Taistelukalojen viljely
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: ---
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Taistelukalojen viljely
Otto ja ZhaZha laitettu tänään pussauskoppiin. Saas nähdä..."vähän" sohlaamiselta näyttää Oton puolelta 

-
- Advanced Member
- Viesti:
Grishnackh ja Hera olivat kuteneet tänään päivällä, ja nyt on pesässä paljon mätiä.
toivottavasti isukki osaa hoitaa homman tällä kertaa paremmin.

Akvarismia 1992-2014
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TASHAS
- Sukupuoli: Mies
Onkos arvon harrastajilla kuulumisia tähän ketjuun. Mulla lähti ananasCT pariskunta pussauskoppiin, tuntuisi olevan haluja puolin ja toisin, katsellaan kuis käy.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Täällä kuoriutui eilen aamuna/toissayönä crowntail-parin poikaset 

Akvarismia 1992-2014
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: JAS
Nyt on CT poikaset vapaita uimaan!Eli artemian säätäminen alkaa
.

40+84+20 

-
- Advanced Member
- Viesti:
Otto vartioi kuplapesää, jos hyvin käy niin viim. ma on jälleen uusia poikasia=)
-
- Advanced Member
Meillä ei sitten tunnu tulevan lasta vaan pelkkää p**kaa. Pitänee kesällä alkaa uutta ukkoa katseleen, tosin olen tahalleen yrittänyt pitääkin taukoa tuossa kutemisessa, nyt tämä aiemmin kutenut morsian on tosi pulskassa kunnossa, että varmaan tekisi mieli, toinen on taas oikein komeassa kunnossa, evät ehjät ja oikein virtaviivaisen näköinen, vaan Asseri vaan pesää tekee ja hajottaa sitten.
-
- Advanced Member
Jaahas, meitin uusi ananas poju onkin sukua ujopiimälle. Ukko läks tyttölään koulutettavaksi, "kutukone" on kellistänyt sen viimeistään maanantaina
. Sitten seuraa käytännön testi, kuparille ensviikolla lähtevä vanhempi ananas poitsu lähti koppiin, nähdään adoptoiko toisen tekemän pesän vai ei, tyttö vaan on sen verran paksus kunnos että jotain tarttis tehrä asialle.

-
- Advanced Member
- Viesti:
Täällä vilistää paljon poikasia, iskä on jo siirretty toiseen akvaan. Kun noi vaavit vaan söisi jotain... kokeilin ekaa kertaa kananmunankeltuaista bettas4allin ohjeiden mukaisesti, en oikeen tiedä syökö ne sitä kuitenkaan. Ja dekapsuloidut artemianmunat taitaa olla vielä liian isoja, ja Cyclop-eezeäkin kokeilin tarjota, mutta ei taida olla niiden mielestä kovin kiinnostavaa. Mulla kun ei nyt ole tuota aiemmin käyttämääni Liquifry #1:stä eikä muutakaan "oikeaa" poikasruokaa. Huomen pitäis varmaan hommata jotain... ajattelin tosin yrittää tän poikueen kasvattaa jollain muulla ruokintamenetelmällä kuin kasvattamalla artemiaa kuoriutuneeksi asti, ei mulla enää ole niitä Hobbyn hautomoitakaan.
Akvarismia 1992-2014
-
- Advanced Member
- Viesti:
Poikaset bongattu tänäännarm kirjoitti:Otto vartioi kuplapesää, jos hyvin käy niin viim. ma on jälleen uusia poikasia=)

-
- Advanced Member
Mua alkas kaduttamaan vaihdokseni/hätäisyyteni, uusi ananas poika vaihtui takaisin koppiin valojen sammuttua(rakentelee suht kunnioitettavia kuplaplantaaseja). Aamusta olikin sitten kutu päällä
, pikkasen kokematonhan tuo herra oli, mutta tyttö oli hyvin asialla ja kävi noukkiis pohjalta munat ja puhalteli ne pesään sillä aikaa kun herra ihasteli pesäänsä
. Kutu kesti noin 5-6h ja tuore isä osallistui jo loppuvaiheessa munien etsintään pohjalta. Munia on vielä suht iso määrä pesässä ja isukki kyyläämässä, lähipäivät näyttänee millainen mies on kyseessä. Meinaan nyt pitää taas jonkin asteisen valaistuksen päällä ekoina päivinä, jotenkin tullut fiilis että täysi pimennys vaikuttaa negatiivisesti lopulliseen kokonaismäärään poikasten osalta, voinen olla ihan hakoteillä asiassa, isästähän se riippuu.

-
- Advanced Member
Update, homma meni päin vatsoja ja harjoittelun piikkiin
. Tuoreen iskän masu alkasi pullottaan oudosti tässä aamupäivästä (aamulla oli vielä normaali) no jannu läksi takaisin yksiöön ja paastolle, kutuboxiin tein reilun pinnan laskun vedelle. Katsellaan josko noista selvitytyneistä tulisi jotain. Homma siis uusiksi jossain vaiheessa, ärsyttäväähän tämä tilanne on aina
. Pitänee siis koittaa toisella uudella parilla, nostelen tytsyn häkkiin konditioitettavaksi.

![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- Advanced Member
- Viesti:
Toisessa altaassa nyt sitten Oton ja Zha Zha;n poikasia uimassa,isukki poistettu aikasin aamulla
.

No voi kurjuus, että meni pieleen. Toivottavasti saat muutamat poikaset pelastettuanastamuumio kirjoitti:Update, homma meni päin vatsoja ja harjoittelun piikkiin. Tuoreen iskän masu alkasi pullottaan oudosti tässä aamupäivästä (aamulla oli vielä normaali) no jannu läksi takaisin yksiöön ja paastolle, kutuboxiin tein reilun pinnan laskun vedelle. Katsellaan josko noista selvitytyneistä tulisi jotain. Homma siis uusiksi jossain vaiheessa, ärsyttäväähän tämä tilanne on aina
. Pitänee siis koittaa toisella uudella parilla, nostelen tytsyn häkkiin konditioitettavaksi.

Kuinka pitkään poikaset pärjäävät niillä mikromadoilla? Onko sitä artemiaa pakko alkaa antaa? Tuntuvat madot menevän niin hyvin, että en ole viitsinyt vielä vaihtaa, vaikka pienillä on ikää jo puolitoista viikkoa.
Kupari10
- 130L plekoakvaario (2+15kpl L46, paljon corydoras sterbai, 7 corydoras adolfoi)
- 130L plekoakvaario (2+15kpl L46, paljon corydoras sterbai, 7 corydoras adolfoi)
-
- Advanced Member
Joku 20-30 pienenpientä natiaista tuolla uiskentelee, lisäsin pintakasvillisuutta samalla kun tiputin vedenpinnan tuonne 4-5cm korkeuteen. Hyvin noi jäljelle jääneet tuntuu selvinneen, uiskentelevat jo pikkasen. Mitä tulee ruokintaan, niin voisi kyllä alkaa vaihtamaan vaikka elävään artemiaan vaikka rinnalla ja seuraat kuinka käy.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Mua kiinnostaisi kokeilla Atison´s Betta Starteria, pienille taistonpoikasille suunniteltu ruoka. Ei vaan saa kai Suomesta, mut itävaltalaiselta kasvattajalta vois tilata.
http://www.marinedepot.com/Ocean_Nutrit ... BF-vi.html
Eli jos toi toimii niin ei tartteis kasvattaa ollenkaan artemiaa. Ja mä oon ite saanut ihan tarpeekseni artemian kasvatuksesta...
http://www.marinedepot.com/Ocean_Nutrit ... BF-vi.html
Eli jos toi toimii niin ei tartteis kasvattaa ollenkaan artemiaa. Ja mä oon ite saanut ihan tarpeekseni artemian kasvatuksesta...
Akvarismia 1992-2014
-
- Junior Member
En ole pariin päivään onnistunut bongaamaan yhtään poikasta. Hyvin tää harrastus taas sujuu 

-
- Advanced Member
- Viesti:
No täällä sujuu. Toi toinen allaskin on ihan täynnä poikasia. *mistä näitä poikasia oikein tulee*
.
Ekassa poikueessa selviä värieroja jo, sinertäviä ja rusehtavia. Pikkaset on taas tosi vaaleita.
Edit: Poistettu välimerkkifloodit.
-Ylläpito

Ekassa poikueessa selviä värieroja jo, sinertäviä ja rusehtavia. Pikkaset on taas tosi vaaleita.
Edit: Poistettu välimerkkifloodit.
-Ylläpito
Täällä poikasakvan vesi alkoi mennä aika huonoksi, kun taas olin ruokkinut liikaa ja vedenvaihdot jääneet vähän vähiin
, joten siirtelin n.20kpl poikasia toiseen hiekkapohjaiseen poikasaltaaseen, johon virittelin sen artemia-automaatin.
Loput jäivät faunaboxiin reilun vedenvaihdon jälkeen. Siirtyvät varmaan myös siihen toiseen lähipäivinä, kun siinä on ok suodatus ja nitriitit nollissa. Eivät nämä taistopoikaset kauheasti tunnu kärsivän, vaikka vedenlaatu välillä vähän heilahtaakin, kun edelleen porskuttaa lähemmäs 50 poikasta
.
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)

Kupari10
Nyt kävi aika hassu kutu tässä eilen! Sininen huntupyrstö ukko teki ihan ok pesän ja päästin sille tytön seuraksi. Innostui (ilmeisesti aloittelijana) niin, että unohti missä pesä on
! Ja näin ollen munat puhallettiin vain ekan lehden reunaan, joka oli lähettyvillä
. Ajattelin, että mitähän tuosta jää jäljelle, mutta poika on yritteliäs ja aloitti pesien rakenteluharrastuksen. Eilen se teki kaksi pientä pesää, joissa oli ehkä 30 kuplaa. Niihin haki munia ja nyt aamulla oli ilmestynyt taas uusi. Tämä viimeinen on jo ihan normi pesä 5x5cm. Ja kyllä siellä munia näytti olevan! Ehkä seuraavassa kudussa ei tarvi säheltää ihan niin paljon! 

Kupari10
-
- Advanced Member
- Viesti:
Mikromatojen kasvatus näyttää onnistuvan pikaperunamuusissa
Mut poikaset ei näytä kovin kiinnostuneilta kun oon tarjonnut niille mikromatoja
Kananmunankeltuaistakaan kun ei viittis enää nyt viikon ikäisille tarjota.

Akvarismia 1992-2014
-
- Advanced Member
- Viesti:
Täällä siirrytty pelkkään "kuivaruokaan" ja lisäksi kuorittua artemiaa, jollakin meni herne nenään mun matoviljelmistä
. Ekan satsin poikaset kasvanu hyvää vauhtia,mut miks osa on jopa puolet pienempiä...?
Toisen altaan penskat ainakin vielä samaa kokoa ja niin valkoisia että,eivät yhtään sellaisia värittömiä,kun nuo toiset oli tuon kokoisina.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Toisen altaan penskat ainakin vielä samaa kokoa ja niin valkoisia että,eivät yhtään sellaisia värittömiä,kun nuo toiset oli tuon kokoisina.
-
- Advanced Member
Joo, en kyllä mäkään ymmärrä mistä näitä poikasia putkahtelee, no isompia harvennin eilen reilusti, luonnollisen karsinnan simulointi on toisaalta raastvaa ja toisaalta mielenkiintoista. Olen huomannut että noi jotka jää jälkeen eivät ole hiffanneet syömisen tärkeyttä, tiedä sitten ovatko vaan nirsoja vai mikä mättää. Sunkin varmaan kandeis karsia ne puolta pienemmät tässä vaiheessa ja keskittyä niiden nopeasti kasvavien hoitamiseen ja jatkaa karsintaa peräpäästä kasvattamisen aikana. Asiassa helpottaa kun tietää uusia olevan tulossa/kasvamassa. 

-
- Advanced Member
- Viesti:
Ah eli haavi vaan käyttöön...noil on tosiaan ihan selkeä ero...mitäs mä noille toisille sitten teen ...? 

-
- Advanced Member
Mulla ollut tapana pitää ekat karsijaiset noin 15mm koossa per poikue, tai silloin kun selvästi alkaa erottumaan. Joskus tuntuu että viikon/kahden ikäsillä poikueilla on ihan tolkuton kokoero vielä, eipä tos hommas tossa koossa vielä kiire ole jos sikseen tulee, fiilis pohjalla mä ainakin meen.