Huomasin asuvani jossain missä ei ole mitään

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

nitton
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Huomasin asuvani jossain missä ei ole mitään

Viesti Kirjoittaja nitton »

Eli en tiedä onko tällainen surkuttelu jo tehty aikaisemmin, jos on niin ohjatkaa mahdollisimman kovasanaisesti pois. :D

Eli koin mielenmadalluksen kun ymmärsin asuvani hieman syrjässä ja kaikki kivat "myydään" ja "lahjoitetaan" ilmoitukset ovat aika kaukana. 8O
Nyt kaipaan jonkun kertomaan että on myös keksinyt tällaisen asian.

Otetaan vastaan myös "häähää asun hesassa ja täällä on kaikkea" kirjoitukset

Kiitos :mrgreen:

---------------------------------

Näin sivumennen sanoen nuo hymiöt näyttävät aivan erilaisilta tuossa valikossa kuin tekstissä :O

Ja nämä railakkaat kielioppivirheet jotka esiintyivät avaus kommentissani voi lukea edellämainitun masennuksen syyksi 8-)
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member

Re: Huomasin asuvani jossain missä ei ole mitään

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

No, minäkin asun Turussa, täällä on tasan 2 luotettavaa akvaarioliiketta ja oikeastaan kaikki myydään/vaihdetaan/ostetaan/lahjoitetaan -jutut on jossain Hesassa, Tampereella, Seinäjoella, Loimaalla yms .. :cry:
Malys
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Malys »

Mulla on lähimpään akvaarioliikkeeseen matkaa n. 200km (tällä paikkakunnalla ollut akvaarioliikkeen tapainen = myyntialtaita ehkä 10 lopetti n. 15 vuotta sitten) eikä tällä suunnalla pahemmin muita harrastajia ole ja ne puljut, joista olen kalani tilannut (postitse/Matkahuollon kautta) ovat lopettaneet, joten tulevaisuudessa voi ongelmaksi muodostua kalojen hankinta, kasveja ja rompetta kyllä saa netistä helpostikin, mutta tuo elävä osasto on ongelmallinen, etenkin kun Matkahuolto ja posti ovat alkaneet nihkeilemään elävien lähettämisen kanssa.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
malawi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja malawi »

Ne on ne ratkaisut mikä jokainen itse tekee! Itse muutin stadiin kun kaikkea on enemmän tarjolla. Jostain syystä porukkaa luulee että stadilaiset ovat ylpeitä ja ylimielisiä...ei pidä lainkaan paikka! Ehkä ne ihmiset jotka niin ajattelevat ovat vaan kateellisiä ettei asu helsingissä. Itse viihdyn hyvin täällä vaikka tää onkin pieni kaupunki! Lontoo tai Barcelona ois tulevaisuus :)
Ruma mies
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Ruma mies »

On siinä eroa. Olen pitänyt akvaarioita seitsemällä paikkakunnalla, joista viisi oli pikkukaupunkeja. Kieltämättä olen tyytyväinen nykyiseen asuinpaikkaani Akvaariolinnan ja Helsingin akvaariokeskuksen välissä.
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

Minä asun Turussa ja olen erittäin tyytyväinen, että meillä on kaksi hyvää akvaarioliikettä.
Olen käynyt paljon ylistetyssä Helsingin akvaariokeskuksessakin useasti, mutta en näe siinä suurta eroa paikalliseen hyvään liikkeeseen verrattuna. Hinnat tuntuvat vain olevan vähän kalliimpia, johtuen varmaan maantieteellisestä sijainnista.
Muille paikkakunnille ostoksille vetävät tällä hetkellä ainoastaan Akvaariolinna ja Tampereen Akvaariokala.
Turussa on todella paljon ostetaan/myydään/lahjoitetaan ilmoituksia. Olen itse myynyt paljon kaikenlaista ja ostanut paikallisilta harrastajilta milloin mitäkin. Lahjoituksiakin on tullut annettua ja otettua vastaan..
outi83
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja outi83 »

Minäkin asun siellä missä ei ole mitään :mrgreen:
Tai no onneksi täällä on akvaario liike mistä saa tilattua ainakin suht yleisiä kaloja jos niitä ei liikkeessä muuten ole. Esim salamanteriplekon sain kaupan kautta tilattua ruotsista :)
Kasveja olen tilannu postitse etelän harrastajilta.

Eli tähän mennessä olen kyllä saanut kaikkea mitä olen halunnut, mutta lompakon päälle se kyllä käy. Etelästä saisi kaikkea paljon halvemmalla ja jopa ilmaiseksi/lahjoituksena. Akvaariokin piti uutena ostaa kun ei sopivaa käytettyä löytynyt läheltä.

Mutta yhtään etelämmäksi en muuta eli en valita :mrgreen:
240l juwel: rusokirjoahvenet, punapäätetrat, kirsikkabarbit, partis, salamanteri ja kuparimonniset.
Ruma mies
Senior Member
Senior Member

Syrjäisten paikkakuntien myydään- ja ostetaan-juttuihin on olemassa lievennys. Ilmoituksissa voisi mainita asuinpaikan lisäksi esimerkiksi mökkipaikkakunnan tai muita paikkakuntia, joissa tulee vierailtua silloin tällöin. Olen muutaman kerran sopinut tapaamisen ostamista, myymistä tai antamista varten mökkimatkan varrella olevan huoltoaseman pihaan ja kerran jopa moottoritien levähdyspaikalle.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Ruma mies kirjoitti:Syrjäisten paikkakuntien myydään- ja ostetaan-juttuihin on olemassa lievennys. Ilmoituksissa voisi mainita asuinpaikan lisäksi esimerkiksi mökkipaikkakunnan tai muita paikkakuntia, joissa tulee vierailtua silloin tällöin.
Ei kunnon stadilainen mene koskaan Kehä III:n pohjoispuolelle. 8-)
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Butterflies kirjoitti:No, minäkin asun Turussa, täällä on tasan 2 luotettavaa akvaarioliiketta ja oikeastaan kaikki myydään/vaihdetaan/ostetaan/lahjoitetaan -jutut on jossain Hesassa, Tampereella, Seinäjoella, Loimaalla yms .. :cry:
Ai. 8O

Mun mielestä useimmat MINUA kiinnostanneet ilmoitukset ovat olleet; Oulussa, Turussa, Helsingissä ja Hyvinkäällä... :roll:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

malawi kirjoitti:Ne on ne ratkaisut mikä jokainen itse tekee! Itse muutin stadiin kun kaikkea on enemmän tarjolla. Jostain syystä porukkaa luulee että stadilaiset ovat ylpeitä ja ylimielisiä...ei pidä lainkaan paikka! Ehkä ne ihmiset jotka niin ajattelevat ovat vaan kateellisiä ettei asu helsingissä. Itse viihdyn hyvin täällä vaikka tää onkin pieni kaupunki! Lontoo tai Barcelona ois tulevaisuus :)
Juu, Helsinki onkin varsinainen onnela =)
Itse asuin siellä kymmenkunta vuotta ja vaimo 26 vuotta enkä takaisin muuta mistään hinnasta. Helsinkiläisien asennoitumista muihin ihmisiin (ei sukulaisiin/kavereihin) kuvaa hyvin se testi jossa "vauva" oli jätetty itkemään yksin rattaisiin.

Mutta itse asiaan.
Vaikka Jyväskylässä onkin muutama eläinliike niin varsinkin merivesiharrastajasta tuntuu siltä että kaikki kiva on aina jossain muualla.
pikku_kalaset
Member
Member

Viesti Kirjoittaja pikku_kalaset »

malawi kirjoitti:Ne on ne ratkaisut mikä jokainen itse tekee! Itse muutin stadiin kun kaikkea on enemmän tarjolla. Jostain syystä porukkaa luulee että stadilaiset ovat ylpeitä ja ylimielisiä...ei pidä lainkaan paikka! Ehkä ne ihmiset jotka niin ajattelevat ovat vaan kateellisiä ettei asu helsingissä. Itse viihdyn hyvin täällä vaikka tää onkin pieni kaupunki! Lontoo tai Barcelona ois tulevaisuus :)
Joo ei me stadilaiset ylimielisiä olla. Saatetaan vaan olla vähän kiukkusia aamudösässä eikä huvita jutella vieraille niinku maalla on joskus tapana :) Siinäkin on ehkä vähän perää, että muihin suhtaudutaan vähän kylmemmin kuin kavereihin ja tuttuihin ja uusia ystäviä voi olla vaikea saada, kun kaikilla on jo se oma ydinporukkansa. Mutta niin se on kyllä varmaan joka paikassa. Etenkin pienessä kaupungissa erilainen voi kokea olonsa todella syrjityksi, kun kaikki ovat "tavallisia". Siksi olen ihan iloinen, että täällä asun, vaikka jouduin kyllä koulukiusatuksi koko peruskoulun ajan pääkaupunkiseudullakin. Täällä on kuitenkin todennäköisempää löytää samanlaista porukkaa kuin jossain keskellä ei mitään.

Mä haluisin muuttaa Australiaan, mut nyt kun Suomen helteissäkin on ollu kestämistä ni en tiedä olisko siinä järkeä. Mieli tekis kyllä jonnekin, missä ois monimuotonen luonto. Ehkä sen helteen kestäis, kun Suomessa taloissa on yleensä tosi surkea tuuletus toisin kuin lämpimämmissä maissa, joissa on osattu varautua helteisiin. Ja sen takia täällä on ehkä tukalampi olla helteellä kuin lämpimissä maissa, vaikka siellä on lämpimämpi. Meidän kämpässä esim. ei ole minkäänlaista tuuletusta ja nytkin lämpötila 29. Lisäksi kylmää vettä tulee milloin tulee ja usein vesi pitää kylmentää jääpaloilla.
Pelastamani katukissa Muffe<3
375 l 150x50x50: 8 kongontetraa, sulkaripsi, sinileuka, perhoskirjo, helmikirjo uros (MYYNNISSÄ), 5x lineolata, partis, tyttötaisto (royal blue CT). 64l: helmikirjon jäähyakvaario.
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Minua ei sinäänsä haittaa tuotteiden oleilu ympärisuomea, kun veli on Tampereella ja sisko Espoossa, eli vain keski, pohjoinen ja itä jää _kalattomaksi_ hankinta-alueeksi. Muuten posti kulkee ja tuo tavarat 7min mopoilun päähän joskus jopa alle 24 tunnissa. Kyllä kelpaa! :D Tosin täällä Porissa on kaksi liikettä, joissa en koe saavani hyvää palvelua. Tulevaisuuden suunnitelmat kuitenkin näyttäisivät ohjaavan Tampereelle, Helsinkiin, Turkuun tai pahimmassa tapauksessa Kuopioon.

Sen myönnän, että välillä kismittää, kun halpa akvaario tms. on jossain kaukana. ;)
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Ruma mies
Senior Member
Senior Member

Mörrikkä kirjoitti:... Helsinkiläisien asennoitumista muihin ihmisiin (ei sukulaisiin/kavereihin) kuvaa hyvin se testi jossa "vauva" oli jätetty itkemään yksin rattaisiin. ...
Hauska yleistys. Kun joku väärin asennoitunut tekee jotain ikävää, on mielestäsi selvä, että kaikki muutkin samalla paikkakunnalla asuvat ovat asennoituneet samalla tavalla?

Tapaus, johon viittaat, ei ollut testi, vaan UNICEFin huonosti harkittu kampanja, jonka tarkoitus oli herättää ihmiset pohtimaan turvallisen lapsuuden merkitystä. "Testiä" ei tehty pelkästään Helsingissä, vaan 13 muullakin Suomen paikkakunnalla. En onnistunut löytämään listaa paikkakunnista, mutta olettaisin Jyväskylän suurehkona kaupunkina olleen yksi niistä.
Ildar
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Ildar »

Enpäs nyt jyväskyläläisiä/lähikuntien asukkaita menis sanomaan yhtään paremmiksi asenteidensa sun muiden kanssa :roll:
Täälläpäin suunnilleen minkä tahansa harrastaminen on sellaista että koskapa asiat on ennenkin tehty näin, ne tehdään ihan samalla tavalla myös tulevaisuudessa ja uusia ideoita ei kannata ilmaista (varsinkaan semmosia mitkä on toisaalla havaittu toimiviksi) jos haluat olla hyvää pataa porukan kanssa... En myöskään keksi mikä tekee Jyväskylästä ison ja hienon kaupungin (Aallon rakennuksia lukuunottamatta), yksi vihonviimeinen takapajula tämä on.

Akvaarioliikkeitä ja ketjumyymälöitä toki löytyy ja aika usein sitä mitä etsiikin. Jos ei, niin vaikkapa Tampereelle ajaa puolisentoista tuntia...
650 + 275 litraa vettä ja aika monta osaomistuskarvakorvaa
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

MA7xGE kirjoitti:
Butterflies kirjoitti:No, minäkin asun Turussa, täällä on tasan 2 luotettavaa akvaarioliiketta ja oikeastaan kaikki myydään/vaihdetaan/ostetaan/lahjoitetaan -jutut on jossain Hesassa, Tampereella, Seinäjoella, Loimaalla yms .. :cry:
Ai. 8O

Mun mielestä useimmat MINUA kiinnostanneet ilmoitukset ovat olleet; Oulussa, Turussa, Helsingissä ja Hyvinkäällä... :roll:
Ja piti vielä oikein lihavoida ja alleviivata tuo loimaa. :)
Thompson
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Thompson »

Tuo ikuinen "ostakaa kivijalkaliikkeistä"-mantra on kuin Vihreiden vaaliohjelma, keskittyy pariin hassuun neliökilometriin kaukaisessa rannikkokaupungissa. Kaikki eivät millään voi ymmärtää että toisilla on matkaa enemmän kuin 10min tai 15km kaupoille.

Asuin 33v vuotta Tampereella ja aikuisiästä suurimman osan keskustassa. Sitä aikaa ei ole ollut yhtään ikävä sen jälkeen kun muutti maalle omaan taloon. Enää kaupunkiin ei ole mitään muuta asiaa kuin kalakaupoille Tammelaan tai kebabille Laukontorin tuntumaan.

Toistaiseksi oma auto on vielä ollut mahdollisuus ja sitä on onkin ahkerasti käytetty kalahankintareissuilla. Tämäkin tulee loppumaa koska tässä maassa ei äänestäjiä arvosteta vaan vähäväkisetkin vähemmistötkin pääsevät hallitukseen tupisemaan joutavia.
pikku_kalaset
Member
Member

Viesti Kirjoittaja pikku_kalaset »

Vähemmistöjen oikeuksista olen eri mieltä, en itse ajattele heidän puheitaan joutaviksi. Siitä olen kuitenkin samaa mieltä, ettei hallitus ole äänestyksessä ilmitulleen kansantahdon mukainen. Pahoin pelkään, että tätäkään hallitusta ei kaadeta, vaikka ne mitä tekisivät tai jättäisivät tekemättä, koska ei uskalleta. Itse siis äänestin vihreitä, mutta persuistakin ymmärrän monia niin kauan kuin eivät perustele arvojaan ja kannanottojaan piilevällä rotuvihalla ja arabien ym. kansojen "ominaisluonnolla". Verhoten sen yhteiskuntakritiikin alle. Sellaista en voi sietää. Monet persut ovat kuitenkin enemmänkin huolissaan Suomen köyhtymisestä, jos nykymenolla jatketaan ja ne argumentit ymmärrän hyvin. "Oma pesä ensin" -ajattelun myös ymmärrän, joskin olen eri mieltä. Persujen konservatiivinen arvomaailma ei myöskään herätä sympatioita tässä tytössä. Elän 2000-lukua, jossa esim. seksuaalisuus ja sukupuolisuus määritellään paljon vapaammin kuin 50 vuotta sitten. Mutta kaikkien persujen demonisointi natseiksi tai vastuunpakoilijoiksi (kun hallitus itse asiassa itse väistelee kansan tahtoa) on viimeinen, mitä tässä kannattaa tehdä. Se vain lisää puolueen kannatusta. Jos aikoo kritisoida persuja, pitää kuunnella, mitä heillä oikeasti on sanottavana eikä hakata olkiukkoja tai yrittää ymmärtää väärin. Sen virheen monet puolueeni edustajat ja muut hallituspuolueet nyt tekevät ja haluaisin vain sanoa heille: "Know your enemy!"

:mrgreen:
Pelastamani katukissa Muffe<3
375 l 150x50x50: 8 kongontetraa, sulkaripsi, sinileuka, perhoskirjo, helmikirjo uros (MYYNNISSÄ), 5x lineolata, partis, tyttötaisto (royal blue CT). 64l: helmikirjon jäähyakvaario.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Butterflies kirjoitti:
MA7xGE kirjoitti:
Ai. 8O

Ja piti vielä oikein lihavoida ja alleviivata tuo loimaa. :)
Tottakai! :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

On täällä oulussa silloin tällöin myytävänä kalojakin ja kasveja, itse olen vaan niin hidas että ovat jo menneet kun kyselen.
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS

Viesti Kirjoittaja naatti »

Jyväskylässä ei hirveästi ole myynnissä, mutta olen silti varsin tyytyväinen sijaintiini. Kyllä imoituksia löytyy ja tästä on kuitenkin suhteellisen lyhyt matka joka paikkaan (no ei nyt ihan pohjoiseen, mutta...). Kaikki tarvitsemani palvelut ja kaupat löytyy täältä ja jos ei löydy niin posti on keksitty. Kyllä tuo postijärjestelmä on kätevä!
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Ja oikeastiko luulette ettei tuo viljelemänne stadiviha ruoki yhtään sitä stadilaisten muumaalaisiin soveltamaa "jaha, käännytään poispäin jos tulevat lähelle" -asennetta? Myönnän suoraan olevani kaikessa yksityiselämässäni syntyperäisiä stadilaisia suosiva enkä näe siinä mitään pahaa. Miksi pitäisi antaa jotain meiltä pois muualle, tai varsinkaan ihmisille jotka kertovat suoraan etteivät pidä meistä? Kaikki maakuntien ihmisetkin suosivat omiaan ja se on heistä aina ollut ihan ok.
Niku
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Niku »

Itse asun pienessä kunnassa, ja tarkoituksena olisi muuttaa vielä syrjemmäksi omaan rauhaan. Mitään ongelmaa minulla ei ole sen kanssa, että joudun ajamaan 100km saadakseni esim. akvaarioon kaloja. Samalla hoitaa sitten muita asioita. :)
Parempi minulle näin, kuin kaupunkielämä (kokeilin enkä tykännyt). ^_^
325l: 12x messinkibarbi, 28x kiilakylki 3x haarniskamonni, 3x piikkisilmä, partamonni ja tulievä
60l : kääpiörihmakala ja nuolimonni
MCO,DRX,2x maatiainen ja paimenkoira
Angel86
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

Eipä ole valittamista Turun tarjonnassa. Pari loisto akvaarioliikettä + muita lemmikkiliikkeitä, joissa "tavallisimpia" kaloja ainakin on ja hyvin ovat nämäkin kalat meillä pärjänneet.

Täältä aqua-webistä löytyy myös ihan ok:sti ostettavaa. Itse ainakin olen hyvin ostettavaa löytänyt. Isomman/harvinaisemman ostoksen perässä olemme lähteneet kauemmaksikin. Tosin yleensähän se menee niin, kun jotakin etsii niin sitä ei tietenkään juuri silloin ole kenelläkään myynnissä :D
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

maisu kirjoitti:Ja oikeastiko luulette ettei tuo viljelemänne stadiviha ruoki yhtään sitä stadilaisten muumaalaisiin soveltamaa "jaha, käännytään poispäin jos tulevat lähelle" -asennetta? Myönnän suoraan olevani kaikessa yksityiselämässäni syntyperäisiä stadilaisia suosiva enkä näe siinä mitään pahaa. Miksi pitäisi antaa jotain meiltä pois muualle, tai varsinkaan ihmisille jotka kertovat suoraan etteivät pidä meistä? Kaikki maakuntien ihmisetkin suosivat omiaan ja se on heistä aina ollut ihan ok.
En minä ainakaa vihaa stadilaisia, paitsi niitä viherpiipertäjiä jotka huutavat yksityisautoilua vastaan (täällä ei ole toimivaa joukkoliikennettä ja yötaksa Oulussa alkaa klo 23 ja on 6,20 suuntaansa). Muuten kyllä ei ole ihme, että esim. pääkaupunkiseudulla on myytävää ja lahjoitettavaa enemmän kuin muualla, kun siellä asuu eniten ihmisiä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”