Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Mauiwee
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

Kääpiöitä lähinnä ajattelin. Kattelin niitä eilen myllyn faunattaressa. Olivat juuri saapuneet.
Aika värittömiä kaiffareita olivat, mut vissiin sen verran hermostuksissaan.
Fisu_S
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Fisu_S »

Satsuma kirjoitti:Onko kukaan nähnyt missään myynnissä perhoskirjoahvenia? Pariskuntaa etsin, mutten ole nähnyt noita missään.
Tänään kävin uudessa akvaariossa ja sielä ainakin oli vielä perhoskirjoahvenia. Ovat niin kauniita. Mulla on sieltä n. viikko sit hankittu pariskunta ja hinku olis hankkia niitä lisää. Et kipin kapin, ennenkuin minä menen ostamaan kaikki.. ;D
240 litrainen seurala.
Tuliliskoja sekä niiden poikasten kasvatus.
Vahakoin toukkaa myynnissä kokoajan.
They2
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja They2 »

Mä olen niin iloinen, kun uusi akvaario ja puutorin akvaario ovat mun koulun vieressä. Aina kotimatkalla kävelen niiden ohi. :D
Angel86
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

Puutorin akvaariossa oli tänään helmirihmakaloja ja raukat olivat samassa nurkassa kaikki, peloissaan ja ihan värittömiä. Teki mieli ottaa ne tänne hoitoon :D Mut ei kyl ihme et olivat peloissaan ku ei akvaariossa ollenkaan kasvillisuutta :/
They2
Advanced Member
Advanced Member

Toivottavasti kalojen olot siellä paranevat remontin jälkeen. Nätkö muuten siellä puutorin akvaario-osaston perällä olevan merivesiakvan? Siinä lukee jotain et kalat ei myynnissä. Akvaariossa ei ole valoja ja koko akva täynnä paksua levää, siis lasit ja kaikki paksun leväkerrosen alla. Ainoa sen akvan kala on yksinäinen vuokkokala. [}:)] En tiedä, onko enään samanlainen, itse näin sen pari viikkoa sitten.
Angel86
Senior Member
Senior Member

Samanlainen se vieläkin on :(
They2
Advanced Member
Advanced Member

Mitä ne siellä oikein ajattelee? :x :(
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Ei ne kauheesti ajattele.. kai. Miesmyyjä on tosi töykeä ja nainen on hassu hihittelijä :D

Iloinen perhetapahtuma: Tänään bongasin ensimmäisen petokotilovauvan. Munia on ollut elokuun puolivälistä ja koko ajan tulee lisää. Pariskunta makoilee päällekäin aina pari päivää ja sitten ne taas viikon painelee ympäri allasta. Toivottavasti noi pedot ei valloita koko allasta. Ja ne sais syödä noi #%&@§ huppukotilot eikä kierteisiä [}:)]
Angel86
Senior Member
Senior Member

Jos ne hirveästi lisääntyy, ni mä voin muutaman ottaa meille ;) Roskakotilot on ärsyttäviä :|

Mä haluaisin et meidän omenakotilot lisääntyis :)
Fisu_S
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Fisu_S »

Angel86 kirjoitti:Puutorin akvaariossa oli tänään helmirihmakaloja ja raukat olivat samassa nurkassa kaikki, peloissaan ja ihan värittömiä. Teki mieli ottaa ne tänne hoitoon :D Mut ei kyl ihme et olivat peloissaan ku ei akvaariossa ollenkaan kasvillisuutta :/
Kävin tänään myös Puutorinakvaariossa ja kauhistelin niitä akvaarioita ja millaisissa oloissa ne kalat oikein on. Kalat ihan värittömiä ja useilla oli repaleiset evät ja muutenkin huonokuntoisia. Joskus olen ollut niiden "vakio" asiakas mm. ostanut akvaarioita, tasoja, kaloja, ruokia, kissanhiekkaa jne.. ties miten paljon hassannu rahaa sielä. Ja kaikesta huolimatta saan todellä töykeää asiakaspalvelua. Onneks olen avannut silmäni ja tajunnu, et on muitakin akvaarioliikkeitä.
240 litrainen seurala.
Tuliliskoja sekä niiden poikasten kasvatus.
Vahakoin toukkaa myynnissä kokoajan.
They2
Advanced Member
Advanced Member

Niin juuri, hyvä kun uusi akvaario on avattu melkein Puutorin viereen, joku 100 metrin päähän.
supermunny
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja supermunny »

Haunisten altaan ympäristössä on muuten aika hyvin akvaarioon sopivia juurakkoja. Kävin juuri tänään kiertämässä sahan kanssa ja yksi passeli löytyi... äsken putsailin teräharjalla ja nyt menen sen kanssa saunomaan :P Onhan tuossa vähän hommaa, mutta tuntuisi tyhmältä maksaa akvaariokaupan juurakosta 30 euroa. Aijuu ja repullinen kiviä lähti myös mukaan.
128 litraa: kardinaalitetroja, helmimonnisia ja kääpiöakarapariskunta
They2
Advanced Member
Advanced Member

Ja missäpäin haunisten allas sijaitsee? :roll:
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Angel86 kirjoitti:Jos ne hirveästi lisääntyy, ni mä voin muutaman ottaa meille ;)
Se pikkunen minkä näin on vasta noin kolme milliä pitkä :D Menee varmaan vielä hetki että ne kasvaa, mutta en mä niitä kaikkia halua pitää
Angel86
Senior Member
Senior Member

Mauiwee kirjoitti:
Angel86 kirjoitti:Jos ne hirveästi lisääntyy, ni mä voin muutaman ottaa meille ;)
Se pikkunen minkä näin on vasta noin kolme milliä pitkä :D Menee varmaan vielä hetki että ne kasvaa, mutta en mä niitä kaikkia halua pitää
Hah, en mä niin pientä taida haluta :D Mut joo meinasinkin joskus tulevaisuudessa sit ku ovat isoja ja niitä on älyttömästi :)
Celea
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Celea »

Mäkin oikein mielelläni ostaisin/ottaisin petoja jos ne valtaavat sulla Mauiwee koko altaan :D.
Huoh, saispa jo sinilevän tosta pikkuakvasta pois niin vois viimein ottaa rapusia taloon.
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Eiköhän niitä tuolta pian siunaannu. Ilmottelen kyllä kun alkaa käymään hermoille.
Ostin kesällä nuo kaksi petoa tonne ja onnistuin sit saamaan tytön ja pojan. Aikamoinen tuuri kävi. Vielä ei ainakaan lisääntyminen häiritse, mut voi olla et ens vuoden puolella kiroilen ku taas löytyy muksuja.

------------------------

Koulutehtäviä tehdessä myöhästy nukkumaanmeno ja kattelin rapulaan vielä ku valot oli sammunu. Suodattimen alla makas kuolleena yksi tulisukarapu ja yksi kääpiömonninen :cry:
sukarapu näytti siltä että on voinut kuolla jo viime yönä (maanantaina oli vedenvaihto, liekö stressaantunut, ollut kai piilossa juurakon alla ja nyt partis pölläyttänyt näkyville), mutta kääpiömonninen oli sen näköinen kuin olisi juuri heittänyt henkensä :( mikäköhän kaverille on tullut. Eilen olivat kaikki vielä ihan pirteinä. Vesiarvot ovat ihan kunnossa ja kaverit ovat olleet meillä vasta pari viikkoa.
Satsuma
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Satsuma »

Kiitos. En ollutkaan sielä nähnyt, tosin aika pikaiseen kävin.

Puutorista en tosiaan osta mitään. Niin vanhojen kuin nykyisten juttujen takia.

Petoja minäkin huolisin kyllä jossain vaiheessa eli jos jollekulle niitä vaivaksi asti ilmaantuu niin.. :mrgreen:

--

Juu, ihastuin tosiaan noihin perhoskirjoahveniin ihan täysin kun näin niitä joskus jossain ja nyt kun uusin tuota akvaariota ajattelin, että sellaiset tulee ehdottomasti! :) Kardinaaleja vielä lisää, että parvi on kunnollinen. Taistelukalaa etsin myös, mutta en ole vielä just sitä oikeaa nähnyt. :)
Angel86
Senior Member
Senior Member

Mauiwee kirjoitti:Eiköhän niitä tuolta pian siunaannu. Ilmottelen kyllä kun alkaa käymään hermoille.
Ostin kesällä nuo kaksi petoa tonne ja onnistuin sit saamaan tytön ja pojan. Aikamoinen tuuri kävi. Vielä ei ainakaan lisääntyminen häiritse, mut voi olla et ens vuoden puolella kiroilen ku taas löytyy muksuja.

------------------------

Koulutehtäviä tehdessä myöhästy nukkumaanmeno ja kattelin rapulaan vielä ku valot oli sammunu. Suodattimen alla makas kuolleena yksi tulisukarapu ja yksi kääpiömonninen :cry:
sukarapu näytti siltä että on voinut kuolla jo viime yönä (maanantaina oli vedenvaihto, liekö stressaantunut, ollut kai piilossa juurakon alla ja nyt partis pölläyttänyt näkyville), mutta kääpiömonninen oli sen näköinen kuin olisi juuri heittänyt henkensä :( mikäköhän kaverille on tullut. Eilen olivat kaikki vielä ihan pirteinä. Vesiarvot ovat ihan kunnossa ja kaverit ovat olleet meillä vasta pari viikkoa.

Voih :(, jos se oli stressaantunut muutosta tai sit se oli muuten sairas.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Noilla pienillä monnislajeilla sattuu yllättäviä tippumisia. Itsekin pidän monnisista tosi paljon. Noita lajejakin on ollut useita.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Jykke
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jykke »

They2 kirjoitti: Ainoa sen akvan kala on yksinäinen vuokkokala. [}:)] En tiedä, onko enään samanlainen, itse näin sen pari viikkoa sitten.
Parisen viikkoa sitten itsekkin kävin siellä ja oli siellä akvassa myös joku sininen kala, veikkaisin siniherttuaksi tai sitten se oli joku keisarikala ja takalasin vieressä oli joku hyvin maastoutunut tokko. Surkeessa kunnossa se akva on.

Kunhan saadaan Merihepo ihmisten tietoisuuteen kunnolla niin ei tarvi Puutorin Akvaarion enää pitää merivesipuolta pystyssä.
-pia-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja -pia- »

Itku, potku raivarit ja paniikki.. Niin mun tuuria et huomaa kalalla valkosia pilkkuja.. Lääkettä haettu ja nyt oottelen et tost vedest hiukan kaasut lähtis ni sais vaihdettua veden ja lääkittyä akvan... Se vaan et nyt ei pal vuorokautta odotella et kaasut häviää, muutama tunti taitaa olla nyt lähempänä.. :/ Yhden kalan laitoin päiviltä oli niin heikossa kunnossa :/ Et nyt ei oo sellanen olo et voi ku akvaario on kiva ja helppo harrastus.. :/
100L sekala, kissa, mies
http://pial.kuvat.fi
Angel86
Senior Member
Senior Member

Omasta kokemuksesta voin sanoa kans, että ei tää harrastus aina kiva ole :/ Vaikeudet on tehty voitettavaksi ja lopulta enemmän sitä iloa saa akvoista! :)
-pia-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja -pia- »

No juuu.. Harmittaa vaan nyt niin paljon toi pilkkutauti. Mut onneks kaikki muut on ihan reippaita tuolla vaikka evissä näköjään muutamia pilkkuja on.. Ja ruokahalu on tallella!! :D Mut se yks ressukka ku oli pakko päästää päiviltä, pahaa teki se lopettaminen. Oon vaan niin eläinrakas ihminen et jo kalan kuolema on harmillinen asia.
100L sekala, kissa, mies
http://pial.kuvat.fi
They2
Advanced Member
Advanced Member

Nykyään melkein kukaan ei odottele kaasujen lähtöä, kun vettä vaihtaa. Se on nykytietämyksen mukaan turhaa. Kippaa ne vaan suoraan akvaan vedenparannusaineen kanssa.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”