^Ahaa, kiitoksia bj

Mä ehdin täällä jo ajatella, että hitto, tuliko hyvästä yrityksestä huolimatta ostettua ihan väärää hiekkaa. Ei kai se pieni esteettinen haitta mitään, kädellä sitten siirtelee maata, kun tilanne vaatii

Suodattimen tukkeutuminen olisi ollut astetta ikävämpi homma.
Ja eiku takas hiekanpesuun, piti tulla tänne viettämään juomataukoa (kämpässä on KUUMA!)
--------------------------------------
Pakko laittaa jatkokysymys:
Mies tuossa peseskeli hiekkaan ja itse olin tukihenkilönä mukana ja kantopuuhissa. Otettiin hiekat pois altaasta, laitettiin isoihin muovilaatikoihin ja mies pesi siten, että letkutti laatikoihin vettä niin kauan, että huuhteluvesi oli kirkasta. Vietiin hiekat takaisin altaaseen ja laitettiin hiukan vettä mukaan ja lopputulos on ihan yhtä huono kuin ilman pesuakin - allas näyttää siltä, kuin siellä olisi kuravettä
Eli ilmeisesti pitää pestä uudelleen ja pesuvaiheessa lintsattiin aika rankasti. En kysellyt mieheltä, oliko käsillä pesun yhteydessä käännellyt hiekkoja (uskoisin, että lintsasi tämän vaiheen). Ostettiin suodatinkangasta, jota olisi voinut käyttää apuna hiekan huuhtelussa - mutta herra heitti kankaan pois, kun puuha oli kuulemma "liian hidasta" (ja ilmeisesti olisi kuitenkin kannattanut)
Pakko kysyä, että mikä olisi paras taktiikka pestä hiekat? Tuli meinaan puhetta, että huomenna haetaan letkut ja pestään niillä. Millä systeemillä muuten saadaan huuhteluvesi pumpattua pois altaasta, jos käyttää pesussa kahta letkua? En ole koskaan aikaisemmin joutunut pesemään hiekkoja, joten kerta tämä on ensimmäinenkin
Harmittaa, kun olin odottanut, että altaan saisi jo kypsymään ja kohtapuolin pääsisi myös asukkeja muuttamaan