Valaistus 100 L

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
eevatiirinki
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Valaistus 100 L

Viesti Kirjoittaja eevatiirinki »

Oisin nyt kysellyt kokeneempien neuvoja ja mielipiteitä,kun sain vihdoin ostettua kaksiputkisen valaisimen akvaarioni, akvaarion koko on 80x35x40(korkeus viimeisenä)
Tähän valaisimeen ostin kaksi loisteputkea , sylvanian aquastarit...onko hyvä kasveille vai onko levänkasvua odotettvissa ymm? kokemuksia tälläisestä valaisusta,että kumpikin putki on samaa valoa.
akvaario näyttää mielestäni aika siniseltä,tai purppuralta...miten oisi jos vaihtaisin etumaisen putken lämpimäpään sävyyn,"keltaisempaan" olisiko huono kasveille..aiemmin oli kaksi loisteputkivalaisinta akvaarion päällä,toisessa aquastar ja toisessa "lämminvalo" putki,näytti kauniimmalta mielestäni,haluaisin vain saada varmistuksen onko hyväksi akvaarion elämällä,vai onko parempi pitää nuo aquastar putket ja tottua tuohon siniseen valoon..:)

niin,piti vielä noista putkista laittaa että aquastarit on muistaakseni 18W molemmat
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: valaistus 100 L

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

Mulla on kanssa 2-putkinen valaisin ja omaa silmää miellyttävän "värin" sain aikaan, että takana on se Sylvanian Aquastar ja edessä Arcadian Freshwater-putki.

Aiemmin mulla oli samanlailla ku sulla, muttei se punainen/liila/purppuravalo sopinut munkaan silmälle. Nyt oon tyytyväinen tuohon. Tuo freshwater-putki on mukavan kirkasvärinen, ei siis tee vedestä keltaista tai muunkaan sävyistä.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
en
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja en »

Jeps samaa mieltä, aquastar + freshwater...
eevatiirinki
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja eevatiirinki »

hyvä kuulla..:) mites teidän kasvit voi?..:D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”