Kysymyksiä?

Ulkolammikoiden ja niissä pidettävien kalojen hoito, ongelmat ym. Mukaan lukien ulkona ja sisällä pidettävät kultakalat sekä kotimaiset kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
nuunu
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja nuunu »

eli siis tahtoisin viissaammilta kysyä että mitä tarkoitetaan komeettamallisella kultakalalla?:) tyhmä kysymys,i know.
olen lukenut että komeetoille ja luonnonmuodoille pitäisi olla kylmempi vesi,että muut jalostusmuodot pärjää vähän lämpimämmässä?Ja että nimenomaan komeettamallisille ei saisi syöttää kelluvaa ruokaa,uimarakko vian vaaran vuoksi?mutta siitäkin näimmä on eriäviä mielipiteitä...

elikkäs siis miten nämä muodot eroaa toisistaan,kuvia?ja miten tämä kelluvaruoka juttu,eikö pitäisi syöttää vaan tietyn mallisille vai ei millekään kultakalalle?
olipas sekavaa,toivottavasti joku ymmärsi.
420l
10 musta-aavetetraa,4 kuparimonnista,3 kultsia,2 partista ja 3 leväbarbia
-Mandell-
Member
Member

Re: Kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja -Mandell- »

Komeettamallinen kultakala on sellainen ikäänkuin "kapea" ja pienimahainen :mrgreen: googleta komeetta kultakala niin löytyy jotain. Laitan alle kans kuvan meijän kultista jonka lasken komeetaksi :mrgreen:
Helpoimmalla pääset kun ruokit kaikkia vaikka vajoavalla, mutta mä en ole havainnut komeetoilla ongelmaa kelluvan kanssa,mutta toisaalta oli meillä ongelmia Hepulin kanssa (joka ei tosin ole lähellekkään komeetta) mutta siitä nyt ei selvinnyt mikä aiheutti sen ongelman. http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 4&t=178270
Ja kyllä. luonnonmuotoiset viihtyvät paremmin kylmässä ja jalostetut tulevat toimeen lämpimämmässä, meillä lämpöä on suunnileen 22 astetta ja molemmat tuntuvat pärjäävän.
Jalostusmuotoja on niin hillittömästi etten viitsi laitattaa jokaisesta kuvaa, mutta laitampa nyt vaikka meidän altaan pahiten jalostetun. Googlaat goldfish niin löytyy vaikka minkä näköistä. Joku joskus laittoi sivun josta löytyi melkeimpä kaikki muodot nimineen, mutta empä sitä muista :roll: Luonnonmuodot ja komeetat ovat tuollaisia soikeita ja jalostusmuodot enimmäkseen pallonmuotoisia ja niillä on sitten kaikenmaailman lisäkkeitä :roll:

meidän "komeetta" (joku korjaa varmasti mielellään jos Hippo ei olekkaan komeetta :mrgreen: )
kalat 039.JPG
kalat 039.JPG (119.75 KiB) Katsottu 1141 kertaa
Ja meidän Rääpäle (leijonapää?)
IMGP3935.JPG
IMGP3935.JPG (129.69 KiB) Katsottu 1141 kertaa
Edesmennyt Höpöli (musta teleskooppisilmä)
IMGP0144.JPG
IMGP0144.JPG (143.74 KiB) Katsottu 1141 kertaa

Viisaammat korjailee :D
84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita
nuunu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja nuunu »

ok,no olen minä siis suurinpiirtein kartalla :D
meillä valkopunainen on melko saman mallinen kun tuo teidän Hippo,mutta sitten tuo vanhin ja isompi on huomattavasti "lyhyempi" ja "pyöreämpi" mallinen,ja sitten on tuollainen teleskooppisilmä.Kaikki ovat kyllä tähän asti syöneet kelluvaa ruokaa,ei ole ollut ongelmia,tähän asti ainakaan.
Meillä lämpötila n.21-22.Kaikki ne on ollut terveitä ja hyvin tyytyväisiä ja pirteitä.
Pitäisi käydä jostain kyselemässä/netistä tilata vajoavaa ja kokeilla onko mitä vaikutusta/eroa,liikkeessä mistä yleensä ostan ei ole ainakaan vajoavaa tullut vastaan :/ merkkisuosituksia?
420l
10 musta-aavetetraa,4 kuparimonnista,3 kultsia,2 partista ja 3 leväbarbia
-Mandell-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -Mandell- »

Mä olen ruokkinut O.S.I:n vajoavilla pillereillä nyt jonkin aikaa :mrgreen:
84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat”