Hmm. Hyviä vaihtoehtoja. Jos käyttäisin 12mm lasia tolla poikkituella, niin hyviä puolia siinä on tietty se ohuemman lasin hinta ja se että ohuemman lasin läpi on helpompi katsoa ilman että rupeaa vääristämään. Huono puoli on sitten se että sitä poikkitukea saa olla jatkuvasti jynssäämässä että pysyy mahd näkymättömissä. (Tai sit mulla on vaan joku neuroosi

) Mulla pöhisee kirkkaalla silkkarilla kasattu kokolasi olkkarissa ja siinä ketuttaa toi lasinen poikkituki vaikka onkin ohuempaa kuin 12mm.
Onko kukaan kattellut 15mm lasin läpi? Vääristääkö se jo jonkin verran?
Mä mietin ihan tätä yksinkertaista tapaa laittaa ne ovet:

Tossa noi lasit saa helposti pois puhdistusta varten ja toi alakappale ei ole kovin paksu.
Mutta toi ylhäältä ripustaminen alkoi kiinnostaa nyt enemmän.
Kun ylhäällä on kolme ruutua, ja jos ne osuu toistensa päälle kahden sentin matkalta, niin silloin yhden ruudun kooksi tulee 70x68 paksuudella ei kai ole mitään väliä, eli saa olla vaikka kolmemillistä. Yhden 3mm levyn painoksi tulee n. 3,7kg. En tiedä haittaisiko kolmesta levystä tuleva 11kg:n lisäpaino etulasin päällä mitään, mutta siitä ei ainakaan tarvitsisi huolehtia tossa ripustus systeemissä.
Mietin vielä tota aikaisemmin mainitsemaani telattavaa kumipintaa. Siitä ei tule lisävahvistusta seinämiin, kuten esim lasikuidusta, mutta joustaa puun eläessä ja eristää veden.
Seinärakenne tulee olemaan tähän tapaan rakennettu

Enemmän vaan pystypalkkeja, mutta en jaksanut piirtää, eikä kuva ole siis mittakaavassa, mutta ehkä idea selviää. Luulisitteko että tuo kumi nyt sitten riittää ja boksi pysyy kasassa?
300l Malawi, kiinanharjakoira ja miehenketale. Nyt työn alle iso pönttö nuolimyrkyille.