Kunhan aikaani tuhlaan ja ihmisiä kiusaan, mutta parin taulukon perusteella, ihan vaan teoriassa ja leikkimielellä, jos kaapistossa olisi neljä kantavaa pystyseinää tasavälein ja se pysyisi täysin suorassa eikä taipuisi, niin lattia alkaisi murtua alta kauan ennen kuin puutavara pettäisi ja alumiinijalusta kestäisi vielä kymmenkertaisesti. Päälle voisi siis teoreettisesti ajaa rekan. Laskekoon insinööri, jos puhun taas läpiä päähäni.
http://www.woodworkweb.com/Wood-Strengths.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Tensile_strength
Leikki sikseen. Kunhan laitoin tosikoille glögiä pumppuun.
Korkeus on enemmänkin makuasia (huomasin korkeudenkin vasta nyt kun tuli puheeksi), mutta lappohippojen sun muiden hoitorutiinien kannalta reuna saattaa olla aika korkealla. Ehkä. Minua ei häiritsisi. Ehkä.
joppen huomio, että kaapistoa ei ole varta vasten tähän tarkoitukseen tehty on hyvä, joten kun tuotte altaan päälle niin täytelkää rauhassa, katselkaa ja kuunnelkaa.
Voidaanhan hiuksiakin tosin ruveta halkomaan ja vertailla pyrstölapaliitosten muunnosten paremmuutta sivuttaiskuorman kannalta ja puumateriaalin syidenvastaista elämistä akvaarion aiheuttaman huoneenkosteuskuorman alla pintakäsittelystä huolimatta, mutta veikkaan, että halusit enemmänkin rohkaisua aikomuksellesi laittaa akvaarion alle kaunis ja elämää nähnyt alusta.
Jos haluat olla vielä vaan varmempi niin puhelu vakuutusyhtiöön.
Koetin kaivaa tietoa betonin kantavuudesta, osoittautui vaikeammaksi kuin luulin, minkä lisäksi muuttujia on monta. Kokemusta on lähinnä parin eri talotehtaan piirustuksista eikä valulattia ollut minun työsarkaani, vaikka olemme juuri vähän aikaa sitten tehneet myös puurakenteiseen välipohjaan aika "mielenkiintoisen" ratkaisun rakennusinsinöörin luvalla poreammetta varten. Mutta se on toki toinen juttu. Ja jos minä annan jotain lukuja akvaariopalstalla, niin arvaas kenen vika se on jos käy källi
Tarvii käydä punkkaan, avovaimo käski. Ja ihan tosi minä yritän vain kannustaa ja luoda luottamusta, enkä suinkaan jarruttaa