Hei!
Minulla on 140l akvaario, johon olisin halukas vielä hankkimaan platyja.
Akvaariossa on tällä hetkellä kalastona:
*12 mustaneontetraa
*15 kardinaalitetraa
*1 taistelukala
*6 täplämonnista
* 1 partamonni
Suodattimena toimii Fluval 4+ ja kasvisto on aika runsasta.
Minua mietityttää vain, että platyt nyppisivät taistelukalan eviä, ja platyt ovat sikäli aika vilkkaita kaloja.
Eli kysynkin, että kannattaako minun suurentaa noita tetraparvia entisestään, vaiko hankkia jonkinverran platyja altaaseeni?
Jos suurentaisin tetraparvia, akvaariosta tulisi kivan rauhallinen tetralandia, ja tetrat eläisivät onnellisinä parvina keskenään, ja taistelukalalla olisi mukavan rauhaisaa seuraa.
Jos taas hankkisin platyjä, niin ne olisivat taistopojulle aika vilkasta seuraa, ja pelkään kovasti, että platyt kiinnostuisivat taiston evistä... Eli kannattaako minun siis suurentaa tetraparvia entisestään, vai hankkia platyja...?
Itse sikäli kannattaisin enemmän parvien suurennusta... Monellako tetralla kumpaakin parvea voisin suurentaa?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
140l uusia kaloja
Valvoja: Moderaattorit
-
Mustamolly
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
140l uusia kaloja
Kiellettyä on vain kiinnijääminen
-
tso
- Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
Re: 140l uusia kaloja
Pyrstöjen määrään vaikuttaa todella paljon myös hoitorutiinit. Samassa vesimäärässä voi pitää enemmänkin kaloja, kunhan vedenvaihtovälit on pienemmät.
Mutta kysymykseesi Platyista (kivoja veijareita, on tullut kasvateltua). Olethan huomioinut nuo suositukset veden kovuudesta. Platyt ovat keskikovan/kovan veden kaloja ja ainakin kardinaalit pehmeän veden kaloja. Noita suosituksia ei tehdä ilman perusteita, joten suosittelen lukemaan nuo suositukset ennen kalojen hankintaa.
Väärät vesiarvothan stressaavat kaloja ja altistava kaikenlaisille sairauksille.
Mutta kysymykseesi Platyista (kivoja veijareita, on tullut kasvateltua). Olethan huomioinut nuo suositukset veden kovuudesta. Platyt ovat keskikovan/kovan veden kaloja ja ainakin kardinaalit pehmeän veden kaloja. Noita suosituksia ei tehdä ilman perusteita, joten suosittelen lukemaan nuo suositukset ennen kalojen hankintaa.
Väärät vesiarvothan stressaavat kaloja ja altistava kaikenlaisille sairauksille.
Akvaristi vuodesta -77.. välillä (puoli)pakollisia taukoja. Suolaista ja makeaa.
The confidence of amateurs is the envy of professionals.
The confidence of amateurs is the envy of professionals.
-
Mustamolly
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
Joo sitäkin mietin, joten ajattelin varmaan mielummin suurentaa ehkä parvia.tso kirjoitti:Pyrstöjen määrään vaikuttaa todella paljon myös hoitorutiinit. Samassa vesimäärässä voi pitää enemmänkin kaloja, kunhan vedenvaihtovälit on pienemmät.
Vaihdan vettä kerran viikossa n.40%
Kiellettyä on vain kiinnijääminen
-
JukkaV
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Jos haluat pintakerroksiin väriä, niin hanki parvi rusokiilakylkiä.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).