Eli siis, jos isompia sisustuksenmuutoshommia teette, niin siirrättekö kalat pois? Vai annatteko seurata muuttopuuhia

Tarkoitan nyt tosiaan sellaista uudelleensisustusta, että tyyliin kaikki kasvit vaihtaa paikkaa ja ehkä pohjamateriaali pysyy ennallaan.
Varmaan riippuu kalastostakin, miten suhtautuvat, mutta noin yleensä.
Mulla 200litrainen, johon houkuttais tehdä vähän isompia muutoksia.
Vedenvaihdossakin mulla tuhraantuu aikaa siihen kun teen kaiken niiiin hitaasti.
Inhottaa lattialle säikähdyksissään loikkivat kalat ihan yli kaiken ja se niiden pyydystäminen takaisin altaaseen. Näin ei ole tapahtunut nykyisen altaan kanssa, vaan joskus muksuna ja ilmeisesti traumatisoi mut pahasti

Muistan kuin eilisen päivän, kun vedenvaihdon yhteydessä lattialle loikkas mun hienoin miljoonakala- ukko. Oli ihan mahdottoman vaikeeta saada se kiinni ja pelkäsin, että se kuolee ennenkuin saan sen takaisin veteen. Onneks oli neuvokas kaveri mukana hommassa ja viksuina sitten laitettiin vähän vettä lattialle, ettei kala kuole

Pohjakalat ja taisto tuskin on millänsäkään, tai vaikka olisivatkin niin ne ei loikkaa ulos. Lähinnä pelkään helmirihmisten ja ruusutetrojen loikkia ja säntäilyä.