Myönnetään. Minä en kerro mitään, ellei mies itse huomaa ja kysy. Yleensä se ei huomaa.jk11 kirjoitti:Alsshon kirjoitti:En kerro avovaimolleni kaikista akvaarioon liittyvistä hankinnoista, mikäli ne eivät ulospäin näy
Tätä harrastetaan myös meillä. Ja aina ei edes kerrota vaikka olisi jotain näkyvääkin
Tunnustusten luola
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Tunnustusten luola
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Pakko tunnustaa. Tai jos ei muuta niin ilmoitetut hinnat tuntuvat säännöstään olevan huomattavan edullisia.Vesipeukalo kirjoitti:Myönnetään. Minä en kerro mitään, ellei mies itse huomaa ja kysy. Yleensä se ei huomaa.jk11 kirjoitti:Alsshon kirjoitti:En kerro avovaimolleni kaikista akvaarioon liittyvistä hankinnoista, mikäli ne eivät ulospäin näy
Tätä harrastetaan myös meillä. Ja aina ei edes kerrota vaikka olisi jotain näkyvääkin
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Meillä myös harrastan tuota, että mitään en kerro, jos ei kysy tai ole ihan pakko. Niin kauan kun mies itse tuhlaa moottoripyöräänsä järjettömiä summia, mielestäni täysin turhiin asioihin, niin miksi minä kertoisin hänelle kaiken omasta akvaharrastuksestani.
Tunnustuksia... hmmm. Ihan perinteiset mitä täällä jo on ollut eli liian pienessä (128 litrasessa) oli silloin helmirihmakaloja muistaakseni 4, 2 pusukalaa, sitten taisi olla miekkapyrstöjäkin vielä ja varmasti miljoonakaloja. Akvaario siivottiin kerran kuussa perusteellisesti, tyhjennettiin kokonaan, pestiin hiekat ja koko akvaario ja mielellään vielä kuumassa vedessä. Vettä toki vaihdoin ihan säännöllisesti, mutta tuo perusteellinen siivous oli kyllä aika hurjaa silloin.
Nykyisin tuntuu, että ruokaa laitan liikaa kaloille.
Tunnustuksia... hmmm. Ihan perinteiset mitä täällä jo on ollut eli liian pienessä (128 litrasessa) oli silloin helmirihmakaloja muistaakseni 4, 2 pusukalaa, sitten taisi olla miekkapyrstöjäkin vielä ja varmasti miljoonakaloja. Akvaario siivottiin kerran kuussa perusteellisesti, tyhjennettiin kokonaan, pestiin hiekat ja koko akvaario ja mielellään vielä kuumassa vedessä. Vettä toki vaihdoin ihan säännöllisesti, mutta tuo perusteellinen siivous oli kyllä aika hurjaa silloin.
Nykyisin tuntuu, että ruokaa laitan liikaa kaloille.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Tuota ostosten piilottelua/vähättelyä tulee kyllä joskus harrastettua. Noita pieniä killipurkkeja on tullut aluksi jopa piiloteltua ikkunalaudalla verhon takana.. Toisaalta joskus selostan suu vaahdossa jostain omasta mielestäni hienosta ostoksesta, vaikka mies lähinnä tyytyy murahtelemaan vastaukseksi vaikkapa lehden lukemisen ohesta, eli viestin sisältö tuskin menee perille. No, onpahan ainakin kerrottu! 
Kovin suuria muita pahuuksia en kyllä tunnusta tehneeni, tosin teini-ikäisenä oli kyllä se satalitrainen kultakaloilla ym. herkuilla. Nyt "kunnollisen" harrastamisen aikana olen joitakin kaloja joutunut jättämään karanteenaamatta. Lisäksi jätän yleensä viikon reissujen ajaksi kalat ilman ruokaa, vaikka ruokinta-automaattejakin olisi. Nykyään kun altaita on niin monta, nakitan tosin jonkun kaverin täällä kerran käymään tsekkaamassa altaat.
Ruokin välillä hyvin laiskasti pakasteilla. Yhdessä altaassa on killejä ilman kansilaseja, poikasina kun eivät hyppineet yli, nyt niille olisi kiire saada kansilasillinen allas.

Kovin suuria muita pahuuksia en kyllä tunnusta tehneeni, tosin teini-ikäisenä oli kyllä se satalitrainen kultakaloilla ym. herkuilla. Nyt "kunnollisen" harrastamisen aikana olen joitakin kaloja joutunut jättämään karanteenaamatta. Lisäksi jätän yleensä viikon reissujen ajaksi kalat ilman ruokaa, vaikka ruokinta-automaattejakin olisi. Nykyään kun altaita on niin monta, nakitan tosin jonkun kaverin täällä kerran käymään tsekkaamassa altaat.
Ruokin välillä hyvin laiskasti pakasteilla. Yhdessä altaassa on killejä ilman kansilaseja, poikasina kun eivät hyppineet yli, nyt niille olisi kiire saada kansilasillinen allas.
Mielenkiintoinen ketju.
Tunnustan, että olen joskus "lopettanut " sairaan kalan vain käärimällä sen sanomalehteen ja laittamalla roskiin.
.... että olen laiminlyönyt vedenvaihdon ja huoltoväli on ollut joskus 3 - 4 viikkoakin.
.... että joskus kuollut kala on jäänyt ottamatta altaasta ja olen vain odottanut muiden kalojen syövän sen.
Tunnustan, että olen edellisistä tuntenut huonoa omaatuntoa ja nykyään olen tunnollisempi akvaristi.
Paitsi ..... edelleenkin useinmiten jätän kertomatta puolisolleni uudet hankinnat akvaarioon, ainakin hinnan.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tunnustan, että olen joskus "lopettanut " sairaan kalan vain käärimällä sen sanomalehteen ja laittamalla roskiin.
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
.... että olen laiminlyönyt vedenvaihdon ja huoltoväli on ollut joskus 3 - 4 viikkoakin.
.... että joskus kuollut kala on jäänyt ottamatta altaasta ja olen vain odottanut muiden kalojen syövän sen.
Tunnustan, että olen edellisistä tuntenut huonoa omaatuntoa ja nykyään olen tunnollisempi akvaristi.

Paitsi ..... edelleenkin useinmiten jätän kertomatta puolisolleni uudet hankinnat akvaarioon, ainakin hinnan.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
akvaario 450
-
- Advanced Member
- Viesti:
Aqualung kirjoitti: Pakko tunnustaa. Tai jos ei muuta niin ilmoitetut hinnat tuntuvat säännöstään olevan huomattavan edullisia.
Kyllä, tämä pahe toteutuu usein myös täällä

Nuorena:
Avuliaan kauppiaan avustuksella 20-litrainen jossa milliksiä ja kuparimonnisia. (Myöhemmin ostettin 128l.)
SAmaisessa purkissa samaisen kauppiaan avustuksella kultalevänuoliaisia "ei ne kasva kun 4cm". Kuolivat.
Nykyään:
Vedenvaihto suoritetaan sillon tällön, ei tarkkaa viikonpäivää tm. joskus venyy kolmeen viikkoon.
Hieman sairan oloisten kalojen toivon parantuvan itsellään ja jätän ne altaaseen. Perustuu huonoihin kokemuksiin sairasaltaasta;tuntuvat parvikaloina kuolevan yksinäisyyteen sitten.
Avuliaan kauppiaan avustuksella 20-litrainen jossa milliksiä ja kuparimonnisia. (Myöhemmin ostettin 128l.)
SAmaisessa purkissa samaisen kauppiaan avustuksella kultalevänuoliaisia "ei ne kasva kun 4cm". Kuolivat.
Nykyään:
Vedenvaihto suoritetaan sillon tällön, ei tarkkaa viikonpäivää tm. joskus venyy kolmeen viikkoon.
Hieman sairan oloisten kalojen toivon parantuvan itsellään ja jätän ne altaaseen. Perustuu huonoihin kokemuksiin sairasaltaasta;tuntuvat parvikaloina kuolevan yksinäisyyteen sitten.
*laa la laa*
-
- Member
Ihana ketju, tuntuu paremmalta kun lukee toisten syntejä...
-Mittaan vesiarvoja vain uutta allasta laittaessa tai jotain ollessa pielessä.
-Lämpötilankin mittaan "käsituntumalla".
-Pyrin vaihtamaan vettä viikottain mutta väli venyy lähes aina kuukauteen tai joskus jopa kahteen.
-En anna ompuille kalkkia (En ikinä muista hankkia).
-Uhraan omppuja toiseen altaaseen testi-mielessä (altaassa on jokin myrkytystila).
-Tuhlaan rahaa ja ostan kaikkea, altaat on sullottu täyteen.
-En karanteenaa, en lääkitse.
-Minäkin valehtelen miehelleni hinnat aina alakanttiin tai en kerro hankinnasta lainkaan.
-Altaani taitaa olla ylikansoitettu.
-Minulla on sorapohja, enkä ole lapponut pohjaa vuoteen muuta kuin etualalta.
-En käytä enää pohjalannoitteita ja altaassa on huonot valot, silti valitan jos kasvit voi huonosti.
Nyt kun luettelin omia tunnustuksia, on omatunto jälleen p*skana, ei tunnu enää yhtään hyvältä.

-Mittaan vesiarvoja vain uutta allasta laittaessa tai jotain ollessa pielessä.
-Lämpötilankin mittaan "käsituntumalla".
-Pyrin vaihtamaan vettä viikottain mutta väli venyy lähes aina kuukauteen tai joskus jopa kahteen.
-En anna ompuille kalkkia (En ikinä muista hankkia).
-Uhraan omppuja toiseen altaaseen testi-mielessä (altaassa on jokin myrkytystila).
-Tuhlaan rahaa ja ostan kaikkea, altaat on sullottu täyteen.
-En karanteenaa, en lääkitse.
-Minäkin valehtelen miehelleni hinnat aina alakanttiin tai en kerro hankinnasta lainkaan.
-Altaani taitaa olla ylikansoitettu.
-Minulla on sorapohja, enkä ole lapponut pohjaa vuoteen muuta kuin etualalta.
-En käytä enää pohjalannoitteita ja altaassa on huonot valot, silti valitan jos kasvit voi huonosti.
Nyt kun luettelin omia tunnustuksia, on omatunto jälleen p*skana, ei tunnu enää yhtään hyvältä.

Samat synnit tullut itsekin tehtyä. Olen kuitenkin surkea valehtelija ja päädynkin lähes poikkeuksetta lopulta tunnustamaan. Tunnustuksen yhteydessä hinnat kyllä pyöristyvät helposti alaspäin ja jos olen hankkinut täältä AW:sta, niin kaupan "vastaavan tuotteen" hinta on usein kumman korkeaAqualung kirjoitti:Pakko tunnustaa. Tai jos ei muuta niin ilmoitetut hinnat tuntuvat säännöstään olevan huomattavan edullisia.Vesipeukalo kirjoitti:Myönnetään. Minä en kerro mitään, ellei mies itse huomaa ja kysy. Yleensä se ei huomaa.jk11 kirjoitti:Alsshon kirjoitti:En kerro avovaimolleni kaikista akvaarioon liittyvistä hankinnoista, mikäli ne eivät ulospäin näy

Pakko tunnustaa etten minäkään kerro ostamieni tavaroiden todellista arvoa. Kalat hankin salaa, kun puoliso ei kuitenkaa huomaa ja jos huomaa niin kala on ollut altaassa jo kauan
Harmi kun tilaan yleensä postitse uudet kasvit, niin puoliso usein on ennen minua kotona ja huomaa paketin...aina lähetykset maksoivat vain pari euroa postikuluineen..
Nyt mietin miten saan itselleni huijattua 130cm pitkän altaan...
Ja mikä onni puoliso ei lue tätä palstaa!!!

Harmi kun tilaan yleensä postitse uudet kasvit, niin puoliso usein on ennen minua kotona ja huomaa paketin...aina lähetykset maksoivat vain pari euroa postikuluineen..
Nyt mietin miten saan itselleni huijattua 130cm pitkän altaan...
Ja mikä onni puoliso ei lue tätä palstaa!!!

317l vettä
-
- Starting Member
Joo no tuossa 300 litran altaassa ui 2 albiinomonnista. Tosin hankinnassa lisää, jotta saadaan kunnon parvi.
Sekä sinirihmakalanaaras joutuu yksin pärjäämään sinirihmaukon kosinnoille
No tosin toinen naaras hankinnassa kyllä ykkösnaaraan stressin helpottamiseksi.
Sekä sinirihmakalanaaras joutuu yksin pärjäämään sinirihmaukon kosinnoille
300 litran seura-akvaario: 3 x sinirihmakala, 18 x neontetra, 2 x albiinomonninen, 2 x piikkisilmä, 1 partamonni
145 litran akvaario, tarkoitus tehdä Keski-Amerikan biotooppiakvaario tai tavallinen seurala.
145 litran akvaario, tarkoitus tehdä Keski-Amerikan biotooppiakvaario tai tavallinen seurala.
-
- Junior Member
Urokseksi paljastunut partamonni menetti eilen henkensä. Annoin sakset suosista mieheni käteen, mutta sekään ei pystynyt leikkaamaan siltä niskoja poikki, joten partamonni ui sitten vessanpöntöstä läpi. ![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Kylpyhuoneessa 165-litraa, makuuhuoneessa 84-litraa by Lidl ja eteiseen tilattu JuTa 270-litraa (toimitus elokuussa). Ja tietenkin kaksi kissaa joka paikassa.
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2biht+n ... rioni.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2biht+n ... rioni.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Junior Member
- Viesti:
Minulla on palettikalat ja platyt samassa altaassa

Kala on kaveri, ei sapuska.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Mulla on enää yksi miekkapyrstö, se asuu neljän nuoren (4 kk ikäisen) taistelukalan kanssa 88-litraisessa. Mulla oli vielä vähän aikaa sitten kolme miekkapyrstöä, kaikki koiraita, mutta vein kaksi kauppaan, koska aion lopettaa miekkapyrstöjen pitämisen ja jatkossa keskittyä taistoihin kokonaan. Nuo kaksi kauppaan vietyä ei olleet mun mielestä enää hyvän näköisiä kun niiden mustuus oli haalistunut kovasti. Ne myös kiusasivat tätä jäljelle jäänyttä kuopusta. Siitä viimeisestä miekkapyrstöstä en ole malttanut luopua, koska se on niin upean värinen, kimaltelevan musta. Sitäpaitsi se vaikuttaa onnellisemmalta ilman niiden kahden muun miekkisukon seuraa. Ja se on pehmeässä vedessä kasvanut, eikä pehmeä vesi näytä haittaavan sitä tippaakaan. En ole koskaan pitänyt miekkiksiäni kovassa vedessä. (ollut miekkiksiä ihan ekoista kaloista asti) Ensiksi ihan tiedonpuutteen vuoksi, sitten kun ylipäänsä kuulin vedenkovuusjutuista, se tuntui täysin turhalta alkaa kovettamaan pehmeään veteen tottuneiden kalojen vettä. Suoraan sanottuna pidän miekkapyrstöjen väitettyä kovan veden tarvetta aika huuhaana.
En vaihda valaisimien loisteputkia ennen kuin on pakko eli silloin kun loisteputki ei enää syty tai alkaa vilkkumaan. 15v. vanhan altaani valaisimeen on vaihdettu loisteputki vain muutaman kerran. Turhaa hifistelyä mielestäni vaihdella loisteputkea useammin kuin pakko. Kasvilannoitettakaan en enää juuri muista/jaksa käyttää.
En vaihda valaisimien loisteputkia ennen kuin on pakko eli silloin kun loisteputki ei enää syty tai alkaa vilkkumaan. 15v. vanhan altaani valaisimeen on vaihdettu loisteputki vain muutaman kerran. Turhaa hifistelyä mielestäni vaihdella loisteputkea useammin kuin pakko. Kasvilannoitettakaan en enää juuri muista/jaksa käyttää.
Akvarismia 1992-2014
-
- Junior Member
- Viesti:
Oih, tää oli koskettavaa!iktys kirjoitti:Voitin opiskeluaikoinani joskus -80 luvulla koulun uuden vuoden arpajaisista "täydellisen" kultakalamaljan huntupyrstöineen. Akvaarioita silloin jo harrastaneena sijoitin maljan ikkunalaudalle tarkoituksenani siirtää kultis myöhemmin isompaan altaaseen vanhempieni luo. Parin päivän päästä muistin karsoa verhon taakse niin maljassa olikin sentin verran jäätä pinassa. Oli sen verran huonot ikkunat että pääsi pakkanen sisälle ja verhoja pidin kiinni jotta huonessa olisi lämpimämpää. No kultakala se vain mulkoili maljasta ja tuntui olevan nälissään niin kopautin kylmän viileesti jään rikki ja ruokin kalan. Hyvin söi. Nostin maljan huoneeseen ja jäät suli. Kala jatkoi sen jälkeen yhteiseloa kanssani vielä toistakymmentä vuotta. Tosin isommassa altaassa.
Mulla oli ensimmäinen akvaario joskus 30 vuotta sitten. Se oli isoin lasipurkki minkä keittiöstä löysin, ehkä 5 L ja sinne muutti asumaan viikkorahoillani ostettu miljoonakalakoiras. Hoidon päälle en ymmärtänyt mitään, ei suodatinta, valoa tms. Ruokahiutaleita oli, ja syötävää kalalla kyllä riitti! Parisen viikkoa taisin rahoilleni saada vastinetta, sitten kala oli kuollut.
Myöhemmin parikymppisenä satsasin oikein kunnon akvaarioon ja hommasin 100-litraisen pytyn suodattimineen kaikkineen. Kypsytin allasta vettä seisottamalla pari päivää.... Sinne tuli miljoonakaloja, jotka jostain syystä pärjäsivät ja lisääntyivätkin hyvin. Asiastani innostuneena nuorena akvaristina hommasin sinne myös pohjakalan, niinkuin kuului... Hirveitä otuksia ne oli, mutta kun kerran sellainen piti olla, valitsin käskyä uhmaten kaupan kaikkein rumimman örmyn. Kalliskin oli, jokin pleko luultavasti. Kotona kala sujahti altaaseen ja seuraavana päivänä se oli kauttaaltaan valkoisessa nukassa! Kauhistuneena ongin kalan keittiöstä löytämääni isoimpaan lasipurkkiin (se 5-litrainen taas) eristyksiin. Lasipurkin laitoin olohuoneen kirjahyllylle odottamaan ihmettä. Seuraavana päivänä kala oli kuollut. Ensimmäinen tappamani kala, poru tuli

-
- Senior Member
- Viesti:
Kun sain ensimmäisen akvaarioni vuonna 198jotain, siellä oli iso kultakala, pusukala, joku reilunkokoinen kirjoahvenpariskunta ja vielä joku viides iso kala, jota en enää muista. Kokoa akvaariolla oli 50 litraa.
Tosin akvaario ostettiin minulle käytettynä, kaloineen, ja kun pääsin jyvälle akvaarionhoidosta, vaihtuivat nämä kalat miljoonakaloihin...
Tosin akvaario ostettiin minulle käytettynä, kaloineen, ja kun pääsin jyvälle akvaarionhoidosta, vaihtuivat nämä kalat miljoonakaloihin...
http://ralma.blogit.fi
Tyttären 126l akvaarion virallinen valvoja. Mustatetroja, rubiinitetroja, kuusiraitabarbeja, albiino- ja kuparimonnisia, partamonni, imunuoliaisia, petokotiloita.
Tyttären 126l akvaarion virallinen valvoja. Mustatetroja, rubiinitetroja, kuusiraitabarbeja, albiino- ja kuparimonnisia, partamonni, imunuoliaisia, petokotiloita.
-
- Advanced Member
Tulipa tuosta tindran avautumisesta mieleen, ettei meilläkään loisteputkia vaihdella, no tuohon satalitraiseen useimmiten (samaa kokoa kuin kylppärin loisteputket, eli menevät sitten sinne). Tuossa 250 litraisessa on niin hankalat putket, ettei niille ole muuta käyttöä ja niin ovat olleet siinä jo kolme vuotta, vaihdan kun eivät enää syty. Altaisiin en ole vaihtanut vettä kahteen viikkoon, suunnitellut olen joka päivä. Tuossa kovavesi altaassa on reilusti ylinkansoitusta, kun miljoonakaloja on enää muutama ja ovat vaihtumassa platyihin (joo, niitä on jo), molleja on varmaan viitisen kymmentä, pitäisi vähentää, kun jaksaisi tehdä ilmoituksen, että annetaan, mutta siinäkin tulee se vastaan etten jaksa niitä lähteä roudaamaan mihinkään.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho
En karanteenaa kaloja, en mittaa gh:ta. Olen myös luullut yhtä punapäätetraa kuolleeksi vaikka se olikin vain shokissa ja niimpä katkoin sen niskat
. Vasta myöhemmin tajusin että se oli shokki tilassa. Lisäksi minulla on yli kansoitus(tilapäisesti) enkä vaihda vettä kauhen useasti. Näistä 3 viimeisimmästä asiasta tunnen syyllisyyttä ja asia on hoidossa. Kaloja en nirhaa, 260l hommaamassa ja veden vaihdot käynnissä. Gh mittarinkin aijon piakkoin ostaa.

Pessimisti ei pety
-
- Member
- Akvaarioseurat: Tas
- Viesti:
En tajua kauheesti tosta tekniikasta mitään... Siellä on altaan mukana tullut suodatin. Lämmitintä en tarvi kun on vähän viileemmät kalat. (En tiedä mitä tarkoittaa ulkosuodatin)
Olivian lemmikkisivut =)
Tiesin sen, mutta unohdin.
Tiesin sen, mutta unohdin.
-
- Starting Member
En karanteenaa kaloja.
Jos haluat vaihtaa pohjamateriaalin, vaihda se esim. kahdessa erässä.
siinä vaiheessa kun minulle iski innostus vaihtaa pohjamatskua, viittasin kintaalla tälle neuvolle ja vaihdoin kaikki kerralla.
Ainoa puolustus on että kaikki meni hyvin, ilman suurempia järkytyksiä.
Jos haluat vaihtaa pohjamateriaalin, vaihda se esim. kahdessa erässä.
siinä vaiheessa kun minulle iski innostus vaihtaa pohjamatskua, viittasin kintaalla tälle neuvolle ja vaihdoin kaikki kerralla.

Ainoa puolustus on että kaikki meni hyvin, ilman suurempia järkytyksiä.
400 l. Juwel rio
Asukkaana altaassa: kiilakylkiä, ruusutetroja, panda-ja safiirimonnisia ja maatiaispartamonni.
Asukkaana altaassa: kiilakylkiä, ruusutetroja, panda-ja safiirimonnisia ja maatiaispartamonni.
Olin ihan urpo kun otin tuo faunattaren kanta-asiakaskortin, sai päättää että maksetaanko kortti tulevilla bonuksilla vai käteisillä, no meizi sitten maksoi käteisellä
. Toinen juttu on se että mulla on tekokasvi akvaariossa, sellanen ihan pieni vaan, mutta silti...
Ps. Fluval 2 en saa millään toimimaan kunnolla, se ekat 2 päivää toimii ihan hyvin ja sitten taas takertelee, pitäiskö toi heivata vit***n
?

Ps. Fluval 2 en saa millään toimimaan kunnolla, se ekat 2 päivää toimii ihan hyvin ja sitten taas takertelee, pitäiskö toi heivata vit***n

Tässä tulee mun tunnustukset, ei kait mitään hirveen pahoja oo?
1. Mittaan vaan ph:n, sitäkään en ennen mitannut...
2. En oo ikinä karanteenannut kaloja...
3. Partis on liian pienessä akvaariossa, samoin myös täplämonniseni
4. Sillon, kun perustin 84-litrasen, en tainnut hirveesti kypsyttää sitä
5. Ennen en mitannut edes lämpötilaa, enkä tiennytkään, minkä lämpöistä veden olisi pitänyt olla.
6. Sorat vaihtui hienompaan yhellä kerralla
1. Mittaan vaan ph:n, sitäkään en ennen mitannut...
2. En oo ikinä karanteenannut kaloja...
3. Partis on liian pienessä akvaariossa, samoin myös täplämonniseni
4. Sillon, kun perustin 84-litrasen, en tainnut hirveesti kypsyttää sitä
5. Ennen en mitannut edes lämpötilaa, enkä tiennytkään, minkä lämpöistä veden olisi pitänyt olla.
6. Sorat vaihtui hienompaan yhellä kerralla
Aloitteleva akvaristi+ 126litraa: partamonni, täplämonniset, lyhtytetrat ja neontetrat.
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Mäkin voisin listata näitä, näitä meinaan on paljon 
1. En karanteenaa kaloja.
2 Mulla on vaan 2 leväbarbia.
3. Leväbarbit ovat 140litrasessa (tää on pahin)
4. 2 Miekkapyrstöä pehmeessä vedessä (ovat menossa parempaan kotiin ens kuun alussa)
5. Miljoonakaloja pehmeessä vedessä (ostettaessa kauppais väitti näiden olevan kotimasita tekoa, epäilen suuresti)
Tässä tais olla kaikki.. Mutta kokoajan parempaan päin tuo on menossa
kohta saa pyyhkiä kohdan 4. pois 

1. En karanteenaa kaloja.
2 Mulla on vaan 2 leväbarbia.
3. Leväbarbit ovat 140litrasessa (tää on pahin)
4. 2 Miekkapyrstöä pehmeessä vedessä (ovat menossa parempaan kotiin ens kuun alussa)
5. Miljoonakaloja pehmeessä vedessä (ostettaessa kauppais väitti näiden olevan kotimasita tekoa, epäilen suuresti)
Tässä tais olla kaikki.. Mutta kokoajan parempaan päin tuo on menossa

www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
mulla OLI 3 kultakalaa 250 litraisessa, isoimmalla mittaa 20cm, kaksi muuta ehkä alle 10cm
. nyt asuinsijana 500 litrainen pytty..
asuivat siinä monta vuotta kunnes sain porukat tajuu et isompi allas olis iha jees.. tosi kyl ne kuti sii altaas pari kertaa ja kerran kasvatinkin ne poikaset, hienoja ja kauniin värisiä tuli! mutta maailmalle ovat hekin jo lähteneet..

asuivat siinä monta vuotta kunnes sain porukat tajuu et isompi allas olis iha jees.. tosi kyl ne kuti sii altaas pari kertaa ja kerran kasvatinkin ne poikaset, hienoja ja kauniin värisiä tuli! mutta maailmalle ovat hekin jo lähteneet..

84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita