Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Feliza
Member
Member
Viestit: 396
Liittynyt: 20:34, 01.06.2009
Akvaarioseurat: OAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja Feliza »

Etsin vastauksia kysymyksiin, mitä on tässä herännyt akvaarioharrastusta uudelleen virvoitellessa. Ketjut inspiroivat minua, ja tulee rakenneltua yhtä sun toista. Jonkin verran yritän vastaillakkin yksinkertaisiin kysymyksiin, sillä kertaus on opintojen äiti. Silti yritän säilyttää jonkinlaisen terveen suhtautumisen tietoon ja sen tulkintaan - Tuskin on mahdollista että juuri tällä vuosikymmenellä olemme saavuttaneet täyden valaistumisen koskien koko akvaarioharrastusta. Vertaistuki on myös tärkeää, onhan se iso asia kun kalat ensimmäistä kertaa yrittävät lisääntyä. Minulla ei ole vielä kovin montaa akvaarioharrastajatuttua verkon ulkopuolella.
40l, Aphyosemion australe
80l, Pterophyllum scalare perhe
650l, Ancistrus sp., Apistogramma borellii, Corydoras paleatus, Corydoras pygmaeus, Pterophyllum scalare, Pterygoplichthys gibbiceps
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Käyn täällä lueskelemassa, en edes joka päivä kirjaudu. Ihan mielenkiinnosta vai onko se vain tapa, että tänne tulen.
muppe+
Member
Member
Viestit: 288
Liittynyt: 13:28, 08.07.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja muppe+ »

Nyt, kun akvaarioharrastus on taas noin viidentoista vuoden tauon jälkeen herännyt (siis räjähtänyt) henkiin, huomasin että täältähän saa hyvin tietoa. Viimeksi kun taistelin 128-litraisen akvaarioni outojen kalakuolemien kanssa, ei nettiä vielä ollut käytössä. Tietoa sai vain kirjaston kirjoista ja akvaarioliikkeistä. Vähän laiskasti tuli "alaa" opiskeltua, kaloja kuoli aikalailla :cry: . Jälkeenpäin ajatellen syykin on selvinnyt. Akvaarioon tuli aina tehtyä kunnon suursiivous. Hiekat pestiin ja lähes kaikki vedet vaihdettiin (vedenparannusainetta sentään käytin) sekä suodatin putsattiin samalla kerralla. Sitten ihmeteltiin, että mikä noilla kaloilla oikein on hätänä, kun just on kaikki laitettu niin hienoks? Kiittämättömiä lurjuksia [}:)] .

Nyt kun tälle Aqua-Web-sivustolle eksyin, olen imenyt tietoa ja kokemuksia innolla. Toivottavasti harrastus on nyt hieman paremmalla pohjalla kun aiemmin. Tosi mielenkiintoisia ja opettavaisia kirjoituksia olen täältä löytänyt.

Vaimo aina huutelee: "mä myyn sen tietsarin pois, jos et tuu välillä mun kans leikkimään" :D .
350L
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Myynti-, lahjoitusilmoitukset :)
Ja hätätapaukset :) Ja muu, kun tulee tätä päivystettyä n.2-7h päivässä :)
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
RvaHuu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 545
Liittynyt: 19:13, 02.09.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja RvaHuu »

Tiedonjano! 80-luvulla lainattiin kirjastosta Markku Varjon repaleinen kirja ja luettiin sitä keltaisen koululaisvalaisimen kelmeässä valossa. Internetin sisällysluettelo on hiukan laajempi, vaikka käsittääkseni Markku on edelleen kunkku. :)
http://ralma.blogit.fi
Tyttären 126l akvaarion virallinen valvoja. Mustatetroja, rubiinitetroja, kuusiraitabarbeja, albiino- ja kuparimonnisia, partamonni, imunuoliaisia, petokotiloita.
ZamY
Senior Member
Senior Member
Viestit: 881
Liittynyt: 10:26, 24.08.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja ZamY »

off-topic :mrgreen: On myös kiva huomata aloittaneensa ketjun ja riitelevänsä jonkun tyypin kanssa sitten siinä :mrgreen: ! Niissä on kylläkin se huono juttu että mä en ikinä "voita" niitä väittelyjä vaan jään heti ekan viestin jälkeen alakynteen :roll: ...
lala
Junior Member
Junior Member
Viestit: 63
Liittynyt: 20:44, 19.08.2005
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja lala »

Kauppapalsta pistää vilkaisemaan lähes päivittäin. Minulla ei noita viestejä paljon olekaan juuri sen vuoksi, että olen keskittynyt lähinnä ostoksiin ja kuunteluoppilaan rooliin. Täältä on opiskeltu alkeet, tarkistettu mitä kannattaa ostaa, lueskeltu käyttökokemuksia tekniikasta, saatu ideoita ja ylipäätään opittu paljon. Väännöt eivät jaksa minua kiinnostaa tällä foorumilla, pidän tätä itselleni akvaarioiden suomenkielisenä Wikipediana. :D Lähes poikkeuksetta haulla löytyy ainakin jotain mielessä kulloinkin pyörivästä jutusta, pitää sitten vaan erotella se asiateksti sieltä seasta.
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Nään aiheelliseksi nostaa näinkin vanhan ketjun esille, sillä touhu on mennyt sen verran kummaksi täällä, että haluan tietää, mikä saa kaikki tulemaan tänne. :D


Itse pyörin täällä myynti & osto palstojen takia. Joskus tulee myös otettua kantaa keskusteluihin.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
mickey2004
Senior Member
Senior Member
Viestit: 862
Liittynyt: 12:20, 12.04.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja mickey2004 »

Kappas, tämähän on varsin osuva topicci :D ! Mietin nimittäin juuri miten voin olla näin koukussa tähän A-W:n selailuun...
Kauppapalstaa tulee paljon seurattua ja tällä hetkellä kiinnostaa kovasti akvaarioitten muut ötökät; sukaravut ja kääpiöpallokalat. Toki aina kiehtoo nähdä kuvia muiden altaista ja tekniikkapuoli myös on tällä hetkellä ajankohtainen. Eikä ihan ongelmatonta ole ollut tämä akvaarioharrastus mullakaan joten vesiarvojutut kiinnostaa myös.

No tulihan siinä ihan hyviäkin syitä seikkailla täällä näin usein :D !
Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Tuo mun oma "blogi-päiväkirja-keskusteluketju." :mrgreen:
Niin ja muutenkin olen vähän addiktoitunut A-Webbiin. [:I]

Oli muuten aika orpo yx päivä, kun yritin olla päivän ilman Aqua-Webiä. No, koneella istuin ja koitin avata sivuja; ei se tunnu samalta se s(m)urffailu jos ei joka välissä pääse kurkaamaan aqua-webbiin. :roll:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1321
Liittynyt: 18:50, 08.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja urppis »

Välillä mietin itsekin, miksi aina aw.. Välillä on koukuttavia ketjuja, joita on pakko käydä kurkkimassa...
1000 litraa vesivahinkoa
miramekko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 144
Liittynyt: 20:05, 01.04.2008
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja miramekko »

Hilleri kirjoitti:Nään aiheelliseksi nostaa näinkin vanhan ketjun esille, sillä touhu on mennyt sen verran kummaksi täällä, että haluan tietää, mikä saa kaikki tulemaan tänne. :D
Millä tavalla kummalliseksi? Ihan mielenkiinnosta.

Itse aiheeseen en osaa ottaa kantaa :mrgreen:
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

miramekko kirjoitti:
Hilleri kirjoitti:Nään aiheelliseksi nostaa näinkin vanhan ketjun esille, sillä touhu on mennyt sen verran kummaksi täällä, että haluan tietää, mikä saa kaikki tulemaan tänne. :D
Millä tavalla kummalliseksi? Ihan mielenkiinnosta.

Itse aiheeseen en osaa ottaa kantaa :mrgreen:
Jos nyt todella haluat tietää, niin viestien taso on romahtanut.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Ite käyn täällä päivittäin varmaankii siksi, että niin kauan olen jo täällä pyöriny, että varmaan tulis vierotusoireita jos en kävis. Toisaalta joskus kyllä tulee aikoja että en käy pariin päivään, mutta ovat hyvin harvinaisia kertoja. :mrgreen:
jejoka
Member
Member
Viestit: 363
Liittynyt: 00:01, 26.10.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: nummela

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja jejoka »

Äitipuoleni: missä sä surffaat?
Minä: A-Wssä
Äp: siis missä? 8O
M: aqua-webissä, tää on melkee ku nettiraamattu akvaario harrastajille.
Äp: siis onks teille hörhöille tehty omat sivut 8O 8O 8O
M: nii no kai meijätki pitää johonki keskittää ettei häiritä ihan kaikkii höpötyksillämme 8-)
Äp: oishan tääki pitäny tietää :roll:

Kertoo varmaa tosi hyvin missä tulee käytyä ja monta kertaa päivässä. Pakko päästä lukee ketjui :twisted:
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
mc82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 19:23, 18.02.2010
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja mc82 »

En tiedä. Toive siitä, että täällä olisi poissaoloni aikana syntynyt joku uusia uria luova topiikki, joka koskettaa myös mua ja omaa akvaarioharrastustani? Tai vaihtoehtoisesti: aw-addiktio :roll:
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
AkvaarioTyttö
Senior Member
Senior Member
Viestit: 662
Liittynyt: 13:18, 10.02.2008
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja AkvaarioTyttö »

Myynti- ja lahjoituspalsta. :)

Tietysti "hieman" kierona ihmisenä on piristävää lukea joidenkin riitelyketjuja. Saa tuntemaan itsensä, joten vähän viisaammaksi. [;)]
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
PasEri
Junior Member
Junior Member
Viestit: 177
Liittynyt: 09:59, 07.01.2012
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Karjalohja

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja PasEri »

Palaan oppiakseni uutta.
Esittämään (tyhmiäkin) kysymyksiä.
Selailemaan vahoja viestiketjuja.
Ihmettelemään kinastelua.
"Kauhistelemaan tason laskua ja lynkkausta".
Ihastelemaan tietoa ja taitoa.
Tuntemaan häpeää siitä, etten tiedä jo kaikkea.
Selailemaan osto-, myynti- ja lahjoitetaanpalstoja.
Nauramaan humoristissävytteisille ja koomisille viesteille.
Katselemaan kuvia ja tarinoita muiden projekteista.
Opiskelemaan A-W:n haun käyttöä.

Ja ennen kaikkea siksi, että koen palstan hyödylliseksi ja suurimmalta osin toimivaksi.
Monelta alan konkarilta olen saanut hyvää, ystävällistä ja asiallista palautetta/kommenttia, sekä tietoa. Kiitos siitä!!!!
Jokainen meistä muokkaa palstaa ja sen sävyä, jos negatiivisuus ja puutteet nostetaan esiin usein, saa se näin aloittelijan kummaksumaan palstan negatiivista ilmapiiriä.

Aion jatkossakin palata palstalle, +-puolet kun kuitenkin painavat vaakakupissa enemmän kuin nuo miinukset.
bj
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2426
Liittynyt: 06:44, 27.12.2006
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja bj »

Minut saa palaamaan tää vanha viestiketju, kun sähköposti ilmoittaa et uusi viesti on tullut :mrgreen:
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
jenniliini82
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 21:49, 15.10.2009
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Mikä saa sinut palaamaan täälle palstalle päivittäin?

Viesti Kirjoittaja jenniliini82 »

minut saa palaamaan se että olen täysin hurahtanut tähän harrastukseen ja on kiva lueskella juttuja täältä. Ja vilkaista myynti palstaa.
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko

https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”