Minulla on askarruttanut pitkään sellainen juttu kun pienenä ensimmäisessä akvaariossani asui mielestäni ihmeellinen kala. En ole enää sen kaverin jälkeen samanlaisiin törmännyt ja nyt mietin osaisiko joku viisas huonon kuvauksen perusteella keksiä mikä kala saattaisi olla kyseessä.. Eli äitini oli ostanut minulle eläinkaupasta kalan joka muistutti haita pienoiskoossa, kalan väritys oli puhdas hopea tai hieman sinertävän hopea jossa oli siellä täällä himmeitä mustia/harmaita pilkkuja, kokoa kalalla oli 10-15cm ja sillä oli pari viiksiä (ei kovin pitkät) jotka olivat täynnä väkäsiä eli sitä ei pystynyt haavilla nostamaan kun jäi viiksistään kiinni ja se mikä mielestäni kalassa oli kaikista oudointa oli se että se osasi murista! Varsinkin silloin kun sen joutui ottamaan kiinni se piti todella kovaa murinan tapaista ääntä. Ja ei, en ole nähnyt unta tai kuvitellut tätä

Minua on monesti mietityttänyt että mikä ihmeen otus se oli, ikää itsellä oli tuolloin n.9vee ja kala taisi olla minulla 3vuotta. Nyt harmittaa etten ikinä tajunnut kuvata sitä kun niin erikoinen otus mielestäni oli.. Olisi kiva jos jollakulla olisi tietoa mikä tuo voisi olla...