Onko taistelukala tehnyt kuplapesän ilman naarasta?
Valvoja: Moderaattorit
Onko taistelukala tehnyt kuplapesän ilman naarasta?
Eli minulla on 60l akvaario, jossa on tällä hetkellä taistelukala, sukarapuja ja muutama piikkisilmä. Äsken huomasin, että pinnalla on yhden kasvin lehtien tuntumassa valkoinen kuplaläjä
vaikka tuo akvaario on minulla puoli vuotta ollut eikä naaraista ole tietoakaan. Voiko tämä olla taistelukalan kuplapesä vai jotain kummallista vaahtoa äkkiä kertynyt yhteen kohtaan (jota ei kyllä ennen ole akvaariossani näkynyt..)
-
nastamuumio
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TASHAS
- Sukupuoli: Mies
Re: onko taistelukala tehnyt kuplapesän- ilman naarasta :o
Heh, ihan normi setti, väkertävät niitä pienestä pitäen. Odottelee jos sattuis tyttöjä samoille nurkille. 
Lueppa vaikka http://millia.aqua-web.org ja vasen reuna, taistelukala, siellä kerrottu mun mielestäni hauskasti perus jutut taistoista(toivottavasti meni oikein osoite, mobiilisti täs kirjoittelen)
Lueppa vaikka http://millia.aqua-web.org ja vasen reuna, taistelukala, siellä kerrottu mun mielestäni hauskasti perus jutut taistoista(toivottavasti meni oikein osoite, mobiilisti täs kirjoittelen)
ai ennen tuo ei olekkaan tuommoisia väkerrellyt
tekeekö nuo ihan useinkin tuommoisia?
-
Tindra
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
On kovin kalakohtaista, miten usein rakentelee kuplapesiä, jotkut tekee koko ajan ja jotkut ainoastaan kutemistilanteessa.
Akvarismia 1992-2014
Taistelukaloista en tiedä, mutta mulla ainakin Lehtikala naaras teki kudun lehdille ihan ilman koirasta. Näköjään jotkut innostuu yrittämään tekemään jälkikasvua ilman toista sukupuolta 
Kala on kaveri, ei sapuska!
-
D-V
- Starting Member

Re: Onko taistelukala tehnyt kuplapesän ilman naarasta?
Teki monesti noiden kesän helteiden aikana kun lämpötila akvaariossa oli n. 30 astetta.
120 l+250 l
nyt kun muut kalat lähtivät isompaan akvaan, niin uskalsin nostaa lämpötilaa 1-2 astetta. Johtuukohan tämä innostuminen siitä?
nyt siis lämpötila on 27
-
nastamuumio
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TASHAS
- Sukupuoli: Mies
Niin tai näin, tai kaikki yhdessä. Ei noiden jannujen ajatuksenjuoksusta aina ota selvää, pesää bygataan viileässäkin, toisten koiraiden vieressä, naaraiden lähellä, ilman ketään muuta kalaa, harraste hommia ilmeisesti ilman sen suurempia visiota välistä tuo,
tosin lisääntymisviettiin ja miehistelyynhän toi yleisesti ottaen pitäisi kai liittää. Tosin olosuhteet, siis kosteus, vesi itsessään, jne vaikuttavat siihen että pysyvätkö kuplat kuinka kauan ennenkuin hajoavat ennenkuin harrastaja huomaa teoksen. Sama tullut huomattua kuin Tindrakin, osa ei pahemmin ole kiinnostunut ellei ole "tilanne päällä".
Piti etsiä video johon joskus törmäsin tuubissa, tässä linkki harvinaisempaan pesään, jätkä on ihan selvästi mestari ainesta.
http://www.youtube.com/watch?v=TBzyNfOzdQU
Piti etsiä video johon joskus törmäsin tuubissa, tässä linkki harvinaisempaan pesään, jätkä on ihan selvästi mestari ainesta.
-
mc82
- Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS
Meillä asustelee 63-litraisessa taistouros kahden kattarin kaverina ja naisenpuutteesta huolimatta jamppa vääntelee melkein päivittäin toinen toistaan hienompia kuplapesiä
Lämpöä altaassa 27 astetta, riittänee hormonien hyrräykseen...
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
Minulla oli taistelukala uros. Ikinä ei pesää tehnyt koko elämänsä aikana.
niin varmaan sitten aika paljon riippuu taistosta
Paratiisikalauroskin teki pienen kuplapesän isompaan akvaan heti toisena päivänä
ei tainnut kummiskaan naaras innostua (jos se edes on naaras)