Tämä on surun päivä
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Tämä on surun päivä :(
Eikös miljoonakalat ole nopeita ja kääpiöpallokalat aika hitaita niin eikös milikset pääse karkuun? Meillä kun on akvassa "kasvitiheikkö" jossa fisut viihtyy niin eikös ne pääse sinne piiloon "evä terroristeja" 

-
- Junior Member
Kyllä kalat kannattaa ottaa sen mukaan, että mitkä viihtyvät minkäkin kanssa, eikä sen että"toi on hieno, haluun sen". Milliksetkö sitten piileksisivät päivät noilta toisilta ja olisivat jahdattavina? Kyllä niille on ihan tarpeeks riesaa urospuolisista, jotka koko aika juoksevat kiimassa naaraiden perässä:Dfish kiss kirjoitti:Eikös miljoonakalat ole nopeita ja kääpiöpallokalat aika hitaita niin eikös milikset pääse karkuun? Meillä kun on akvassa "kasvitiheikkö" jossa fisut viihtyy niin eikös ne pääse sinne piiloon "evä terroristeja"
Hanki siis mieluiten se petokotilo tai anna kotiloita pois(tai hävitä, jos eivät ole kierteisii).
Ja saat olla välittämättä neuvoista, mutta kyllä olisi hienoa miettiä ensin kaloja ja sitten vasta itseään.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: ---
- Viesti:
Siis kyllä pedot lisääntyy makeassa vedessä.-Robbary- kirjoitti:Itse olen ainakin ymmärtänyt niin, ettei petokotilot lisäänny kuin murtovedessä, eikä makeassa? Korjatkaa joku jos olen väärässä.welma123 kirjoitti: Monet haluavat lisää kotiloita akvaarioonsa, laita ilmoitus tonne lahjoitetaan osioon. Ja yksinäinen petokotilo syö kyllä muita kotiloita, joten hanki vaikka sellainen. Jos otat kaksi, niin muista että osaavat nekin lisääntyä:D
-
- Senior Member
Mulla teki albiinomonninen saman tempun kerran. Sukkahousunpala kumpparilla poikasaltaan päälle suojaksi...
Lyhyt muisti takaa hyvän omantunnon
320 l NPT-allas
320 l NPT-allas
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: Tämä on surun päivä
Asiasta: suosittelen vahvasti melkein 30 vuoden akvaariokokemuksillani seuraavaa:
- platyja ja miekkapyrstöjä voi pitää yhdessä, ja risteytymisvaara on lähinnä silloin, kun toista lajia on vain toista sukupuolta ja toista lajia molempia,
- itse asiassa kaikissa punaisissa miekkapyrstöissä on platyn geeniperimää, sillä punaiset miekkapyrstöt ovat saaneet värinsä juuri platyiltä,
- selkärankavikoihin kuuluu sisäsiittoisuus ja ilmeisen väärät vesiarvot.
- platyja ja miekkapyrstöjä voi pitää yhdessä, ja risteytymisvaara on lähinnä silloin, kun toista lajia on vain toista sukupuolta ja toista lajia molempia,
- itse asiassa kaikissa punaisissa miekkapyrstöissä on platyn geeniperimää, sillä punaiset miekkapyrstöt ovat saaneet värinsä juuri platyiltä,
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
- Junior Member
Miekkapyrstöjä ei enää ole altaassa. Annoin ne pois. Ja tänään kuoli sitten millis synnytykseen eikä poikasetkaan selvinneet. Meillä on sitten äärimmäisen paljon epäonnea poikasten suhteen.JukkaV kirjoitti:Asiasta: suosittelen vahvasti melkein 30 vuoden akvaariokokemuksillani seuraavaa:

Kirjoittaa 32 vuotias.JukkaV kirjoitti:Asiasta: suosittelen vahvasti melkein 30 vuoden akvaariokokemuksillani seuraavaa:

-
- Advanced Member
Hihittelin samalle.R_R kirjoitti:Kirjoittaa 32 vuotias.JukkaV kirjoitti:Asiasta: suosittelen vahvasti melkein 30 vuoden akvaariokokemuksillani seuraavaa:![]()
![]()

Welma123, elä lannistu. Ennekuin huomaatkaan niin kalasi saavat taas poikasia ja kohta sulla onkin jo ongelmana minne ne kaikki laitat

Meillä muuten syntyi juuri lisää västäräkkiplatyja. Katsotaan montako selviää kun tuonne Momotooppiin menivät syntymään eivätkä poikasaltaaseen.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Viesti:
Itse asiassa 33-vuotias. Akvaarioista ensimmäinen tuli ollessani 3-vuotias ja opin akvaariokirjoista lukemaan siinä samassa...R_R kirjoitti:Kirjoittaa 32 vuotias.JukkaV kirjoitti:Asiasta: suosittelen vahvasti melkein 30 vuoden akvaariokokemuksillani seuraavaa:![]()
![]()
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Yllätys yllätys yksinäinen petokotilo syö kotiloita! Pitäisi hoksata, että ei yksi petokotilo saa minkään kokoisessa altaassa mitään aikaan yksinään.welma123 kirjoitti:Monet haluavat lisää kotiloita akvaarioonsa, laita ilmoitus tonne lahjoitetaan osioon. Ja yksinäinen petokotilo syö kyllä muita kotiloita, joten hanki vaikka sellainen. Jos otat kaksi, niin muista että osaavat nekin lisääntyä:D
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Junior Member
Huvittavaa kun haukut SPLASHia vaikka hän ryhtyi vihamieliseks vasta sitten kun hänelle itselle kettuiltiin. Ellet sattunut tietämään niin petokotilot on lisääntymiskykyisiä. Taisi eräs hminen sanoa tällä palstalla sanoa että hänellä oli välillä 200 petoa altaassaan. Ne varmaan maagisesti sinne ilmestyivät? Oikeesti, kyllä täällä on parempaakin tekemistä kun lukea tollaisia piikittelyitä. Vaikka olisin väärässäkin, niin voi sen vähän ystävällisemmin sanoa.Deicide kirjoitti:Yllätys yllätys yksinäinen petokotilo syö kotiloita! Pitäisi hoksata, että ei yksi petokotilo saa minkään kokoisessa altaassa mitään aikaan yksinään.welma123 kirjoitti:Monet haluavat lisää kotiloita akvaarioonsa, laita ilmoitus tonne lahjoitetaan osioon. Ja yksinäinen petokotilo syö kyllä muita kotiloita, joten hanki vaikka sellainen. Jos otat kaksi, niin muista että osaavat nekin lisääntyä:D
Taitaa tosiaan nää koukukiusaajat ja työpaikkakiusaajat siirtyä nettiin vapaa-ajallaan. Voisit suoraan siirtyä sinne Suomi24:seen käyttäjäksi, siellä löytys todella monta sunlaista ihmistä. Olettaen ettet ole jo nyt vakikäyttäjä siel.
-
- Elite Member
Kuuleppas pikkuneiti. Kyllä musta alkaa kuulostaa, että sulla on nyt jokin paljon suurempi ongelma, kuin minä?
Olen kyllä väitellyt Splättiksen kaikkien persoonien kanssa aikanaan ja sitähän se kerjäsi. Huvittavaa tässä ei nyt ole kuin oma lapsellinen käytöksesi.
Asiaan. Petokotilot eivät lisäänny yksin, ja yhdellä kotilolla nyt ei vaan tee altaassa yhtään mitään ainakaan, jos yrittää vähentää roskakotiloita.-
Huvittavaa kun haukut SPLASHia vaikka hän ryhtyi vihamieliseks vasta sitten kun hänelle itselle kettuiltiin.
Olen kyllä väitellyt Splättiksen kaikkien persoonien kanssa aikanaan ja sitähän se kerjäsi. Huvittavaa tässä ei nyt ole kuin oma lapsellinen käytöksesi.
Samoin, mielestäni voit lopettaa täällä tilittämisen aivan milloin haluat, ja mun YV- laatikkoon tulee huomattavasti mukavampaakin postia, kuin sinun räkytyksesi, joten sen voit lopettaa myös. Kirjoittele sille Splättikselle, jos sitä on ikävä. Ja mitä tuohon 24 sivustoon tulee, niin voin sanoa, etten ole sinne koskaan mitään kirjoitellut, mutta sinulle taitaa olla tutumpi?Oikeesti, kyllä täällä on parempaakin tekemistä kun lukea tollaisia piikittelyitä.
Asiaan. Petokotilot eivät lisäänny yksin, ja yhdellä kotilolla nyt ei vaan tee altaassa yhtään mitään ainakaan, jos yrittää vähentää roskakotiloita.-
-
- Junior Member
No sentään käyttäydyn lähelle ikäisteni tavoin, tuollainen toisen nimimerkin vääntäminen ihan omaa ilkeyttään kuulostaa juuri siltä, mitä ala-asteella sai kuunnella kiusaajilta. Jos sinusta on lapsellista se että pyydän sinulta asiallista käytöstä, niin kyllä kiitos, toivottavasti olen lapsellinen. Ja suomi24:sen keskusteluita olen pari kertaa yrittänyt lukea ja luovuttanut, koska siellä riehuvat kaltaisesi ihmiset.Deicide kirjoitti:Kuuleppas pikkuneiti. Kyllä musta alkaa kuulostaa, että sulla on nyt jokin paljon suurempi ongelma, kuin minä?
Samoin, mielestäni voit lopettaa täällä tilittämisen aivan milloin haluat, ja mun YV- laatikkoon tulee huomattavasti mukavampaakin postia, kuin sinun räkytyksesi, joten sen voit lopettaa myös. Kirjoittele sille Splättikselle, jos sitä on ikävä. Ja mitä tuohon 24 sivustoon tulee, niin voin sanoa, etten ole sinne koskaan mitään kirjoitellut, mutta sinulle taitaa olla tutumpi?
Jos muistan oikein, niin taisin kyllä myös ehdottaa, että jos ovat kierteisiä niin niitä voi hyvin mielin lahjoittaa muillekin. Tai sen lisäksi hankkia petokotilon, tai petokotiloita sillä varauksella, että tulevat varmasti lisääntymään. SPLASH on sentään antanut myös asiallisia neuvoja, jos olen jotain tällä palstalla tahtonut kysyä.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Taitaa se yhden petokotilon syömisvaikutus olla niin pieni, että roskakotiloiden lisääntymisvauhti päihittää sen kevyesti. Siitä osoituksena ihan perustason totuus; pieni petokotilopopulaatio ei saa roskakotilopopulaatiota vähenemään, ennenkuin petojen määrä on lisääntynyt sille tasolle, että niiden syömisen vaikutus on suurempi kuin roskakotiloiden lisääntymisvauhti. Ja sen hetken jälkeen petojen määrä suhteessa roskakotiloiden määrään suurenee, sillä pedot lisääntyy ja niitä on aina vaan enemmän syömässä aina vaan pienenevää roskakotilomäärää.
Ja ei se petojen lisääntyminenkään niin hirveän nopeaa ole, kaikki on tietenkin suhteellista, mutta esimerkiksi postitorvikotilot käsittääkseni lisääntyy huomattavasti niitä nopeammin. Ja voihan niitä ihan yhdenkin ostaa, ihan kivan näköinenhän se on. Mutta silloin ei kannata toivoa riesana olevien kotiloiden katoamista.
Ja ei se petojen lisääntyminenkään niin hirveän nopeaa ole, kaikki on tietenkin suhteellista, mutta esimerkiksi postitorvikotilot käsittääkseni lisääntyy huomattavasti niitä nopeammin. Ja voihan niitä ihan yhdenkin ostaa, ihan kivan näköinenhän se on. Mutta silloin ei kannata toivoa riesana olevien kotiloiden katoamista.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
Älkää jaksako myrkyttää uutta ketjua erimielisyydellänne. Käyttäkää YVtä mielummin. En nyt ole kenenkään puolella, mutta voisitte ajatella vastauksienne sisältöä. Ei tarvitse vastata koppavasti jos joku kysyy mielestäsi vaikka päivänselvän kysymyksen. Aina voi jättää vastaamatta tai vastata rennommin. Nimittely on turhaa, jättäkää se hiekkalaatikkoikäisten hommaksi. Myöskään toisten niccien vääntäminen toiseksi on tyhmää.
-
- Elite Member
Kuules Welma, mä jo sanoin, että voit lopettaa täällä tilittämisen aivan milloin haluat, ja siirtyä sinne 24-palstalle, jos et menoa täällä kestä! Taidat olla ainoa, joka tuota multipersoonaista häirikköä kaipaa, joten kysele siltä vaikka YV:llä. Mä voin aivan hyvin jättää hölympölysi omaanarvoonsa, ja olla niihin vastaamatta. Mitään tuskin tulen menettämään.
-
- Junior Member
Juu, oot ihan oikeassa. Olen pahoillani, että edes lähdin tuohon sanasotaan, olen vain nykyään tottunut mielummin sanomaan suoraan toiselle jos tuntuu että hän käyttäytyy epäystävällisesti, kuin jäänyt itkemään miten mua on taaaaaas kohdeltu väärin. Ensi kerralla jätän sellaisen kommentin vain omaan arvoonsa.They2 kirjoitti:Älkää jaksako myrkyttää uutta ketjua erimielisyydellänne. Käyttäkää YVtä mielummin. En nyt ole kenenkään puolella, mutta voisitte ajatella vastauksienne sisältöä. Ei tarvitse vastata koppavasti jos joku kysyy mielestäsi vaikka päivänselvän kysymyksen. Aina voi jättää vastaamatta tai vastata rennommin. Nimittely on turhaa, jättäkää se hiekkalaatikkoikäisten hommaksi. Myöskään toisten niccien vääntäminen toiseksi on tyhmää.
Ja olen pahoillani myös siitä jos annoin sen kuvan, että yksi petokotilo saisi muun kotilokannan helposti kuriin.
Ihan mielelläni kuulen asialliseen sävyyn, jos jostakusta tuntuu, että olen antanut jostain asiasta väärää tietoa.
Hyvä keino "Aqua-Web -kiusaajen" hiljentäminen on nimetä ne "vihamiehiksi". Silloin ei tarvi lukea niiden typeriä huomautuksia.
Eikä sellaisten herjoihin kannata vastata.
Eikä sellaisten herjoihin kannata vastata.