet, mutta kai sekin hetki tulee kun ensimmäinen munarypäs killuu lasissa. Toivottavasti asialla ovat silloin siniset tai raidalliset
Meillä naureskeltiin sille kun kotilo Kellahti kumoon ja otti kurkun "syliin" ja jyysti sitä. Sitten kun illalla kurkusta on jäljellä vain reunat..
(kuva n. 1 vuoden vanha..)
¤albiinomonninen¤ kirjoitti:Meillä naureskeltiin sille kun kotilo Kellahti kumoon ja otti kurkun "syliin" ja jyysti sitä. Sitten kun illalla kurkusta on jäljellä vain reunat..
Meilläkin kävi juuri näin! Kurkku oli iltaan mennessä syöty sillain että pelkät kuoret olivat jäljellä. Meiän omppujen värit ovat:
-Albiino valkoinen.
-Kultainen 2x
-Pinkki.
-Ruskea raidallinen.
Muutama on noista ehtinyt jo parittelemaankin ja munaryppäitä oli kanteen ilmaantunut viikon aikana 6!
Äkkiä näköjään kasvat. Olivat minulle tulessa tuo keltainen jotain 2,5cm about. Nyt se on jotain 5cm. Oiskohan ne kuukauden mulla ollut.
Siula on muuten saman värinen kotilo kun miulakii mutta itellä on van tummalla jalalla, pitää otta omista ompuista kanssa kuva ja pistää tähän kohan kerkee.
Onkohan tuo väri muoto muuten se luonnonvärinen, eli eikös omput luonnossa ole tuon värisiä?
Minkä ikäseks omppujen pitäis elää? Itellä on nyt sellasia kolme ja munarypäs , mietin vaan kun vanhin on meillä 5kk ja kaverin omput on aina kuollut jo puolen vuoden tienoilla..
60l kasviallas tulossa
Kissa ja kaksi koiraa, uusi Jyväskyläläinen opiskelija Pohjanmaalta
jossula kirjoitti:Minkä ikäseks omppujen pitäis elää? Itellä on nyt sellasia kolme ja munarypäs , mietin vaan kun vanhin on meillä 5kk ja kaverin omput on aina kuollut jo puolen vuoden tienoilla..
Mulla ne elää vuodesta-kahteen vuoteen.
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
Tälläiset kaksi kotiloa minulla joskus oli, mutta nyt ne ovat jonkun toisen altaassa, kun ei voinut kovettaa vettä noille. Olivat joitakin Sulawesi kotiloita, lajia en tunne.
Kivoja otuksia oli, noille voisi tehdä 100 litrasen paljun.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Hilleri kirjoitti:Tälläiset kaksi kotiloa minulla joskus oli, mutta nyt ne ovat jonkun toisen altaassa, kun ei voinut kovettaa vettä noille. Olivat joitakin Sulawesi kotiloita, lajia en tunne.
Kivoilta näyttävät. Haaveilen vielä kolmannesta akvasta, joka pyhitettäisiin luultavasti sitten kotiloille.