Hienoja omia kuvia taistoista

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kala-Jalmari
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Re: Hienoja omia kuvia taistoista

Viesti Kirjoittaja kala-Jalmari »

Riveriana kirjoitti:Tässä muuten aivan loistava kuvasarja marmorigeenistä työssään:
http://www.bettabred.co.uk/?p=118

Siis ymmärsinkö oikein että se on se sama taisto kaikias kuvis? 8O :mrgreen:
useita pieniä altaita ,317l , 3 kissaa ja 1 berninpaimenkoira vanhus :)
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

Kyllä. Marmorigeeni vain tekee taikojaan sen parissa. En kyllä tiedä vaikuttaako tuossa kalassa jokin muukin, mutta aika hauska lopputulos. Mulla on marmoripoikaset olleet välillä täysin turkooseja ja seuraavana päivänä toinen puoli päätä on valkoinen ja sitten taas koko kala on sininen. Sitten turkoosi. Ikinä ei tiedä miltä ne näyttää hetken päästä.
Millian blogissa on kuvia Keltanokasta, ja jos ei tietäisi, luulisi niiden olevan eri kalasta.
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TASHAS

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Tilanteesta riippuen marmori on joko kiva juttu tai ihan syvältä, riippuu siitä mitä suunnittelee jos suunnitelee. Mitään vakioväristä niiden varaan ei oikein pysty suunnittemaan.
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

narmilta tänään tullut, Sampo:

Kuva
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member

Onnea uudelle taistolle :D
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Kiitos! :) Se on kyllä tosi hieno ainakin mun mielestä ja todella utelias, seuraa kun istun koneella tässä olohuoneessa tai sitten kun istutaan miehen kanssa ruokapöydässä, toi sen "allas" on tossa keittiön pöydällä meinaan. Se on vaan tosi iso, siis miltei puolet isompi kuin tuo Tapio tossa 63-litraisessa.. Pidempi ja rotevampi.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member

Joo, ne on mokomat niin uteliaita :D

Huomasin muuten etten ole kommentoinutkaan tuota Sannun sinistä CT Repaa, ja tässä se tulee: Kaunis on! Erityisesti väri! :D
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Pan tänään

Kuva
Akvarismia 1992-2014
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member

Kootut keitokset, eli combtaileja harrastettu jossain vaiheessa vaihtelevalla menestyksellä.

Valkoonen oli pikkasen huono pohja kuvata tätä hemmoa. Parvesta löytyy blondi akka kaveriksi,jolla pikkasen mustaa.
Kuva

Josko naittais nää.
Kuva
Kuva

Ja nää.
Kuva
Akan kuvakulma pikkasen hassu, ei se oikeesti ihan näytä tältä toi niska.
Kuva

Voihan KREPPI [}:)]
Kuva
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

Tää on kyllä ihan siinä rajoilla et kehtaanko laittaa .. mut laitampa kuitekin. :)

Taistoni ostin eilen, ja koitin peilin kanssa vähän harjoitella. No, se ei näy kuvissa, mut .. Tuskin hän on ammattilaisten mielestä mitenkään hieno, mutta mun oma lemmikkini silti. <3
Liitteet
Taisto (1) – Kopio AW.jpg
Taisto (1) – Kopio AW.jpg (29.3 KiB) Katsottu 3160 kertaa
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member

Kyllä se peilitreeni alkaa mennä paremmin kun tyyppi kotiutuu ja kehittää lisää vihaa yksin ollessaan. Siinä leikissähän koitetaan saada tyypille sellainen fiilis että sai peloteltua toisen pois tontiltaan. Onnea joka tapauksessa taistosta, eihän tuo ole ollenkaan huono tapaus.
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

Kiitos paljon! :)
Juu, en kamalasti viitsi kiusata heti alkuun, mutta tyyppi on kotiutunut hyvin, vallannut oman reviirin ja tulee jo toimeen sukarapujenkin kanssa :)
hippikala
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja hippikala »

Voi vautsi tuota kreppikalaa! :D Tuosta tulee ihan mieleen Amy Brownin taide, todellinen goottikuningas tuo kala :D . Nuo mustat turkooseilla koristeilla (mikä lieneekään oikea nimi) ovat kyllä vaikuttavia, vaikkeivat ehkä minun tyyliini sopisikaan.
KalaH
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: OAS, TAS

Viesti Kirjoittaja KalaH »

Hienoja taistoja taas nastiksella. :D Mulla taitaa olla tuolla altaassa noitten sinisten combien veli joka on sekin nätti, pitäisikin kuvata se ja ehkä kudettaa jossain vaiheessa.
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member

hippikala kirjoitti:Voi vautsi tuota kreppikalaa! :D Tuosta tulee ihan mieleen Amy Brownin taide, todellinen goottikuningas tuo kala :D .
Paitsi en meinaa jatkaa ton kanssa, periyttää tuota greppiä jo toises sukupolves. Tiedän onneksi mitkä multa löytyvät akat on tuota sukujuurta. Tuo ongelma (mun kannalta) tuli yhden kaupasta ostetetun tyypin mukana joskus aikanaan, onneksi ei tullut aikanaan kertaa enempää käytettyä ja silloinkin vaan hoitelemaan yksi pulska akka jonka kanssa muilla ukoilla oli ongelmia ison koon ja tulisen luonteen vuoksi.
pikku_kalaset
Member
Member

Viesti Kirjoittaja pikku_kalaset »

nastamuumio kirjoitti: Josko naittais nää.
Kuva
Kuva

Ja nää.
Kuva
Akan kuvakulma pikkasen hassu, ei se oikeesti ihan näytä tältä toi niska.
Kuva

Voihan KREPPI [}:)]
Kuva
Toi kreppikala on ihana! Onks siin siis jotain vikaa sun mielestä? Mä otan kyl sen tai jonkun näistä poikaisista : DDDD Kummasta tahansa parista. Jälkimmäisellä parilla on tosi jännät pyrstöt! Etenkin naaraalla! Onpas kaunis. Kuin koru. Siis todella kaunis naaraaksi! On kyl niin ihania noi parit, että varmaan tulee kauniita poikasia! Vitsi ku tekis mieli ottaa monta urosta, mutku on vaan yks akva ni ei voi missään nimessä. Argh, tästä se alkaa. Monen akvan kierre ... :mrgreen: Siis joo oon jo ihan ostamassa sulta kaikki kalat :mrgreen:
Pelastamani katukissa Muffe<3
375 l 150x50x50: 8 kongontetraa, sulkaripsi, sinileuka, perhoskirjo, helmikirjo uros (MYYNNISSÄ), 5x lineolata, partis, tyttötaisto (royal blue CT). 64l: helmikirjon jäähyakvaario.
hippikala
Senior Member
Senior Member

Kamoon Nastamuumio, tuo kreppihän on tosi hieno! Laitat vaan poikaset myyntiin ja mukaan tällaisen kortin http://images.marketworks.com/hi/50/49711/z83940.jpg missä on kalan tiedot kirjoitettuna kiemuraisella fontilla. Tuommoinen olisi todellinen katu-uskottava lemmikki tosigootille :D .

Oletko huomannut, että noista pitkistä liehukkeista olisi kalalle haittaa? Äkkiseltään tulisi mieleen, että tuommoisen kanssa on kuitenkin helpompi liikkua kuin jonkun täydellisen half-moonin kanssa, nuo suikaleet eivät varmaan kuitenkaan paljon paina, elleivät sitten kierry kasveihin solmuun...
pikku_kalaset
Member
Member

hippikala kirjoitti:Tuommoinen olisi todellinen katu-uskottava lemmikki tosigootille :D .
Haha mä oon gootti (en tosin uskaltais sanoa itseäni tosigootiksi, kun jotkut ottaa nää asiat niin tosissaan). Ja heti halusin ton kalan...
375 l 150x50x50: 8 kongontetraa, sulkaripsi, sinileuka, perhoskirjo, helmikirjo uros (MYYNNISSÄ), 5x lineolata, partis, tyttötaisto (royal blue CT). 64l: helmikirjon jäähyakvaario.
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member

Pikkasen OT kommentti: Sanotaanko näin että noi tekee tyypin tosi suttusen näköiseksi ollessaan normi tilassa. Mulle tuo poikkema kielii valitettavasti ongelmista, ei sinänsä etten salli erilaisuutta mutta johonkin se raja pitää vaan vetää. Katsos kun tässä hommassa mielipide ja maku kehittyy jokaisen poikueen myötä, itsellä huomasin että jossain 10-15nennen kasvatetun poikueen jälkeen uskalsi jo olla jotain mieltä omista kasvateistaan / muiden omista (siis muutakin kuin että hieno tms.).Toisaalta ei rumia taistoja ole olemassakaan( tai harvemmin tulee vastaaan) Vanha totuus on että työ opettaa ja koulussa oppii vain perusteet, jolla tarkoitan sitä antakaa ajan kulua, kokekaa jännitys, ilot ja pettymykset niin huomaatte oman mielipiteenne muuttuneen monessa asiassa. Pelkkä aika eikä luettu tieto ei sitä tee, vaan monenlaiset kokemukset ja ahaa elämykset jotka tulee käytännön kautta. Mutta antakaa niille harrastajille jotka ovat mielestään ehkä tajunneet jotain erityistä, näyttää teille muille esimerkkiä ja kertoa siitä minne suuntaan harrastuksenne TULEE kehittymään jos siinä pysytte (tää lause ei o provo vaan ihan totuus, koska niin siinä aina käy :D ) Peace!

Siinäpä oliskin sukujuurelle nimi Gothic Betta 8O :mrgreen:
narm
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: ---
Viesti:

Viesti Kirjoittaja narm »

Butterflies kirjoitti:Tää on kyllä ihan siinä rajoilla et kehtaanko laittaa .. mut laitampa kuitekin. :)

Taistoni ostin eilen, ja koitin peilin kanssa vähän harjoitella. No, se ei näy kuvissa, mut .. Tuskin hän on ammattilaisten mielestä mitenkään hieno, mutta mun oma lemmikkini silti. <3
Nättihän tuo on :) .
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member

pikku_kalaset kirjoitti:Toi kreppikala on ihana! Onks siin siis jotain vikaa sun mielestä? Mä otan kyl sen tai jonkun näistä poikaisista : DDDD Kummasta tahansa parista. Jälkimmäisellä parilla on tosi jännät pyrstöt! Etenkin naaraalla! Onpas kaunis. Kuin koru. Siis todella kaunis naaraaksi! On kyl niin ihania noi parit, että varmaan tulee kauniita poikasia! Vitsi ku tekis mieli ottaa monta urosta, mutku on vaan yks akva ni ei voi missään nimessä. Argh, tästä se alkaa. Monen akvan kierre ... :mrgreen: Siis joo oon jo ihan ostamassa sulta kaikki kalat :mrgreen:
Toi greppi joutais vaikka heti, tota alempaa paria koitan varmaan kudettaa ihan muuten vaan ensin. Sit kyllä joutaa jos vaan kulkeentuu sinne tsadiin.
pikku_kalaset
Member
Member

Miten pitkään sun tuottamat poikaset elää yleensä nastamuumio? Onks niissä elinvoimaa?
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member

pikku_kalaset kirjoitti:Miten pitkään sun tuottamat poikaset elää yleensä nastamuumio? Onks niissä elinvoimaa?
Jaa a, mistä noista kuule tietää, mun mielestäni koko elinvoima käsite taiston osalta on hiukan absurdi, ihan oikeesti. Ensinnäkin miksi sen pitäs elää enemmän kuin pari vuotta, toisaalta en tiiä kun en ole ikinä omistanut yhtä taistoa 1v pidempään, niiden paras käyttöikä on kuitenkin alle vuosi syntymästä. Mun mielestäni taisto on parhaimmillaan lyhyt ikäisenä noin harrastuksen kannalta, aatella jos ne eläin vaikka 5vuotiaaksi, mihin ne kaikki lemmikit tunkis. Eiköhän alkuperäinen elinympäristö ole muokannut tarkoituksella taistoista lyhytikäisiä, en ymmärrä miksi siihen pitäis puuttua tai kehittää sitä ominaisuutta IMHO. Taistoja nyt vaan tulee ja menee, en mä sitä ole lähtenyt romantisoimaan.

Lisäksi mä en jaksa uskoa että jokin peritty elinvoima on se "juttu" tai "koko juttu", taiston terveyshän riippuu koko sen elinkaaren (poikasesta >kuolemaan) ympäristötekijöistä, nuoruuden ongelmat ympäristössä laukaisevat ongelmia vanhempana. Joten sen perusteella voisi väittää että hyvä osa kaupassa myydyistä taistoista ("tehoviljellyt" jossain maassa x) ovat kuitenkin saaneet hyvää hoitoa nuorena, ja miksi eivät olisi, eihän ne muuten olisi kasvaneet aikuiseksi järkevässä ajassa. Eniten taistoja varmaan saadaan sairaaksi ruokinnalla, elinoloilla tai muilla laukaisevilla tekijöillä niiden ollessa aikuisia. Toki niitä ongelma taistoja tulee vastaan melki joka poikueessa (varmaan kaikilla) niistä vaan pitää ymmärtää hankkiutua ajoissa eroon, se taas vaatii pikkasen luonteen kehittämistä (se on vaikeaa aluksi). Harrastajanhan tulisi hankkiutua eroon niistä huonoiten kasvavista poikasista varhaisessa vaiheessa, toki onhan niissä pienissä välillä sellaisia survival tyyppejä (kai sit elinvoimaisia) mutta luonnossahan ne ei olisi pärjänneet/päässeet jatkamaan sukua. Kyllä kuitenkin omissa valinnoissa painottuu enemmän kokonaisuus kuin jokin tietty ominaisuus yleensä, agressiiviset naaraat tarvii agressiivisen koiraan jne, koiraan tulee olla kooltaan soveltuva jne, ihan käytännön asiat jotta kudetus edes olisi jollain tapaa mahdollinen.

Koira puolella huomaa että ihmiset ei yleensä näe virheitä omissa rakkaissa koirissaan, ihmettelevät vaan tuomareita ja ahdasmielisiä jalostustoimikunnan tyyppejä kun ne ei tykkää meidän turresta kun se on niin perusterve ja elinvoimainen. Kateus/selkäänpuukottaminen/juoniminen/salaliittoteoriat asian tiimoilta on ihan järkyttäviä, kun ei saa kiitosta jos käteen on jäänyt kakulia jonkin mittapuun mukaan. Onneksi näiden kalojen kanssa on helpompaa ja lyhyt elinkaari mahdollistaa suvunjatkamis harrastuksen riittävällä voluumilla itselle sopivalla tavalla jotta itse näkee tekemiensä päätösten vaikutuksen sukupolvien jälkeen. Se on se koko "juttu" mun mielestäni miksi tätä harrastetaan, olen itse punninnut omat ihanteeni asia suhteen ja olen tyytyväinen omiin päätöksiini asiassa. Jos ei kato olis itsensä kanssa sinut niin kuka sitten olis. :)
hippikala
Senior Member
Senior Member

Nastamuumiolta hyvää pohdintaa itse kullekin! Mutta kerrohan vielä, onko tuossa kiemuraevässä jotain "todellista" = terveydellistä ongelmaa? Värillähän siis on väliä, esim. hevospuolella kirjavien hevosten kasvattajat joutuvat pohtimaan käsitettä "lethal white", paritetaan väärät hevoset ja tuloksena hohtavan valkoinen varsa, jolta harmillisesti puuttuvat sisäelimet 8O . Eli sikäli voisi olettaa, että tämmöisten mutanttimuotojen mukana voisi tulla jotain muitakin vaikutuksia kuin pelkästään hassut evät. Toisaalta, jos olen oikein ymmärtänyt, niin käytännössä kaikissa eläimissä kaikki uudet värit ja muodot ovat syntyneet joko domestikaation ja/tai mutaation seurauksena, eli ei muuta kuin Gothic Bettaa markkinoille! :D

Mutta onko jossain infoa taiston luonnonmuodon eliniästä? Tai tarkemmin eliniästä vankeudessa. Googlella on löytynyt kaikenlaista asiaa ja tuli vastaan parikin sivua, missä sanottiin että 3v ikä olisi ihan realistinen eliniänodote. Kyllä minäkin mieluummin hoitaisin yhtä elukkaa pitkään kuin vaihtaisin niitä kuin sukkia, mutta onhan se totta, että monelle eläinten elinikä tulee jollain lailla yllätyksenä. Kissojen pitäisi elää yli 15v, hevosten helposti kolmikymppisiksi jne, jostain syystä ihminen vaan tuntuu kaipaavan vaihtelua hoidokeissaan...

Tämä kaikki on kyllä mennyt melko OT toivottavasti näitä ei hävitetä vaan siirretään vaikka toiseen ketjuun jos kurinpalautusta tarvitaan! :)
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member

En mä osaa sanoa, oon kuitenkin vielä dummy monessa jutussa. Muistaakseni tuo on jotain geneetistä heikkoutta tms ongelmaa, edellisessä sukupolvessa en havainnut mitään heikkoutta noin muuten, oikein potria poikia ja tyttöjä olivat.

Mitä tulee elinikään (mulla ei ole oikeesti kompetenssia keskustella tästä syvällisesti) noin lande filisofisesti, jos vertaa ihmisen/eläimen tms. keskimääräisen elinikään tilastollisesti niin huomaa varmaan ympäristön kehityksen vaikutuksen siihen, prosentuaalisesti se on varmaan merkittävä. Niin eiks samaa voisi soveltaa tuohon taiston 3v hyvässä tapauksessa elinikään ja johtaa siitä lajin alkuperäinen luonnon muovaama elinikä tai jotain. Voin olla ihaaan hakoteillä, mut sitä se teettää kun ei ole jaksanut opiskella akateemisesti, vaan on tällainen tuumasta toimeen ihminen. Ihminen kuitenkin jatkaa erilaisilla hoidoilla usein lemmikkiensä elinkaarta koska luopuminen on vaikeaa ja auttamisen halu kuuluu perusluonteeseen eiks niin? Eli kärjistettynä (joo provo) niin eiks ihminen auttaessaan eläimien terveyttä toisaalta toimillaan muokkaa juuri luonnon kiertokulkua joka tapauksessa? Anyhow, en silti tunne olevani mikään Mengele vaikka taistoja koitan jalostella.

Edit: Alkaa joo mennä tähän ketjuu turhan filoosooffiseksi. No Millia sit rankaisee aikanaa. :mrgreen:
Ja goottiin pitäs varmaan jalostaa kuparia niin sais siit sellasen värimaailmaan soveltuvan. :twisted:
Viimeksi muokannut nastamuumio, 12:28, 01.07.2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”