Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset
Valvoja: Moderaattorit
Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset
No jooo ehkä siis meille ei sellaisia, noi ei oo mitään rauhallisia asukkaita ku tuolla asuu..
Olisivat kyl aikas kivoja mitä niitä tullu kateltua
Ehkä sit joskus!!
100L sekala, kissa, mies
http://pial.kuvat.fi
http://pial.kuvat.fi
-
Mauiwee
- Senior Member

- Sukupuoli: Nainen
Juu mustatetrat ainakin pistelee ne poskeensa alta aikayksikön.. Eikös sulla niitä ollu.
-
They2
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Mies
Kiitos Mauiweelle!
(juu, täällä päässä hieman ujomman puoleinen kaveri
)
Olin tänään Uudessa Akvaariossa enkä löytänyt sieltä keltakääoiöahventa enkä punapäätetraa. Keltakäppänän haluaisin siis akvani pääkalaksi, mutta en tiedä onko liian pieni. Romminokkia haluaisin myös parven, koska ovat hyvin parvessa ja kauniita. Mutta, kun katsoin eilein juutuupista videoita niistä, niin tuntuu että olisivat liian vilkkaita 130 litraiseen. Voisiko noilla olla jotain korvaavaa kalaa, Etelä-Amerikasta?
(juu, täällä päässä hieman ujomman puoleinen kaveri
Olin tänään Uudessa Akvaariossa enkä löytänyt sieltä keltakääoiöahventa enkä punapäätetraa. Keltakäppänän haluaisin siis akvani pääkalaksi, mutta en tiedä onko liian pieni. Romminokkia haluaisin myös parven, koska ovat hyvin parvessa ja kauniita. Mutta, kun katsoin eilein juutuupista videoita niistä, niin tuntuu että olisivat liian vilkkaita 130 litraiseen. Voisiko noilla olla jotain korvaavaa kalaa, Etelä-Amerikasta?
-
Joulutonttu
- Advanced Member

Kardinaalitetrat, mustatetra, ruusutetra, intiaanisulka, mustaneontetra, neontetra...They2 kirjoitti:Kiitos Mauiweelle!![]()
(juu, täällä päässä hieman ujomman puoleinen kaveri)
-
They2
- Advanced Member

Haluaisin että olisivat hyvin parvessa kuten romminokat. Sais olla aika voimakkan väriset. Kardinaaleja on ennenkin ollut enkä tahtoisi niitä, kun viihtyvät hieman viileämmissä vesissä. Ruusuja ja inkkareitakin ollut, enkö myöskään tahdo neoneita. Jotain suht pientä, hyvin parvessa viihtyvää ja jotka eivät joudu ahventen suuhun. Onko liian vaikeaa. 
-
Joulutonttu
- Advanced Member

Menipä vaikeaksi.They2 kirjoitti:Haluaisin että olisivat hyvin parvessa kuten romminokat. Sais olla aika voimakkan väriset. Kardinaaleja on ennenkin ollut enkä tahtoisi niitä, kun viihtyvät hieman viileämmissä vesissä. Ruusuja ja inkkareitakin ollut, enkö myöskään tahdo neoneita. Jotain suht pientä, hyvin parvessa viihtyvää ja jotka eivät joudu ahventen suuhun. Onko liian vaikeaa.
Neonit ovat kyllä itsellä pysyneet kivasti parvessa, samoin inkkarit. Ruusut kyllä viuhtovat vähän erikseen ympäri allasta, se on totta.
Romminokista kyllä sanotaan altaan minimikoon olevan jotain satasen pintaan, mutta ovathan se vilkkaita kaloja ja varmasti näyttäytyvät paremmin edukseen isossa altaassa ja suuressa parvessa.
Wikipediasta muuten löytyi aika kiva lista noista Etelä-Amerikkalaisista tetroista. Löytyisikö tuolta joku?
-
Milsku
- Senior Member

Kävin tänään uudessa akvassa ja Mauiweehan se siellä oli jotain kalaa (kai?) hakemassa. Tajusin vasta sitten kun olit jo mennyt ovesta. Sain tänään pikkuakvan raahattua uuteen kotiin, ja melkeen kaikki elävä selvisi. 1 pilkkusinisilmän poikanen oli kai uimarakkonsa saanut rikki, niin sen päästin uusille vesille.
Ravutkin on ihmeen pirteitä ja kulkevat pyrstöt pystyssä. (tulisuat) Ootteko muuten huomanneet tulisukien pyrstön asennon ja voinnin välistä merkitystä? Oon huomannu jotenkin että ne kulkee pylly maassa sitten kun nitraatit alkaa olla koholla, ja sit kun vaihtaa vettä kuljetaan taas niin terhakkaasti. Tai sit mä vaan luulen.. =D
Nyt toivon että nuo viihtyy täällä kohmon vedessä sormet ja varpaat ristissä.
Ravutkin on ihmeen pirteitä ja kulkevat pyrstöt pystyssä. (tulisuat) Ootteko muuten huomanneet tulisukien pyrstön asennon ja voinnin välistä merkitystä? Oon huomannu jotenkin että ne kulkee pylly maassa sitten kun nitraatit alkaa olla koholla, ja sit kun vaihtaa vettä kuljetaan taas niin terhakkaasti. Tai sit mä vaan luulen.. =D
Nyt toivon että nuo viihtyy täällä kohmon vedessä sormet ja varpaat ristissä.
Nano Riutta <3
-
They2
- Advanced Member

Suppusuut on hienoja ja nehän parveileekin ihan hyvin, mutta taitavat maksaa aika paljon?
-
Mauiwee
- Senior Member

Minähän siellä olin, mutta mistä tajusit et se olin mä? Ja pahoittelut jos keskeytin keskustelun, mut hyvät tavat jäi taas johonkin kun oli kamala kiire.Milsku kirjoitti:Kävin tänään uudessa akvassa ja Mauiweehan se siellä oli jotain kalaa (kai?) hakemassa. Tajusin vasta sitten kun olit jo mennyt ovesta.
Juu piti tulla ostamaan vaan nitriittitesti ja antamaan They2:lle kasveja kun ovella tuli kauppias vastaan verkkonuoliaisen kanssa. Se sai uuden kodin isän akvaariosta
Tulkaa nyt joku hakemaan multa noita maatiaissukiksia, kun niitä on niin kamalan paljon..
-
VesiEläin
- Elite Member

- Akvaarioseurat: TAS
Lauantaina tulossa Turkuun, kierrän ainakin akvaariokaupat! Viherlassilallakin vois käväistä..
Moneenkohan tuo Ruissalo on auki lauantaisin? Hauskaa tiedossa.
Moneenkohan tuo Ruissalo on auki lauantaisin? Hauskaa tiedossa.
-
marinum
- Advanced Member

Punapäätetrat ovat kyllä aika vilkkaita suhareita, itse en laittaisi niitä paljoa alle metrin pituiseen altaaseen.
Akvaariopisteessä on ainakin vähän aikaa sitten vielä ollut kääpiösuppusuita (ja sinne tilattua niitä ynnämuita jos ei nyt satu olemaan), ne jäävät pienehköiksi ja ovat vähän rauhallisempia ja tosi kauniita:
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ka ... ppusuu.htm
On siellä ollut vähän harvinaisempia kolmijuovatetrojakin:
http://www.fishbase.se/images/species/Hyama_f0.jpg
Akvaariopisteessä on ainakin vähän aikaa sitten vielä ollut kääpiösuppusuita (ja sinne tilattua niitä ynnämuita jos ei nyt satu olemaan), ne jäävät pienehköiksi ja ovat vähän rauhallisempia ja tosi kauniita:
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ka ... ppusuu.htm
On siellä ollut vähän harvinaisempia kolmijuovatetrojakin:
http://www.fishbase.se/images/species/Hyama_f0.jpg
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
-
Mauiwee
- Senior Member

Mun mielestä olis hauska nähdä akvaario mis on punapäätetroja ja lasitetroja parvet.
-
They2
- Advanced Member

Juuri noi kääpiösuppusuut on harkinnassa, kuitenkin muistakseni suht. kalliita. Viihtyvätkö kuinkas hyvin parvessa?
Mauiwee, kirjoita juutuuppiin rommynose niin löytyy ne romminokka-akvaariotkin.
VesiEläin, en usko että se kasvitieteellinen puutarha kovin myöhään sulkee, mutta ruissalon sivuillahan se selviää. Ruissalossa myös paljon tammeja. Vink, vink.
varmaam tiesitkin jo.
Mauiwee, kirjoita juutuuppiin rommynose niin löytyy ne romminokka-akvaariotkin.
VesiEläin, en usko että se kasvitieteellinen puutarha kovin myöhään sulkee, mutta ruissalon sivuillahan se selviää. Ruissalossa myös paljon tammeja. Vink, vink.
-
Angel86
- Senior Member

Punapäätetrat
En malta odottaa et pääsen niitä ostamaan! Tänään aamulla akvaario veden nitriitti oli enää 0,3 mg/l. Jee! Ja nyt nukkumaan et jaksaa töissä...
-
Milsku
- Senior Member

Maintsit jotain mutteri akvaariosta ja kai sukasista
Kysäsin vielä öö onkos se myyjä Merja nimeltään että oletko se sinä kellä on niitä rescue rapuja =P
Nano Riutta <3
-
Angel86
- Senior Member

Hah
Mä voin tulla mauiwee sun kanssas tonne.
Nitriitti mitattu ja nyt oli vaan 0,05 mg/l!Edistystä. Ostettiin muutama pieni juurakko akvaarioon tänään
. Hitsi toi seran pH asteikko on hankala. Emmä tosta erota oikein et onko pH 7,5 vai 7.
Nitriitti mitattu ja nyt oli vaan 0,05 mg/l!Edistystä. Ostettiin muutama pieni juurakko akvaarioon tänään
-
They2
- Advanced Member

Kypsytys täälläkin käynnissä. Nitriitti oli aamulla vitosella ja nitraatti 50. Toivottavasti kasvit pärjää tuolla vielä n. viikon, kunnes alan vaihtamaan vettä jos nitriitti alkaa laskea.
Tahtois niin tavata muita turkulaisia akvaristeja? Muut halukkaita tapaamiseen(?), tällä kertaa itsekin olisin tulossa...
Tahtois niin tavata muita turkulaisia akvaristeja? Muut halukkaita tapaamiseen(?), tällä kertaa itsekin olisin tulossa...
-
Joulutonttu
- Advanced Member

Mitä onko turkulaisilla ollut joku miitti?They2 kirjoitti:Tahtois niin tavata muita turkulaisia akvaristeja? Muut halukkaita tapaamiseen(?), tällä kertaa itsekin olisin tulossa...
-
Angel86
- Senior Member

Olihan meillä tollainen pieni muotoinen miitinki joskus kuukaus sitten
Ei monikaan päässyt paikalle.
-
They2
- Advanced Member

Tän ketjun alussa joku ehdotti ja taitoi olla pieni tapaaminen MeriHepossa. Jee, yksi ehdokas lisää. Jos enemmänkin porukkaa haluaa tapaamiseen, niin se olisi kiva. 
-
Joulutonttu
- Advanced Member

No höh, minulla on mennyt tuo edellinen tapaaminen ihan ohi.
Ensikerralla olisi kyllä kiva tulla mukaan jos sellainen järjestetään. Onko tapaamiset sovittu tässä topicissa?
-
They2
- Advanced Member

Joo, viimekertainen ainakin. Joku turkulaisten AWlaisten alkoholiton pikkujoulutapaaminen yms.
voisi olla paikallaan
-
Mauiwee
- Senior Member

Ei mut eihän se nyt voi alkoholiton olla ku piti se Angel86:n kilju juoda 
Mä voin olla kans mukana jos mulle vaan sopii. Loppuvuosi on melkoisen kiireinen ainaki viikonloppujen osalta.
Mä voin olla kans mukana jos mulle vaan sopii. Loppuvuosi on melkoisen kiireinen ainaki viikonloppujen osalta.
-
suski-87
- Junior Member

Itselläkin voisi ajankohdasta riippuen olla kiinnostusta
Ja mikä jottei voisin kämpänkin miittipaikaksi tarjota, jollei haluta tavata jossain liikkeessä, kahvilassa tms.