Mangroven kasvatusta
Valvoja: Moderaattorit
Re: Mangroven kasvatusta
ebay:ssä Saksassa olen nähnyt useita firmoja, jotka myyvät magnrove-kasveja. Kannattaa tutustua, sillä usein tulee huomattavasti halvemmaksi tilata Saksasta kuin ostaa Suomesta. Pitää vain katsoa, että Lieferung (=kuljetus, siis postitus) on koko EU-alueelle.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Tämmöinen mangrove olisi kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto altaaseen juuria kasvattavien kasvien valikoimassa.
Jos kerran ei ole ihan ydinfysiikkaa näiden pito, voisi alkaa kaivelemaan myytäviä taimia.

Et varmaan sattuisi muistamaan, missä näit niitä? Että osaisin ettiä.Aqualung kirjoitti:Saksanmaalla olen huomannut olevan noitten siemeniä kaupan..
Tai kukaan muu, ei sattuisi olemaan osunut silmiin "lähiaikoina"? Ettiskelin tossa, kun olis ajankohtaista saada noita ryömijäpyttyyn kasvateiksi.
-Gone fishing-
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Anteeksi mutta en jaksanut lukea koko ketjua.
Mangrovet kasvavat myös makeassa. Ovat yleisiä kasveja jokivarsissa ja suistoissa.
Myös itseäni on kiinnostanut hankkia muutama taimen. Pitää aina vaan selvittää minkälaisessa vedessä ovat kasvaneet (suolaisessa vai makeassa).
Suomessa en ole taimiin törmännyt, Saksassa kylläkin. Tosin taidan tuoda muutaman Thaimaasta kun seuraavan kerran käyn. Sieltä on muutama muukin kasvi tuotu (kiitos paikallisille) mutta eivät ole pärjänneet akvaario-oloissa.
Mangrovet kasvavat myös makeassa. Ovat yleisiä kasveja jokivarsissa ja suistoissa.
Myös itseäni on kiinnostanut hankkia muutama taimen. Pitää aina vaan selvittää minkälaisessa vedessä ovat kasvaneet (suolaisessa vai makeassa).
Suomessa en ole taimiin törmännyt, Saksassa kylläkin. Tosin taidan tuoda muutaman Thaimaasta kun seuraavan kerran käyn. Sieltä on muutama muukin kasvi tuotu (kiitos paikallisille) mutta eivät ole pärjänneet akvaario-oloissa.
Vajaat kaksi sivua. Kyä kannattais jotain vitamiinia kattella.SPLASH kirjoitti:Anteeksi mutta en jaksanut lukea koko ketjua.
-Gone fishing-
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Totta.hx kirjoitti:Vajaat kaksi sivua. Kyä kannattais jotain vitamiinia kattella.SPLASH kirjoitti:Anteeksi mutta en jaksanut lukea koko ketjua.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tarkoituksena oli vaan samoa, että kasveja voi poimia luonnostakin reissuilla. Meillä on kymmenkunta huonekasvia joiden nimistä ei ole hajuakaan. Jotkut on tuotu pistokkaina ja jotkut siemeninä. Akvaariokasvit eivät vielä ole pärjänneet mutta jatketaan kokeiluja.
Onko muuten kellään kokemusta kotimaisista vesikasveista. En ole itse viitsinyt kokeilla kun olen olettanut niiden tarvitsevan talvehtimista.