Niinhän siellä näyttää olevan, mutta eikö se pitäisikin olla? Siis jonkinnäköinen fairyvesi siinä välissä jotta tausta jäisi kiinni siihen lasiin? Siis tollasissa muovisissa taustoissa, pahvi/kartonkitaustoissa ei tietenkään.Mauiwee kirjoitti:Mä luulen et tossa ekassa kuvassa on vettä taustakuvan ja lasin välissä ni näyttää siks noin kirkkaalta..
Kuvia akvaarioistanne 4
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Mies
Re: Kuvia akvaarioistanne 4
No tossa ekassa kuvass tuo taustakuva on liimaantunu tohon lasiin kiinni + kuvaa on hieman muokattu niin siksi näyttää tuolta. Toisessa kuvassa taas tausta (=musta jätesäkki) näyttää repsottavan yläreunasta.
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Luulin et paljon isompi oisjoka kirjoitti:...noin 550 litraa, mitenhän päin mittoja sanoisi, suhteellisen pitkä, ja korkea, muttei syvyyssuunnassa niin mahdoton olisikohan ollut hieman alle 50 cm...Angel86 kirjoitti:Mahtavat altaat molemmilla (riutta ja kiekkola). Minkä kokoinen allas jokalla on?
- j o n i -

-
- Junior Member
....kuva se on kumma, kun joskus valehtelee 
- j o n i -

- j o n i -
-
- Senior Member
They2 kirjoitti:Niinhän siellä näyttää olevan, mutta eikö se pitäisikin olla? Siis jonkinnäköinen fairyvesi siinä välissä jotta tausta jäisi kiinni siihen lasiin? Siis tollasissa muovisissa taustoissa, pahvi/kartonkitaustoissa ei tietenkään.Mauiwee kirjoitti:Mä luulen et tossa ekassa kuvassa on vettä taustakuvan ja lasin välissä ni näyttää siks noin kirkkaalta..

Ihania altaita taas täällä. Tässä nykyinen 300L purkki, joka on kehittelyn alla, mulla oli parin vuoden pakkotauko akvaharrastuksessa (ja meinasin seota sinä aikana). Kasvitkaan eivät varmaan tule noin aseteltuna olemaan, jahka tässä jossain vaiheessa isken taas tuon kimppuun. Annetaan kalojen välillä huilia

Taustan pilasin isolla ja komealla juurakolla, joka oli sittemmin pakko heittää pois. Leväongelmien takia vippasin kannon saunanlauteille, minne tuo unohtui useammaksi saunanlämmitykseksi ja lopulta paljastui leväinvaasion aiheuttajaksi, kun alkoi puskemaan pihkaa. Kun kannon otin pois ja paketoin altaan viikoksi jätesäkkeihin, katosi levätkin.
Sorry, tuo äärimmäisen erinomainen kännylaatu

Taustan pilasin isolla ja komealla juurakolla, joka oli sittemmin pakko heittää pois. Leväongelmien takia vippasin kannon saunanlauteille, minne tuo unohtui useammaksi saunanlämmitykseksi ja lopulta paljastui leväinvaasion aiheuttajaksi, kun alkoi puskemaan pihkaa. Kun kannon otin pois ja paketoin altaan viikoksi jätesäkkeihin, katosi levätkin.
Sorry, tuo äärimmäisen erinomainen kännylaatu

Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu.
Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa.
-Henry Miller-
-Henry Miller-
Saanko vielä laittaa "edesmenneestä" 325L kiposta kuvan? Olisin ihan tyytyväinen, jos tämän nykyisen kanssa saavutan jotain vastaavaa, tuosta tykkäsin valtavasti ja sitä on ikävä

-Henry Miller-
-Henry Miller-
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Hyvännäköinen allas tuo "edesmennyt". Ihanasti nuo kasvit. Mitä on tuo pyöreälehtisempi tuossa kannon päällä? Siinä vieressä taitaa olla superpuska, ööö, karttulehteä? Tiikerilumme on aina vaan niin kaunis!
^Kiitos
Superpuska on juu, karttulehteä, joka on yksi lempparikasvini ja jota en ole vielä löytänyt nykyiseen kippoon, kannossa kasvavat ovat anubias nanaa, jotka eivät tosin tuohon wannabe E-Amerikkaan sovi, kuin ei myös melalehdet, pallolevät... jne.
. Piti nuo kaikki sopimattomat tuonne lykätä, kun pikkuallas lähti.

Superpuska on juu, karttulehteä, joka on yksi lempparikasvini ja jota en ole vielä löytänyt nykyiseen kippoon, kannossa kasvavat ovat anubias nanaa, jotka eivät tosin tuohon wannabe E-Amerikkaan sovi, kuin ei myös melalehdet, pallolevät... jne.

-Henry Miller-
-Henry Miller-
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Karttulehti on kaunis, tässäkin ketjussa se monesti huomattu. Omassa altaassa se ei vielä voi ihan niin hyvin kuin haluaisin, mutta tuo on tuore pönttö, aikaa on. Jossain vaiheessa varmaan vedensuosikit saavat muuttaa muualle ja karttulehti saa enemmän tilaa.
-
- Senior Member
Hmmmph. En oo hetkeen tehnyt akvaariossani mitään suurempia kaivauksia, oon vaan antanu kaiken rehottaa valloillaan... 

Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
-
- Member
^Tosi nätti! Ihanan raikkaan näköinen. 

"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
Kivan valoisa ja selkeä akvaario, kirkas ja puhdas. Hieno akva, [groovehai]. 

-
- Senior Member
Hih thanks
Kaivauksista puheenollen, valehtelin vähän. Kun mulla oli tosi isoja ongelmia saada mun toista Miekkakasvia kasvamaan. Se sijaitsi tossa tuon suuren kannon oikealla puolella ja se oli oli mötköttänyt siinä paikoillaan yli vuoden, mut ei vaan saanut kasvatettuu niitä lehtiään niin isoiks kun olisin halunnu. Sit kun muut kasvit kuitenki kasvo ni ajattelin et se on vaan tollanen minimiekka ja siirsin sen kannon vasemmalle puolelle ja ostin tilalle jättiläismiekan, joka taatusti kasvais pintaan asti.. ja niinhän se kasvokin. Mut siirron jälkeen se pienempikin päätti sitten ilmottaa olevansa kans jättiläismiekka ja turahti pintaan asti ehkä kuukaudessa. Nyt ne kummatkin on toooosi isoja, mut jotenki TOSI hämärää että se pienempi ei suostunut kasvamaan paikassa, jossa se toinen kuitenkin nyt kasvaa ihan reilusti, mut kannon vasemmalla puolelle se sit kuitenkin kasvaa. Hämmentävää? Mut joo, ei mulla muuta 

Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/

meijän 50 litranen. Tuo kanto saa lähteä kävelemään heti ku löytys joku kiva käppyrä puu
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tällä hetkellä talossa 40l kasvi- ja rapukuutio ja hevimies.
Ei niin akvaarioaiheiset höpinäni
-
- Elite Member
Kivan näkönen tuo 50L akvaario, mites onko siula nkuinka paljon noitten kardinaalikalojen poikasia tuolla, tuossa kuvassa näyttäs olevan ainakii yksi. 

-
- Senior Member
Tän hetkinen kuva 540-litrasesta. Tosin oikean puoleinen lamppu on rikki kuvassa.
- Liitteet
-
- 21.12.2010.jpg (47.31 KiB) Katsottu 3358 kertaa
kaksi ainoastaan.miljoonakala84 kirjoitti:Kivan näkönen tuo 50L akvaario, mites onko siula nkuinka paljon noitten kardinaalikalojen poikasia tuolla, tuossa kuvassa näyttäs olevan ainakii yksi.

Tällä hetkellä talossa 40l kasvi- ja rapukuutio ja hevimies.
joka kirjoitti:Kiekkola...
Valoina on 3 x 70 W monimetalli, mutta otin yhden toistaiseksi pois, kun nuo kiekot eivät ihan hirveän kirkkaasta valosta tunnu piittaavan... Laitoin vasta tuon taustan, mielestäni se "rauhoitti" altaan, etenkin kun monimetallit hankki päälle, valaisivat ne liian kirkaasti tuota akvaarion taustaa...
- j o n i -
Voi hitto, toi tausta on just sitä mitä mun kiekkola kaipais...mistähän hitosta sitä nyt sitten saisi...Todella hyvännäköinen ja kokonaisuutta rauhoittava ja tasoittava luonnollisen oloinen tausta.

Haa, sainpas tuollaisen ym. taustan paikallisesta elikkopuljusta. On se nyt hieno, se tausta... 

-
- Senior Member
Joku kaunis päivä mäki halun kiekkolan! 

Laitan nyt sitten tännekkin tämän päivitetyn version:
Joku muuten voisi ehdottaa jotakin erikoisempaa kasvia tuonne. Vielä parempi jos sen saisi ostaa jostakin.

Joku muuten voisi ehdottaa jotakin erikoisempaa kasvia tuonne. Vielä parempi jos sen saisi ostaa jostakin.

-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAS
63-litrainen tänään kuvattuna. Täytyy välipäivinä vähän järjestellä sisustusta taas vaihteeksi.
Oon vähän miettinyt jos tuon ison juurakon myisi pois tosta oikealta, kattoo nyt.

325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Taas on sisustus muuttunu hiukan. Ehkä jopa parempaan päin... 

- Liitteet
-
- joulu 2010 072.JPG (46.24 KiB) Katsottu 2927 kertaa
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn!