Paras akvaarioliike?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Mirkkis
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 22:32, 27.02.2011
Akvaarioseurat: -
Sukupuoli: Nainen

Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja Mirkkis »

Mikäs on siis paras akvaarioliike missä olet käynyt, tai mitä suosittelisit? Minusta ainakin Akvaario Kurki! Siellä he TODELLAKIN välittävät kaloista, eivät rahasta. Ja se liike on TOSI iso ja siellä on TOSI laaja valikoima! Ja kiekkoharrastajien paratiisi! :D http://testi.akvaariokurki.fi/index.php ... 5&Itemid=6
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1269
Liittynyt: 14:59, 22.09.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja malawi »

Mirkkis kirjoitti:Mikäs on siis paras akvaarioliike missä olet käynyt, tai mitä suosittelisit? Minusta ainakin Akvaario Kurki! Siellä he TODELLAKIN välittävät kaloista, eivät rahasta. Ja se liike on TOSI iso ja siellä on TOSI laaja valikoima! Ja kiekkoharrastajien paratiisi! :D http://testi.akvaariokurki.fi/index.php ... 5&Itemid=6
No kyllä ihanan iso liike, mutta silti ne pitää sitä iso kokoista rauskuja pikku altaassa. Se on jo eläinrääkkäystä!

Pks alueella tykkään käydä seuraavissa: Kurki (laaja valikoima), Akvaariokeskus (Huippu asiakaspalvelu), Leppävaario (erikoinen valikoima), ja Sellon Eläin Puoti (edullinen).
Toomas68
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 17:34, 15.12.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja Toomas68 »

Kurki ja Akvaariokeskus, josta jälkimmäinen hieman hinnakkaampi, mutta palvelusta joutuu maksamaan varsinkin hyvästä palvelusta.
nieminen88
Starting Member
Starting Member
Viestit: 14
Liittynyt: 01:25, 16.01.2011
Sukupuoli: Mies

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja nieminen88 »

olen perjantaina menossa tampereelle. ni tietääkö kukaan sieltä jotai hyviä liikkeitä?
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

En ole käynyt, mutta varmasti aivan huippuliike on Tampereen Akvaariokala. :D Sinne täytyy päästä vielä joskus!

Pk-seudulla parhaat liikkeet ovat ehdottomasti Kurki, Akvaariokeskus, Leppävaario ja Akvaariolinna.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Leppävaario: Ehdottomasti Suomen asiantuntevin liike
Viherkala: Myös asiantuntemusta, hyvä valikoima ja edukkaat hinnat
Siniriutta: Merivesipuolen mekka ja Kimin kanssa on aina kiva asioida
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Mauiwee
Senior Member
Senior Member
Viestit: 918
Liittynyt: 08:13, 13.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

Turku: Uusi akvaario
Tampere: Akvaariokala
PKS: Akvaariolinna

Kotimaisena nettikauppana mainittakoon Akvaarioon.fi. Myymälässä en ole koskaan käynyt.

Ehdottomasti silti voiton vie Uusi Akvaario.
reiska70
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 11:17, 15.06.2009
Sukupuoli: Mies

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja reiska70 »

Hyviä liikkeitä..
Pääkaupunkiseudulla nämä jo mainitut; Kurki, Akvaariokeskus ja Leppävaario. Ja nythän tuo Leppävaaran eläinpuoti siirtyi sellosta viherlaaksoon ostarille ja ovessa luki myös Lemmikki express (toimii netissä ilmeisesti). Erilaisia kirjoahvenia(kääpiö) ja kiekkoja kun on etsinyt niin näistä ne on aina löytynyt tai ainakin saanut tilattua. Samoin kuin palvelu on ollut erinomaista ja asiantuntevaa! Kyllä on ilo olla akvaarioharrastaja tällä alueella. Tietenkin on hyvä vaihtaa tarvikkeita myös aqua-webbisten kanssa, tuo mukavan lisän tuttavapiiriin ja säästää lompakkoa myös!
päivä kerrallaan, kaksi parhaana..
mc82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 19:23, 18.02.2010
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja mc82 »

PKS-seudun liikkeet, kun täällä kuitenkin punkkaan, eikä muualla alan liikkeissä ole tullut käytyä ;)

My Favourite:

Akvaariolinna - erinomainen valikoima hyväkuntoisia kaloja (pari kuollutta bongannut jonkun kerran joistakin altaista), kalojen hintasuhde parhaimmistoa, mukavat ja ihan asiantuntevat myyjät, joilta olen saanut jopa extra-apua, täällä on kiva kierrellä ja suunnitella, oikea elämysreissu... :D

Yllättäjä:

Leppävaario - pieni, mutta pippurinen, ihan huippu valikoima plekoja ja kirjoaffenia, joihin itsellä olisi tarkoitus painottua joskus hamassa tulevaisuudessa, asiakaspalvelun taso testataan tulevaisuudessa, ekalla reissulla tuli vaan ihmeteltyä valikoimaa ;)

Peruskivat:

Akvaariokeskus - pieni, miellyttävä, idyllinen putiikki, jossa saa ajan kulumaan ihmettelyyn, kalavalikoima todella kattava, altaat hienossa kunnossa, hinnat parhaimmistoa. Kauppana ehkä mukavin, on vaan niin mukava pyöriä ja ihmetellä, plussana kahvitarjoilu. Kiva, muttei loistava - pitkä miinus tulee liiasta myyntihenkisyydestä. Akvaariokeskukseen ei kannata lähteä, jos et tiedä, mitä haluat, koska sitten on vaarana, että sulle myydään kallis ja ylimitoitettu laite, jotain turhaa tms. Mulla ei ainakaan ongelmia ole tullut silloin, kun olen suoraan sanonut, mitä etsin ja tarvitsen - kerran tuli jotain "ei-niin-hyvästä-laitteesta" ja yritettiin myydä kalliimpaa laitetta (olin tuolloin ihan alkaja), mutta jätin omaan arvoonsa ;)

Akvaario Kurki - tosi kivat omistajat, tosi laaja valikoima, saa ajan kulumaan ihan pyörimällä kaupassa. Myyjät avuliaita, mutteivät tyrkyttäviä. Kalavalikoima ehkä hiukan liian keskittynyt sateenkaarikaloihin, monissa altaissa on omilla käyntikerroillani ollut samaa sateenkaarilajiketta (ihan se perus-sateenkaarikala). En myöskään tykkää siitä, että perheenjäsenillä on liian pienet altaat :| Näytti, että joissakin altaissa oli vesi likaista (sameaa).
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
raymax
Junior Member
Junior Member
Viestit: 51
Liittynyt: 20:22, 31.01.2008

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja raymax »

Akvaariokeskus on minulle se ykkösliike. Kohtuu helppo liikkua julkisilla ja valikoima on ainakin riittävä minun tarpeisiini. Ainoa huono puoli on mielestäni liikkeen ahtaus.

Kakkosena Tampereen Akvaariokala. Vain kerran olen käynnyt ja silloin ei tarttunut mitään mukaan, mutta mukavan tuntuinen liike. Ainoa ongelma minulla on se, että junalippu Tampereelle alennuksineen maksaa jo sen n. 10 €.

Tässä minun mielipiteeni...
jaakkim
Member
Member
Viestit: 425
Liittynyt: 17:00, 15.03.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Suomen pukama

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja jaakkim »

Vivid Aquariums, merivesipuoleen vihkiytynyt liike. Todella paljon erilaista elävää ja edullista elävien suhteen. Harmi kun on niin kaukana, ettei ihan liian usein tulis juostua heidän liikkeessä. Omistaja ja työntekijät enemmän kuin avuliaita ja jakavat tietoa niin paljon kun jaksat vaan kuunnella.

http://www.vividaquariums.com/
Not all those who wander are lost
J.R.R. Tolkien
reiska70
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 11:17, 15.06.2009
Sukupuoli: Mies

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja reiska70 »

Kevättä espoosta!
Kävin eilen katsastamassa viherlaaksoon leppävaarasta muuttanutta lemmikkiexpress/eläinpuoti uutta kauppatilaa. Ja tilaahan oli reilusti enemmän kuin sellossa ollessa. Linnuille oli aivan oma huonekin. Ja altaita on tullut paljon lisää. Kyllä riitti valikoimaa, oli myös itselleni omituinen valkoinen keltabarbi ja myös pandaimubarbi(ko?). Ja hinnat kaikki tetrat alle 2 e, monniset 2,90, perhoskirjoahvenet 4,90 e...jne Ovat kuulemma avajaishintoja mutta ainakin mulle sopi hyvin! Ei yhtään haittaa välillä säästää vähän reilummin, vaikka aina raha loppuu kesken kuitenkin, omituista? Kyllä nyt kannattaa suunnata tarkistamaan tilanne viherin ostarilla, sellaisia hintoja etten ole pitkään aikaan nähnyt!!!
päivä kerrallaan, kaksi parhaana..
ainomaria83
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 13:06, 03.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja ainomaria83 »

Akvaariokeskus saa minultakin pisteitä, erittäin hyvää ja ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua :)

Pakko mainita muuten että eilen satuin Itäkeskuksen Megaeläimeen, ja siellä oli yks tajuttoman hyvä myyjä - itsekin harrastaja, juteltiin kauheen pitkään ja ärsytti kun muut asiakkaat tuli vaatii palvelua ;) Hyvä myyjä myös siksi, ettei turhaan yrittäny mulle myydä kuin sitä mitä tarvitsin! (myyjä oli juuri kypsyttelemässä meriakvaa, joten siltä varmaan sais vinkkejä siihenkin)
*100L seura-allas + kaksi kissatyttöä*
thank
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1528
Liittynyt: 16:30, 12.01.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kemijärvi, Lappi

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja thank »

Akvaariotarvikemyymälöistä mun suosikki on Aapelin Akvaario aka akvaarioon.fi. Hyvä palvelu, hyvä valikoima, edulliset hinnat.

Akvaariokaloja myyvistä liikkeistä suosikkeihini kuuluu paikallinen myymälä Karkkilassa, Tarun liike, mikä lie olikaan nimi... Myyjä on hauska, viimeksi kävin kaksi avainkirjoa ostamassa ja liikkeessä läärätessä vierähti kolme tuntia. Sieltä ei vaan pääse pois. Valikoima peruskaloja on hyvää, lisäksi on hienoja karppeja, paljon affenia, ja joitain erikoisuuksiakin sinne on eksynyt. Esim nyt siellä oli kuultomonneja kahta sorttia. Taru kasvattaa itsekin osan myytävistä kaloistaan, joten hinnat ovat kivijalkaliikkeeksi edullisehkot.

Viherkalassa Tampereella on hauska vierailla. Sieltä en ole vielä ostanut mitään, enkä välttämättä ehdikään kun liike myynnissä, mutta liike on isohko ja siisti. Toivottavasti sille löytyy uusi ja innostunut pitäjä. :)

Tampereen Akvaariokalasta olen suurimman osan kalahankinnoista tehnyt. Paljon erikoisuuksia ja edulliset hinnat.

Nummelan PetPointissa oli tosi hyviä kasveja viimeksi kun siellä kävin. Sieltä saa myös hyvää palvelua. Pieni valikoima kaloja, vain joitain peruskaloja oli, mutta kasvien kunto oli loistava ja se, että niille oli oma allas, oli positiivista.

Nyt täytyy kyllä sanoa, että Akvaario Kurjessa käydessä petyin hirveästi palveluun. Tai lähinnä, sen olemattomuuteen. Toivottavasti ensi kerralla siellä vieraillessani asia muuttuu. Vähän kirpaisi, kun Kemijärveltä silloin tulin enkä sitten saanut mitään irti liikkeessä vieraillessani. Muissa PK-seudun liikkeissä en ole vielä ehtinyt käymään.
tikru1
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 11:57, 14.05.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja tikru1 »

Kurki ja akvaariokeskus
SirpaM
Starting Member
Starting Member
Viestit: 11
Liittynyt: 10:03, 08.09.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja SirpaM »

Akvaariolinna, Leppävaario ja Akvaario Kurki saavat kiitosta. Tarvike puolelta Aapelin akvaario on ollut erinomainen, hyvä palvelu ja nopea toimitus :)
R_R
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1463
Liittynyt: 19:36, 27.05.2009

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja R_R »

Turun Uusi Akvaario ja Merja, hän on niin söpökin [:I] [;)] .
tanjakemp
Junior Member
Junior Member
Viestit: 235
Liittynyt: 13:30, 03.11.2007
Paikkakunta: Paltamo

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja tanjakemp »

Aapelin akvaario, eli akvaarioon.fi -verkkokauppa saa minulta kiitosta hyvistä tarjouksista, nopeista toimituksista ja vieläkin nopeammista pikatoimituksista, kun hätä on iskenyt esim. ulkosuodattimen hajottua siivouksessa. Valitettavasti en ole vielä koskaan päässyt vierailemaan Suomessa kunnon kalakaupassa, kun täällä pohjoisessa ei niitä ole.
317, 240, 128, 100 ja 80 litraa akvaarioissa, sängyssä ja ammeessa hiukan lisää
kabeljauw
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 13:02, 06.04.2011
Sukupuoli: Mies

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja kabeljauw »

Minä olen tottunut asioimaan Helsingin akvaariokeskuksessa Ruoholahdessa, jota tuolla bannerissakin mainostetaan. Liike on valikoitunut lähinnä sijaintinsa perusteella mutta valikoimat ja hinnat ovat mielestäni ihan ok.
Kaikki mikä kiiltää ei ole kultaa
MrBrett
Senior Member
Senior Member
Viestit: 765
Liittynyt: 21:21, 22.08.2009
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja MrBrett »

Pakko kehua Helsingin akvaariokeskusta, todella kiinnostava "retkikohde" jos ei ole päällä sitä pahinta ruuhkaa. Hyvin hoidetuissa altaissa paljon lajeja, harvinaisempiakin ja Petri on mukava kauppias, jolta olen saanut puhelimitsekin nopeasti apua pariin pulmaan. :)
nötter
Member
Member
Viestit: 301
Liittynyt: 14:05, 11.09.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sipoo

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja nötter »

Eniten tulee nykyään käytyä Akvaariolinnassa ja Akvaariokeskuksessa. Leppävaario on myös hyvä liike, jos sattuu olemaan aukioloaihinsa myös auki.
Azkhaeracan
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1302
Liittynyt: 19:02, 04.12.2002
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja Azkhaeracan »

Tampereen akvaariokala, tietysti :)
Fishy fella.
zimicool
Junior Member
Junior Member
Viestit: 101
Liittynyt: 19:49, 27.01.2011
Sukupuoli: N/A
Paikkakunta: Turku

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja zimicool »

R_R kirjoitti:Turun Uusi Akvaario ja Merja, hän on niin söpökin [:I] [;)] .
täysin samaa mieltä, suosittelen myös Merihepoa, asiantunteva ja söpö myyjä myös.
annek
Junior Member
Junior Member
Viestit: 211
Liittynyt: 12:09, 18.04.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja annek »

Mietin pitkään kumman pistäisin ykköseksi omalla listallani, Kurjen vai Leppävaarion, ja tällä hetkellä vaaka kallistuu Leppävaarion puolelle, mutta vain hiukan. Johtuu ehkä osittain siitä että olen Leppävaarioon sattunut aina sellaiseen aikaan että muita asiakkaita ei ole juuri ollut, ja palvelu on ollut kaikki odotukset ylittävää.

Omiin kokemuksiini perustuen voin kuitenkin suositella molempia.
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 964
Liittynyt: 21:35, 08.04.2009
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paras akvaarioliike?

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Olen nyt pari vuotta ollut Akvaariokeskuksen asiakas ja olen erittäin tyytyväinen. Yleensä käyn vain siellä. Jos en sieltä saa jotain, mitä haluan, niin sitten joudun ostamaan jostain muualta. Mieluiten kuitenkin ostan Akvaariokeskuksesta. En myöskään ikinä muualla ole saanut niin hyvää palvelua kuin siellä. Mulla on ollut välillä ihan uskomattomia pulmia, mutta ovat aina neuvoneet ja auttaneet. Aina olen saanut avun, kun yksin en ole pärjännyt. [:I] :D
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”