akvaariota ollaan perustamassa joulunpyhistä alkaen 9vuotiaan lapsen kanssa. olen koko syksyn itse opiskellut kypsytystä ja muuta ja välineet ja rensselit on pakattu pukinkonttiin.
tarkoitus olisi aattona laittaa altaaseen hiekat ja tekokasvit(silmäniloksi), paketisssa on jotakin aqua safe litkua ja jotakin bactozymiä vastaavaa ainetta eri valmistajalta vain. olen varustautunut kuitenkin myös HSS:llä ja kalanruualla + kaikki tarvittavat tippatestit polttelee jo taskussa
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
eli operaatio alkaa, nyt vain olen omavaltaisesti suunnittelemassa tulevaa kalastoa jonka pojalleni suosittelen(ja käännän pään koska kaikki epäsopivat ja liian suuret kalat kuitenkin houkuttaa) akvaariota käytännössä hoidan minä, ja elpot hommat annan lapsen työksi sillä varjolla että hän luulee hoitavansa akvaariota hyvin, vaikka se onkin äiti oka työn tekee

olisiko tälläiseen altaaseen kiinnostavin parvi esim punapäätetrat vai millikset, poikasiahan tuo lapsi varmasti haluaisi nähdä, luotan että millikset syövät suurimman osan jälkikasvustaan. mutta onko tuo laji liian herkkä, ettei tarvitsisi jatkuvasti siivota tippuneita yksilöitä pois?
mutta miltä taas näyttää pieni allas jossa ui ainoastaan esim 15kpl punapäitä? + pari pikkuista monnista, tylsältä?
olisiko tälläiseen pikkupurkkiin ajateltavissa muuta kiinnostavaa lajia? platyt on laskuisyta pois sillä olen itse niihin lopen kyllästynyt katseltuani lapsuuden niitä kotonamme.