Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
narm
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja narm »

Tylsää,muksu kipeenä ja itse myös.Kaikki kivat menot taas peruuntui tän viikonlopun osalta :| :( .Musta tullee kohta mökkihöperö :? !!
catze
Member
Member

Viesti Kirjoittaja catze »

They2 kirjoitti:Tilasin tuossa äsken zooplus.fi:stä tavaraa, tilauksen jälkeen luki, että maksa tilauksen summa johonkin osoitteeseen. Siis eikös se tilaus makseta suoraan, kun on siihen tilausjuttuun kirjoittanut pankkikorttinumeron. En ole ikinä ennen netissä ostaessa törmännyt moiseen. Vai teinkö minä sitten nyt tyhmän virheen ja maksan tilauksesta kaksinkertaisen summan?
Ite tilasin kanssa mutta maksoin Visalla, tuli lopuksi teksti että veloitamme suorituksen tililtä kun paketti on lähtenyt... Ja näin tapahtuikin. Sinne voi kirjoittaa kyssärin varmaankin suomeksi, ainakin tilauksen mukana tuli suomeksi kaikki paprut... Tilaus itsessään tuli nopeasti.
Seeprapleko L-046 poikue videolla ♥ http://www.youtube.com/watch?v=DYc1NzgmBf0
supermunny
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja supermunny »

supermunny kirjoitti:Jahuu, kypsyihän se akvaario vihdoinkin. Aika tarkalleen kolme viikkoa taisi mennä. Heitin vielä asian varmistamiseksi yhden satsin hirvensarvisuolaa, jos huomenna näyttää muuttuneen nitraatiksi niin pääsee kaloja hakemaan ennen viikonloppua.
Hmm, hirvensarvisuolasta syntynyt nitriitti ei ole vielä parin vuorokauden jälkeen hävinnyt, ei tuo bakteerien toiminta nyt vakuuta :?

Muutama pieni kysymys tuli mieleen... altaaseen on hankittu kierteisiä hienoa pohjahiekkaa möyrimään, mutta nuo tuntuvat kyllä viihtyvän kaikkialla muualla kuin hiekassa. Siirtyvätkö ne kenties sinne kun altaaseen ilmestyy kaloja? Ja sitten kasveista. Nuohan tulevat kivivillakuutioissa kaupasta ostettaessa ja sain yhden kasvin kätevästi juurakosta löytyvään koloon jättämällä tuota kivivillaa juurien ympärille "täytteeksi", onko tuosta jotain haittaa?
128 litraa: kardinaalitetroja, helmimonnisia ja kääpiöakarapariskunta
R_R
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja R_R »

Kivivillaa ei kuulu jättää juuriin yhtään, niistä ei ole mitään hyötyä, päin vastoin. Kierteiset nousee pohjasta, jos pohja on pilaantunut tai on nitriittiä. Kierteiset ovat eläviä olentoja jotka eivät siedä nitriittiä.
They2
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja They2 »

catze kirjoitti:Ite tilasin kanssa mutta maksoin Visalla, tuli lopuksi teksti että veloitamme suorituksen tililtä kun paketti on lähtenyt... Ja näin tapahtuikin. Sinne voi kirjoittaa kyssärin varmaankin suomeksi, ainakin tilauksen mukana tuli suomeksi kaikki paprut... Tilaus itsessään tuli nopeasti.
Juu, siis visalla itsekin maksoin. Katsotaan sitten laskua, niin tietää että onko maksanut liikaa.
memma
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja memma »

R_R kirjoitti:Kivivillaa ei kuulu jättää juuriin yhtään, niistä ei ole mitään hyötyä, päin vastoin. Kierteiset nousee pohjasta, jos pohja on pilaantunut tai on nitriittiä. Kierteiset ovat eläviä olentoja jotka eivät siedä nitriittiä.
Kivivillan sijasta voisi käyttää vaikka jotain suodatinmateriaalia "tilkkimiseen", se pysyy ainakin paremmin kasassa. En tiedä onko vuori- tai lasivillasta oikeasti ollut haittaa jonkun kaloille, itseäni se vaan vähän hirvittää jos vaikka joku kala nyppisi sitä sisuksiinsa. Eipä siitä mitään taida edes liueta veteen? Itse kiinnittelen nippusiteellä kasvit juurakoihin jos eivät muuten pysy.

Kierteiset toki kärvistelevät, jos vedessä tai pohjassa on myrkkyjä, mutta kalattomassa altaassa ne voivat olla esillä ihan muuten vain päiväsaikaankin. Itselläni on kaksi allasta, jossa toisessa on kilttejä kaloja ja kierteiset lähtevät iltaisin massavaellukselleen ihan valoisassakin. Itse asiassa nytkin muutamia on juurakoissa ja kasvien lehdillä. Jos kierteisiä on niin reilusti (altaaseen menee aika tavalla ruokaa mm. siniharjarapujen takia) että häiritsee silmää, heivaan niitä toiseen altaaseeen. Toisessa altaassa on pallokaloja ja siellä kierteiset tulevat hiekasta vasta yöllä kun pallot nukkuvat.
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
They2
Advanced Member
Advanced Member

Palattu TASin huutiksesta. Kivasti oli porukkaa. Tuntuu että akvaristit on aika isänmaallista porukkaa, olin varmaan joukon ainoa ulkomaalainen. 8-) Tai siis en huomannut muita.
puspu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja puspu »

They2 kirjoitti:Palattu TASin huutiksesta. Kivasti oli porukkaa. Tuntuu että akvaristit on aika isänmaallista porukkaa, olin varmaan joukon ainoa ulkomaalainen. 8-) Tai siis en huomannut muita.
Ai se olit sinä! Nyt sai jälleen uusi nimimerkki kasvot :mrgreen:
They2
Advanced Member
Advanced Member

Kukas itse olit? Yritin painaa suhteellisen monet kasvot mieleen. :mrgreen:
puspu
Starting Member
Starting Member

Mulla oli tummankeltainen neuletakki ja pieksut jalassa :mrgreen:
They2
Advanced Member
Advanced Member

Oliko sulla lasit? Siel oli varmaan 2 jolla oli keltainen takki tai paita.
puspu
Starting Member
Starting Member

Juu lasit ja tummat hiukset. Enpä tiedä jäinkö mieleen mutta ainakin markettipöydällä olin useaan otteeseen kahmimassa kamaa :P
They2
Advanced Member
Advanced Member

Juu, muistan sut. Jäi se keltainen takki mieleen. Paikan ainoa väripilkku. :D
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Täytyy noi horsmat järjestellä uusiks huomenna. Ihan kamalassa järjestyksessä nyt.

Mulla oli TAS huutiksessa valko-musta huppari, keltanen t-paita ja tummat farkut. Kuvaki on jossain TAS kansioissa. :D
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
They2
Advanced Member
Advanced Member

Hilleri kirjoitti:Mulla oli TAS huutiksessa valko-musta huppari, keltanen t-paita ja tummat farkut. Kuvaki on jossain TAS kansioissa. :D
Aa, mä jotenkin arvasin et se oli sä. 8-)
welma123
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja welma123 »

Noniin minä en jaksa Jaksa, JAKSA. Kohta kaikki kardinaalitetrat on menehtyneet tuon taudin takia.
KalaH
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: OAS, TAS

Viesti Kirjoittaja KalaH »

Perun vihreät monniset kutevat ekaa kertaa 8O. Mukavan yllätyksen tekivät :D. Toivottavasti saan mätiä talteen ja pitämään poikaset hengissä, jos ne edes kuoriutuvat. Yllätyin miten helposti ne kutivat, ne olivat viikon surviais kuurilla ja tänään vaihdoin altaaseen viileää vettä, joka luultavasti laukaisi kudun. Nyt odotellaan jännittyneinä miten tässä käy.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Aika ylpee fiilinki, kun sai tänään äsken katella ite ihan pikkupoikasesta kasvatettua hunajarihmakala koirasta koreassa kutuasussa. :)
eeemi_
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja eeemi_ »

Oma fiilinki ei oo nii ylpee. :S pitäs 160l ja 63l molempii keksii joku uus sisustus. mut tällä päällä ei paljo sisustella. Ehdotuksia? :D
thank
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja thank »

Mun mies kysy äsken et missä vaiheessa tää harrastus muuttuu sairaudeksi. :mrgreen:
suski-87
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja suski-87 »

thank kirjoitti:Mun mies kysy äsken et missä vaiheessa tää harrastus muuttuu sairaudeksi. :mrgreen:
Siinä kohtaa kun päästetään joku ei-akvaristi tekemään diagnoosi? :D Siihen asti kaikki on normaalin puitteissa.
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

Tänään pitäis mennä tädin luo kattomaan mikä akvaariossa on vikana kun siellä on levää..
"Siin oli sellanen, että kun kastoin sormen sinne niin sormi tuli ihan vihreeks. Sit ostin levätököttiä ja nyt se on vähän parempi. En mä sitä sen ihmeemmin hoida kun kerran viikossa vaihdan vettä ja laitan sinne aina sillon sitä sinistä litkua. Mikä siin mahtaa olla vikana?"
Anastasia
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Anastasia »

Hiphei! Toisella punaisella noitamonnilla on alkanut kasvaa parta, vaikka ensin luulin, että olisivat molemmat tyttöjä :)
Olisihan se pitänyt arvata...
thank
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja thank »

suski-87 kirjoitti:
thank kirjoitti:Mun mies kysy äsken et missä vaiheessa tää harrastus muuttuu sairaudeksi. :mrgreen:
Siinä kohtaa kun päästetään joku ei-akvaristi tekemään diagnoosi? :D Siihen asti kaikki on normaalin puitteissa.
Kiitos vertaistuesta! Tämähän lähti siitä, että mieheni ei ymmärtänyt miksi minun täytyy istua pimeässä taskulampun valossa kyttäämässä akvaariota. No kun, ei noita monnisia tahdo nähdä paitsi "hämärissä", ja taskulampun valo ei häiritse niiden touhuja ollenkaan.
Piia85
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piia85 »

Pitäisi lähteä ostamaan uusi lappo, kun fiksuna ihmisenä keitin lapon ja se hieman suli.. Yhdeksän kalaa hengissä karanteenissa, lääkehöyryissä :D
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”