Itse aiemmin vannottanu ettei enää yhtään enempää allasta mutta jotenkin kummasti eteisen nurkas könöttää laatikko jonka kyljes lukee Fluval Edge
Nanoakvaariot
Valvoja: Moderaattorit
-
mightyblue
- Senior Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Nanoakvaariot
Oliskohan tänne mahdollista saada ketju tai vaikka kokonainen aihealue nanoakvaarioista? Tarkoitan siis juuri näitä pieniä makeanveden altaita kokoluokaltaan 1-40ltr.. Tuntuu että suosio nousee nousemistaan ja olis helpompaa kysellä/jakaa kokemuksia ilman jatkuvaa hakutoiminnan käyttöä
Itse aiemmin vannottanu ettei enää yhtään enempää allasta mutta jotenkin kummasti eteisen nurkas könöttää laatikko jonka kyljes lukee Fluval Edge
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
-
MA7xGE
- Advanced Member

- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: Nanoakvaariot
Mulla oli ihan viiden litran keittiötölkissä (vuodelta nakki ja papu) pari ojakotiloa ja sukeltajaa kun odottelin kunnon akvaariota... Vettä piti vaihtaa, ja hiekan pesu kesti puolisen tuntia, ja vettä piti vaihtaa koko ajan... Mutta hyviä kokemuksia tuli, oli hyvää totuttelua akvailuun 
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
mightyblue
- Senior Member

Maasta se pienikin ponnistaa 
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
Itse juuri toissapäivänä tuota Edgeä kattelin vähän sillä silmällä, mutta hintaa oli tosiaan melkolailla pikkuruiselle pytylle. Toisaalta tuossa nanossa olisi se hyvä puoli että se sopii melkein mihin vain, eikä sen kanssa muuttaminen olisi niin vaivalloista kuin isomman altaan kanssa. Mutta onko olemassa kaloja jotka sopisivat noin pieneen? Jokin hyvin pieneksi jäävä rasboralaji?
-
mightyblue
- Senior Member

Onhan tuo sinänsä hintava,itse vain satuin saamaan tosi edullisesti.. Käytännöllinen sinänsä et on ulkolaitasuodattimella niin ei sekään vie litratilavuuksia,huono puoli tuo hoidettavuus kun tuo hoitoaukko on pienehkö mutta pihdit pääsee kunniaan tässä ainakin 
-
naatti
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: JAS
Noissa kai etupäässä pidetään sukarapuja ja kotiloita, mutta esimerkiksi killeistä löytyy kaloja, joita pidetään ihan parin kymmenen litran purkeissa. Varmaan joku rääpälekokoinen rasbora menisi esim. 30 litrassa, mutta varmaksi en uskalla sanoa.Elena_ kirjoitti:Mutta onko olemassa kaloja jotka sopisivat noin pieneen?
Itse ostin oman nanoni aquatistic.net:stä ja maksoi joku 27e + toimitus/rahtikulut Suomeen, joten aika halvalla pääsee.
-
7330
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Viesti:
Meillä on kököttänyt jo vuosia Resunin 38-litrainen pikkuallas. Siinä on ollut sukarapuja, kotiloita, hehkurasboroita ja ajoittain muiden kalojen poikasia. Kulmamattosuodatin osoittautui tässä pikkualtaassa toimivimmaksi suodatusvaihtoehdoksi, eikä vienyt tilaakaan kohtuuttomasti, mutta sen kiinnitys petti pari vuotta sitten ja nyt mennään pienellä sisäsuodattimella.
Ainakin omasta mielestäni nuo Boraras-suvun rääpäleet mahtuvat hyvin: nehän kasvavat vain parisenttisiksi. Pienimmistä labyrinttikaloista, makkarakaloista ja killeistäkin varmasti löytyy lajeja, jotka hidasliikkeisinä lymyilijöinä sopivat tuollaisiin 25-40-litraisiin.naatti kirjoitti:Noissa kai etupäässä pidetään sukarapuja ja kotiloita, mutta esimerkiksi killeistä löytyy kaloja, joita pidetään ihan parin kymmenen litran purkeissa. Varmaan joku rääpälekokoinen rasbora menisi esim. 30 litrassa, mutta varmaksi en uskalla sanoa.Elena_ kirjoitti:Mutta onko olemassa kaloja jotka sopisivat noin pieneen?
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Onko tuo oikein kirjoitettu? Ei löytynyt googlettamalla.GreenEyes kirjoitti:Itse ostin oman nanoni aquatistic.net:stä.
Kokeilin kyllä Aquaristic.net´iä, mutta en löytänyt sieltä Fluval Edgeä. 
-
urppis
- Advanced Member

koklaappa zooplussalta... http://www.zooplus.fi/shop/akvaario/akv ... iot/206532AnnaS kirjoitti:Kokeilin kyllä Aquaristic.net´iä, mutta en löytänyt sieltä Fluval Edgeä.
1000 litraa vesivahinkoa
Äh ja pöh! Luulin "GreenEyes" in ostaneen Fluvan Edgen hintaan 27€...