Kevät ongkelmia
Valvoja: Moderaattorit
-
akubra 56
- Starting Member

- Akvaarioseurat: ciklidistit
- Sukupuoli: Mies
Kevät ongkelmia
Keväälä aina sama ongelma,altaan pakteerikannankanssa.Mistä saisi pakteeri viljelmiä,kun akvaario kaupasta,ne on tarkotettu niin pieniin vesimääriin, (että saisi ostaa kottikärryllisen)
Pitäsi saada suodatin ja allas suptraati käyntiin Nopeammin.UV on päälä mutta tulee levä ongkelmia kun allas ,ei muutten toimi... 
-
JeepKimmo
- Junior Member

- Akvaarioseurat: http://p1.foorumi.info/koijarit/
- Viesti:
Re: Kevät ongkelmia
Pidä suodatus päällä talven yli, pienellä teholla (todella pienellä) ja kalat lammessa.
.: Elämä on :.
-
JeepKimmo
- Junior Member

- Viesti:
Olki on hyvää tavaraa levän poistoon. Meilläkin on tänä keväänä ollut normaalia enemmän vihreää "rihma" levää, varmaankin. Uv ei tuohon auta, joten olkipaalit taasen kehiin. En tarkkaa syytä tuohon muodostukseen tiedä, mut oma käsitykseni on kylmän veden ja auringonpaisteen yhdistelmä.
-
Jorma_L
- Junior Member

- Viesti:
Tuota.. kerrothan tarkemmin, miten olkipaalia käytetään?JeepKimmo kirjoitti:Olki on hyvää tavaraa levän poistoon. Meilläkin on tänä keväänä ollut normaalia enemmän vihreää "rihma" levää, varmaankin. Uv ei tuohon auta, joten olkipaalit taasen kehiin. En tarkkaa syytä tuohon muodostukseen tiedä, mut oma käsitykseni on kylmän veden ja auringonpaisteen yhdistelmä.
Toinen mitä minä olen miettynyt, on skimmerin hankinta. Meillä käy niin että levää kasvaa vähän pohjassa, sitten yleensä sateen jälkeen, levä päästää pohjasta irti ja tulee semmoisiä levälauttoja pintaan. Ovat hyvin ohuita ja hajanaisia, joten haavilla keräily on työlästä. Hyvä skimmeri voisi auttaa?
-
JeepKimmo
- Junior Member

- Viesti:
Olkia olen laittanut sipulipussiin tms mitä löytynyt on ja sitten vaan altaaseen. Joskus taannoin tais joku testata, et virtaava paikka olis paras, tiedä sitten ?
Skimmeri on vallan mainio verme, kunhan siitä seuraava verme osaa erotella tuon levän pois, kuten siivilä.Jorma_L kirjoitti:...Hyvä skimmeri voisi auttaa?
-
akubra 56
- Starting Member

- Akvaarioseurat: ciklidistit
Moi kaikille asiasta kiinnostuleille..Ostin Ruotsista JPL Pakteeriherättäjää,jos en väärin muista niin se riitää 16000l vettä
Muutamassa päivässä tilanne parani huomattavasti.Eli olen saannut Pakteeri kannan toimimaan.Autaa muuten elmää huomattavasti.Vesi on kirkasta ja levästä ei ole haittaa..
Muutamassa päivässä tilanne parani huomattavasti.Eli olen saannut Pakteeri kannan toimimaan.Autaa muuten elmää huomattavasti.Vesi on kirkasta ja levästä ei ole haittaa..
Eli minkä minkä nimistä ja mistä saa tilattua?akubra 56 kirjoitti:Moi kaikille asiasta kiinnostuleille..Ostin Ruotsista JPL Pakteeriherättäjää,jos en väärin muista niin se riitää 16000l vettä
JBL BactoPond riittää 12000l asti. Maksaa muistaakseni vajaat 30€. Voit tilata melkein mistä akvaarioliikkeestä. Merkkejä on muitakin mitä liikkeet välittävät.