Eli mietiskelen tässä mitä voisi laittaa 180litraiseen akvaaroioon oikeastaan altaassa ei ole mitään koska on juuri valmistunut!
Vesi arvot on täällä noin 6-7 aikas lailla tuon taulukon mukaiset mitä kuopiossa on!
Haluaisin altaasta "edullisesti" kauniin ja näyttävän olisiko hyviä ideoita?
Kiitos
Kalasto uuteen 180litraiseen altaaseen
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Kalasto uuteen 180litraiseen altaaseen
Olisi hyvä tietää vesiarvoista tarkat numerot ja se, oletko valmis muokkaamaan vettä jotenkin. Itselläni vaihtuu piakkoin vanha 160-litrainen 180-litraiseen ja mulla on (siis vain esimerkkinä millainen kalasto tuon kokoiseen voi sopia) 3 punanoitamonnia, 7 leopardimonnista, n. 20 mustaneontetraa, 5 nuolimonnia ja tulossa pitäisi olla 2 keltakääpiöahventa. Vettä muokkaan hieman turveuutteella. Millaisista kaloista yleensä pidät? Helpompi ehdottaa, kun tämän tietää. Mitään kamalan isoa ei mielestäni kannata ottaa, itse tykkään enemmän siitä että kun allas on suht pieni, niin siinä on myös suht pieniä kaloja. Millä mitoilla altaasi on? Sekin vaikuttaa vähän.
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
tosiaan vesi arvoja tarkkoja en osaa sanoa ku on nuo testerit loppu mutta ainahan sitä on valmis muuttamaan vesi arvoja kun löytyy mieluinen! mitan on noin 101cmx40cmx45cm jos oikein muistan! pitää tarkistaa
Tykkäisin värikkäistä kaloista jotka voisivat lisääntyä mielellään niin ettei tarvis pyydystellä altaasta toiseen ja ei nyt ihan miljoonakalan tahtiin, ei mitään hirmu isoja mutta monneista pidän mulla on muutama näitä olikohan nyt panssari monneja näitä perus ruskeita nimeä en nyt ihan tarkalleen muista!
Tykkäisin värikkäistä kaloista jotka voisivat lisääntyä mielellään niin ettei tarvis pyydystellä altaasta toiseen ja ei nyt ihan miljoonakalan tahtiin, ei mitään hirmu isoja mutta monneista pidän mulla on muutama näitä olikohan nyt panssari monneja näitä perus ruskeita nimeä en nyt ihan tarkalleen muista!
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Tarkoitatko kenties jotain monnisia? Vai partamonneja? Jos vettä alkaa muokkaamaan niin tarkat testit ovat aika pakolliset, siis tippatestit, ei liuska. Ensin on hyvä tietää mitä kaloja sulla jo on. Suosittelen että ostat tai lainaat Markku Varjon Akvaariokalat-kirjan. Siinä on joitain virheitä, mutta voisi sanoa, että se on paras suomenkielinen akvaariokalakirja. Netistäkin kannattaa katsella sivuja, tietoa löytyy paljon. Ja yleensä itse kun olen löytänyt jonkin kiinnostavan lajin, niin käytän aw:n hakua ja luen keskusteluja joita kyseisestä kalasta on käyty täällä. Tätä kautta kun löytyy paljon kokemuksiinkin perustuvaa tietoa.
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
Monnisia tarkoitin partamonneja mulla on ollut ja ne lisääntyivät hirveesti!
tällä hetkellä tähän uuteen altaaseen ei ole yhtään vanhaa kalaa vaan se on aivan tyhjä!
tällä hetkellä tähän uuteen altaaseen ei ole yhtään vanhaa kalaa vaan se on aivan tyhjä!