3D taustan kiinnitys?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
3D taustan kiinnitys?
Vasta törmäsin tuollaiseen 3D taustaan eläinkaupassa ja himottaisi omaan altaaseen sellainen.. Mutta kertokaahan miten sellainen kiinnitetään? ilmeisesti tankin sisäpuolelle? pitääkö tankin olla tyhjän kun se laitetaan? eihän tyhmiä kysymyksiä ole :DDD
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Re: 3D taustan kiinnitys?
Riippuu siitä millaisesta taustasta on kyse. Yhdessä altaassa mulla on styroksinen, joka luonnollisesti täytyy silikoonata, ja mielellään allas tyhjänä. Parissa altaassa taas on uppoava Aqua-Rock tausta, ja niitä en ole kiinnittänyt mitenkään. Upotettu vaan hiekkaan ja nojaavat takalasiin. Kaloilla on vapaa pääsy taustan taakse.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
itselläni oli tuollainen aqua-rock 3d tausta ja koin kovasti ongelmalliseksi sen että kalat menivät sen taaks piiloon. jotkut eivät osanneetkaan takaisin sieltä... Luovuin taustasta tuon takia. Tämä kannattanee ottaa huomioon kun taustaa hankkii, ne on kyllä kivannäköisiä! mutta sitten voi käydä niin että kalat lymyilevät siellä takana suurimman osan ajasta. Koitin myös tilkitä taustaa niin ettei sinne pääsisi kaloja mutta kyllä ne jonkun reiän aina löysivät 

240 l riutta, joulukuusta 2014 alkaen
-
- Elite Member
Mä melkein väittäisin päin vastaista. Kaloilla on hyvä turvapaikka, jolloin "vaaran" uhatessa päästään piiloon. Monniset eivät kyllä meillä oleile taustan takana liiaksi. Tietysti sieltä pitää päästä helposti pois. Vähintään molemmista päistä auki ja mielellään vielä keskeltä.
-
- Starting Member
Deicide kirjoitti:Riippuu siitä millaisesta taustasta on kyse. Yhdessä altaassa mulla on styroksinen, joka luonnollisesti täytyy silikoonata, ja mielellään allas tyhjänä. Parissa altaassa taas on uppoava Aqua-Rock tausta, ja niitä en ole kiinnittänyt mitenkään. Upotettu vaan hiekkaan ja nojaavat takalasiin. Kaloilla on vapaa pääsy taustan taakse.
eli uppoavan Aqua-Rock taustan voi laittaa akvaarioon missä on jo vesi ja kalat?
-
- Elite Member
Helposti. Kuumalla vedellä hyvä huuhtelu. On niitä muunkin merkkisiä.
-
- Starting Member
ok. Kiitos kovastiDeicide kirjoitti:Helposti. Kuumalla vedellä hyvä huuhtelu. On niitä muunkin merkkisiä.

-
- Elite Member
Kyllä ne aivan kivan näköisiä ovat. Back to Naturet ovat myös hyvännäköisiä, mutta hintavampia. Omat Aquarockit ovat olleet ehkä noin 3-4v altaassa, eivätkä ole menneet miksikään. Noita on muuten välillä käytettynä todella edullisesti. Minkä kokoiseen altaaseen?
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Minäki kysyn vielä, että minkä merkkiset 3d-taustat voi vaan upottaa altaaseen ilman minkäänlaista kiinnitystä? Melkoinen homma olisi alkaa tyhjentämään usean sadan litran allasta...
-
- Starting Member
Itse itseäni lainaten aiemasta keskustelusta... http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 5&t=142911

Dixie kirjoitti:Toinen erittäin (!) edullinen on tämä: http://www.kalajuttu.fi/product_details.php?p=744"
Omakohtaista kokemusta ei tuosta kylläkään ole.
Kaksi ja puoli vuotta ollut ja olen edelleen tyytyväinenjalbert kirjoitti:Mulla on. Hinnan muodostumisesta ei ole havaintoa. Materiaali tuntuisi olevan lasikuitua kuten joissain muissakin malleissa. Käytetyistä väreistä ei tietoa mutta ei ole ainakaan mitään mihinkään liuennut eikä haalistunut. Tosin nyt ollut käytössä vain kuukauden. Toimitus kävi sujuvasti, soitin ensin ja kysyin onko varastossa, tällä kertaa oli. Tuli postitse ehjänä perille muutaman päivän kuluessa. Toimituskuluja tuli 6,50€, 150*50 kokoiselle taustalle. Oikein komealta näyttää ja ainakin toistaiseksi olen ollut tyytyväinen.

* Ala-arvoiset huomautukset poistettu. Seuraavista seuraa porttikielto. *