Juu, pikkurasborat menee ilman muuta ja vielä aika isokin parvi.
Mun piti kanssa oikein tarkistaa tuo puna-aaveen koko, et oli se 4 senttiä, totta. Mä oisin voinut vaikka "vannoa" et mulla olleet olis ollut suurempia. Tai sitten juurikin se niiden vanttera kroppa vaan hämäs. Kardinaalien kooksi annetaan 5 senttiä, vähintään saman kokoisina oisin pitänyt puna-aaveita. En nyt sitten tiedä, oisko neljä senttinen liian suuri, on tosiaan paljon paikoillaan aikaa kuluttavia ainakin aikuisina sitten. Varjon Akvaariokalat -kirjan mukaan minimisuositus on juurikin 63 litraa, etten mä ny voi sanoa enää, ettei sovi

.
Mut, jos muita mietit, ni onko sulla tuota Varjon kirjaa? Siinä on hehkutetra, jonka koko on vain 2,5 cm, näyttää melko värikkäältäkin. Tätä mä voisin hankkia joskus itellenikin pikkualtaaseen. Kohtuu vanttera, vaikka ei niin korkea kuin puna-aave. Mut siitä mulla ei ole hajuakaan, kuinka yleisesti niitä löytyy kaupoista. Sinineontetra on kanssa kaunis, n kolmisen senttiä, mut se ei ole korkea kropaltaan vaan hyvinkin sukkula. Näitä aika hyvin on saaavillakin. Sitten olis ruusuaavetetra, koko 3,5 senttiä, altaan minimisuositus Varjon kirjan mukaan 54 litraa. Lämpö 23 - 27. Eivät kuvan mukaan taida olla ihan yhtä värikkäitä kuin puna-aaveet. Näidenkään saatavuudesta ei mulla tietoa.