Pitääköhän sitä sitten ruokkia enemmän vai liihoko se siitä eikä kasva kuitenkaan mihinkään.
Valvoja: Moderaattorit
Tuttu tunne...TheSiren kirjoitti: Ottaa hermoon, kaikki menee nyt penkin alle.
Joteki kans sama tunne kappas...eusteralisapisto kirjoitti:Tuttu tunne...TheSiren kirjoitti: Ottaa hermoon, kaikki menee nyt penkin alle.
Siis ihan täpläpartamonni on kyseessä, tummanruskea missä vaaleita pisteitä.aquamarina kirjoitti:On niissä eroja, noissa partamonnien lajeissa (tai mitä lie ovatkaan), osa jää alle 10 senttiin ja osa kasvaa reilusti isommaksi. Tietenkin helpottaisi jos muistaisit mikä partis on kyseessä. Partiksia on niin montaa sorttia, että en ainakaan minä jaksa muistaa mikä sopisi tuohon kuvaukseen, omat ukkopartikset on mustia, joissa on valkoisia pisteitä ja kasvavat isoiksi, sen tiedän.
Se on ostettu helmipartamonnina Kurjesta. Sain kuitenkin käsityksen että helmipartamonneilla kuuluisi edes nuorempana olla valkoinen reunus pyrstössä/evissä. Tällä semmoisista ei ole ollut mitään jälkeä. Voihan tietenkin olla että se on ollut jo sen verran iso meille tultuaan, että niitä ei enää ole ollut. Se oli ehkä 6 cm, kun meille tuli. Voihan se tietty tuo helmipartamonnikin olla tai sitten joku hybridi.aquamarina kirjoitti:On niissä eroja, noissa partamonnien lajeissa (tai mitä lie ovatkaan), osa jää alle 10 senttiin ja osa kasvaa reilusti isommaksi. Tietenkin helpottaisi jos muistaisit mikä partis on kyseessä. Partiksia on niin montaa sorttia, että en ainakaan minä jaksa muistaa mikä sopisi tuohon kuvaukseen, omat ukkopartikset on mustia, joissa on valkoisia pisteitä ja kasvavat isoiksi, sen tiedän.
Planet Catfish sanoo 100mm.aquamarina kirjoitti:No minä muistelisin, että helmipartamonni ei kasva kovin isoksi
No melkein jokainen monni kasvaa tommoseks. noin 12-15 senttiseks. Meilläki on sellane 11 senttineaquamarina kirjoitti:No minä muistelisin, että helmipartamonni ei kasva kovin isoksi (voi olla, että sekoitan johonkin toiseen), mutta jos muistan oikein, niin sehän on aikuinen ollut jo tullessaan. Meillä on maatiaisakka ollut jo 8 vuotta ja sillä on vieläkin valkoista reunusta. Noilla ukkopartamonneilla ei viimeisen näköhavainnon mukaan, enää ollut valkoista, mutta ovat niin hyvät kolot itselleen löytäneet, ettei niitä näe välttämättä edes joka viikko. (tarkistin väliin, helmipartis kasvaa 10- 12 senttiseksi, eli ei mitenkään älyttömän isoksi. )
Samoin ! Olen ihmetellyt kuinka kannot ovat sileentyneet ja tässä yksi päivä totesin, että jaahas jaaahas, taitaa Onni hieman imutellut. Kannoissa on nätit muodot (aivan kuin aallokko tai muu vastaava olisi kuluttanut aivan sileäksi) ja kyllä... valitettavasti nopeasti kuluvat ahkerasta imuttelusta.aquamarina kirjoitti:Partamonni on kyllä sekasyöjä, ainakin meillä, on tuota akkaa ravisteltu yön aikana kuolleesta raadostakin irti ja vaikka on kasvisruokaa tarjolla, niin valitsee surviaiset. Puukin näyttää menevät oikein hyvin kitusiin, on niin nätisti hiottuja kantoja tuolla.