Sukarapujen tilaus
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Sukarapujen tilaus
Onko teistä ketään tilannut tästä seuraavasta sivusta sukarapuja: http://www.garnalenshop.be/index.php?lang=NL
Valikoima on aivan mahtava ja todella erikoisia tarjolla! Onkohan Suomeen mahdollista sieltä tilata?
Valikoima on aivan mahtava ja todella erikoisia tarjolla! Onkohan Suomeen mahdollista sieltä tilata?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Sukarapujen tilaus
Ei ole tuolta tilattu, mutta Saksasta muutamasta liikkeestä kylläkin.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Muitakin topikkeja jossain on.
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 6&start=30
On siitä kimppatilauksesta ollut tänäkin vuonna puhetta. Itsellä jarruttaa tuo saksan kielen vajavainen osaaminen, mutta olen taas päivisin paikalla, eli voisin ottaa tilauksen vastaan. Toisaalta kaikkien pitäisi sitten samana päivänä hakemaan omansa pois, eli vielä yksi kuljetus.
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 6&start=30
On siitä kimppatilauksesta ollut tänäkin vuonna puhetta. Itsellä jarruttaa tuo saksan kielen vajavainen osaaminen, mutta olen taas päivisin paikalla, eli voisin ottaa tilauksen vastaan. Toisaalta kaikkien pitäisi sitten samana päivänä hakemaan omansa pois, eli vielä yksi kuljetus.
-
- Advanced Member
Totta puhuu Riveriana, että aika lailla jo valmiiksi huonokuntoisia rapuja rasittaa, jos illalla taas uudestaan pakataan ja lähdetään viemään toiselle paikkakunnalle ja siihen vielä 2-4 tuntia ainakin totuttelua omaan veteen.....
Kaikkein fiksuin vaihtoehto on, että samalla suunnalla tilavaat kimpassa, jolloin ravut pääsevät mahdollisimman nopeasti uusiin koteihin Voihan sitä ottaa oikeen lomapäivän, jos tietää että ravut on tulossa. Mutta tästäkin on pelottavia tarinoita, kun ei aina tiedä, tai eivät toimita yksityishenkilöille kotiin.(DPD esim.) Kokemusta on.
Kaikkein fiksuin vaihtoehto on, että samalla suunnalla tilavaat kimpassa, jolloin ravut pääsevät mahdollisimman nopeasti uusiin koteihin Voihan sitä ottaa oikeen lomapäivän, jos tietää että ravut on tulossa. Mutta tästäkin on pelottavia tarinoita, kun ei aina tiedä, tai eivät toimita yksityishenkilöille kotiin.(DPD esim.) Kokemusta on.
-
- Advanced Member
Toisaalta, jos sen saa pikatilauksella (eli päivässä tai kahdessa) jos kaikki suostuvat maksamaan vähän lisää, niin silloin ne voisivat ehkä selvitäkin. Täytyy tätä mietti näin porukalla. Mulla ainakin jarruttaa tuo kielitaidottomuus, eli pakko liittyä jonkun muun tilaukseen sitten.
-
- Advanced Member
Jos on varaa, niin pikaexpress on ehdoton valinta, se on jotain 100€ luokkaa. Tuleehan siinä ravuille hintaa, mutta elämä on! 

-
- Advanced Member
Totta! Mutta jos tilaajia on vaikka viisi, siitä jää kuljetuskustannuksia 20€ per kuono, ei ole enää ihan kamalan paljon. Jos tulisivat vaikka tänne (tai meidän postiin 500 metrin päähän), niin olisi sikäli helppoa, että ainakin kevään olen päivisin kotona, eikä kenenkään tarvisi olla töistä pois rapuja vastaanottamassa. Pikatilaus tulisi sen verran nopeasti, että saisi ne toivottavasti hyvässä kunnossa tänne, ja pienen elvytyksen ja hapetuksen jälkeen olisivat valmiita lyhyelle kotimatkalle. Lyhyeksi lasken sen tunninkin, eli Tampereelle, pääkaupunkiseudulle ja välimaastoihin pitäisi mennä vielä ihan hyvin.vallumaarit kirjoitti:Jos on varaa, niin pikaexpress on ehdoton valinta, se on jotain 100€ luokkaa. Tuleehan siinä ravuille hintaa, mutta elämä on!
Itse olen valmis hakemaan omani vaikka sieltä Helsingistä, jos vain tilaus toteutuu. Ihan miten päin vain on helpompaa.
Moniko nyt olisi tulossa mukaan, jos suunnitelmat onnistuisivat, käsi ylös?
-
- Advanced Member
Hep! Täältä löytyy yksi pikatilaukseen osallistuja.
Tuolta aloittajan laittaman linkin kaupasta ei kyllä ilmeisesti toimiteta kuin Belgiaan ja Ranskaan, mutta onhan noita muitakin kauppoja.

-
- Advanced Member
Mistä kaupoista toimitetaan Suomeen? Oliko jostain jo valmiiksi hyviä kokemuksia?
Mutta ihania rapukuvia tuolla
Mutta ihania rapukuvia tuolla

Mukana myöskin mutta vain jos täällä Helsingin (Riihimäki yms.) päässä on nouto. Tämänhetkinen elämäntilanne on niin kiireinen että en uskalla luvata että pääsisin nopealla varoitusajalla hakemaan kauempaa.
Mulla sama juttu, eli osallistuisin vain Helsinkiin tulevaan tilaukseen.
-
- Advanced Member
Onko Hyvinkää liian kaukana? Siellä saattaisi olla tilaukseen (ehkä) osallistuva henkilö, joka olisi päivät kotona elokuuhun asti. Ei siis kenenkään tarvisi olla töistä pois jännäämässä onko ottamassa tilausta vastaan oikeana päivänä.
Minulle sopivat sekä Hyvinkää että Helsinki ihan hyvin.
Minulle sopivat sekä Hyvinkää että Helsinki ihan hyvin.
-
- Advanced Member
Itse voisin osallistua tilaukseen. Asun Helsingissä, 10min kävely rautatieasemalle/pääpostille. Voin itse vaikka noutaa postilta ja ihmiset hakea minulta kotoo omansa jos siihen on tarvetta. Pvm pitää vaan symplia yhdessä.
-
- Advanced Member
Niitä rapuja varmaan tarvii sitten elvytellä ilmastimen kera, yms, ainakin edellisten kokemusten mukaan. Kuulemma 

Täällä voisi olla yksi kiinnostunut osallistumaan tilaukseen, tosin sitä ennen pitää saada lisää akvaarioita taloon, jotta saisin uudet ravut majoitettua... joten tilausajankohdasta riippuu voinko osallistua.
Asun Espoossa ja olen päivisin kotona, joten minulle olisi mahdollista olla vastaanottamassa lähetystä.
Asun Espoossa ja olen päivisin kotona, joten minulle olisi mahdollista olla vastaanottamassa lähetystä.
Mites on? Ollaanko päästy johonkin tulokseen aiheessa? Tilataanko keväämmällä..eli mlloin, mistä jne. Tarvitsee nimittäin oikeasti alkaa laittamaan allasta pystyyn jos rapulaisia olis tulossa. 

-
- Advanced Member
Tässä voisi tehdä jonkunlainen pvm mihin menneessä tulee olemaan mukana tilauksessa.
Esim 1.4 menneessä pitää sitoutua ja silloin selvittää maksutavat plus miten noutu tulee toimimaan.
Tilaus sitten voisi toimia vaikka huhtikuun lopusta jotta sukaravut saapuisi toukuun aikana jolloin ei ole liian kylmää tai lämmintä.
Jos saan toisen altaan pystyyn ennen kyseistä ajankohtaa voisin olla mukana, mutta tosiaan 1.4 viimeinen mahdollisuus ilmoittautua mukaan.
Mitä olette mieltä?
Esim 1.4 menneessä pitää sitoutua ja silloin selvittää maksutavat plus miten noutu tulee toimimaan.
Tilaus sitten voisi toimia vaikka huhtikuun lopusta jotta sukaravut saapuisi toukuun aikana jolloin ei ole liian kylmää tai lämmintä.
Jos saan toisen altaan pystyyn ennen kyseistä ajankohtaa voisin olla mukana, mutta tosiaan 1.4 viimeinen mahdollisuus ilmoittautua mukaan.
Mitä olette mieltä?
^ Tuo on muuten hyvä suunnitelma, mutta siinä on eräs hankaluus. Kaikkia rapuja ei ole aina saatavilla, vaan varasto elää nettikaupoissa koko ajan. On vaikeaa sitoutua tilaukseen, kun ei tiedä onko kuukauden kuluttua saatavilla niitä rapuja, mitä itse haluaa tilata. 

-
- Advanced Member
AnnaS, mitä rapuja sä seuraavaksi meinaat tilata?
Jaaa-a, mun mieli elää yhtä nopeasti kuin nettikauppojen varastotilanne, mutta tällä hetkellä havittelen Sulawesin kardinaaleja.
Minäkin havittelen kardinaalisukarapuja seuraavaksi, mutta olen nyt miettinyt onko mitään järkeä tilata niitä itse, kun kuolleisuus kuljetuksen aikana on niin suuri. Varmempaa varmaankin olisi yrittää tilata niitä Suomalaisen akvaarioliikkeen kautta.
-
- Advanced Member
Muistan kerran myös kysyneeni liikkeestä, ja silloin ongelma oli se, että ne ei olisi hoitaneet "karanteenausta" eli ottaneet kontolleen kuolleisuutta tilatuista tuotteista. Vaan tilatut olisi pitänyt hakea heti ( just nää hankalat lajit)
mutta kandee siis varmistaa tuo asia, se on varmaan liikekohtaista.
Mä tyydyn tänä keväänä tähän olemassaolevaan kantaan, yritän ainakin pyristellä ja olla ostamatta lisää akvoja...
mutta mikään ei o niin epävarma ku akvaristi!
mutta kandee siis varmistaa tuo asia, se on varmaan liikekohtaista.
Mä tyydyn tänä keväänä tähän olemassaolevaan kantaan, yritän ainakin pyristellä ja olla ostamatta lisää akvoja...
mutta mikään ei o niin epävarma ku akvaristi!
-
- Advanced Member
Näin yleensä on jos liikeellä ei ole mahdollisuus järjestää garantteeni allas elävälle. Mutta silloin myös voidaan tarjota allennusta hinnasta. Näin minun kanssa on toimittu.
^ Tuo on muuten hyvä pointti. Kiitos vinkistä!