720 litraisen olemassa oleva kalasto, muutoksia?
Valvoja: Moderaattorit
720 litraisen olemassa oleva kalasto, muutoksia?
Vesi:
pH 6,8
kH 3-5
GH 4-5
lämpötila 28
altaan mitat 200*60*60
Kaloina
32 kardinaalitetraa
7 leväbarbia(kaks isoa 13cm)
4 lehtikalaa (pieniä vielä)
2 salamanteriplekoa
1 korupleko
2 partamonni ukkoa
5 perhoskirjoahventa
21 helmimonnista
8 piikkisilmää
1 siniharjarapu
4 kerriteraa
Altaassa on runsaasti kasveja ja päätymallin mattosuodatin(eheim compact 3000) sekä ulkosuodatin(1200l/h), hiilarisysteemi ja elohopeapurkauslamput(3kpl)
Altaan ostin halvalla(200€), tavaroineen-kaloineen ja nyt mietin että onko joku kala väärässä altaassa ja voiko jotaki kala lajia lisätä? Kaukaa näyttää tyhjältä(pienet kalat)
pH 6,8
kH 3-5
GH 4-5
lämpötila 28
altaan mitat 200*60*60
Kaloina
32 kardinaalitetraa
7 leväbarbia(kaks isoa 13cm)
4 lehtikalaa (pieniä vielä)
2 salamanteriplekoa
1 korupleko
2 partamonni ukkoa
5 perhoskirjoahventa
21 helmimonnista
8 piikkisilmää
1 siniharjarapu
4 kerriteraa
Altaassa on runsaasti kasveja ja päätymallin mattosuodatin(eheim compact 3000) sekä ulkosuodatin(1200l/h), hiilarisysteemi ja elohopeapurkauslamput(3kpl)
Altaan ostin halvalla(200€), tavaroineen-kaloineen ja nyt mietin että onko joku kala väärässä altaassa ja voiko jotaki kala lajia lisätä? Kaukaa näyttää tyhjältä(pienet kalat)
-
srd
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: 720 litraisen olemassa oleva kalasto, muutoksia?
Kalastoehdotus:
100 kardinaalitetraa
7 leväbarbia
4 lehtikalaa tai helmirihmakalaparvi 5-10 kpl
2 salamanteriplekoa (L134)
1 appelsiinipleko ( L124)
2 partamonni ukkoa
6 perhoskirjoahventa (2+4)
30 helmimonnista
10 piikkisilmää
2 haaniskamonnia
Lämpöä laskisin asteen pari.
100 kardinaalitetraa
7 leväbarbia
4 lehtikalaa tai helmirihmakalaparvi 5-10 kpl
2 salamanteriplekoa (L134)
1 appelsiinipleko ( L124)
2 partamonni ukkoa
6 perhoskirjoahventa (2+4)
30 helmimonnista
10 piikkisilmää
2 haaniskamonnia
Lämpöä laskisin asteen pari.
-
-matokani-
- Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS
Haarniskamonneja voisi varmaan olla enemmänkin, olen ymmärtänyt että pitävät oman lajin seurasta. Miksi vain 2? Olen itsekin kiinnostunut kyseisistä kaloista ja aion niitä tulevaisuudessa taas hankkia, siksi kiinnostaa. 
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
-
srd
- Advanced Member

Koska ehdotuksessani oli jo 30 helmimonnista ja pohjalla muutenkin paljon elämää niin suosittelen siksi pariskuntaa.
Menevät toki myös parvena. Itselläni on kutupari 240l ja täyttävät pohjan hienosti, joten en omaan altaaseeni useampaa ottaisi. Aivan ihania viiksivalluja nää kyl on.
Menevät toki myös parvena. Itselläni on kutupari 240l ja täyttävät pohjan hienosti, joten en omaan altaaseeni useampaa ottaisi. Aivan ihania viiksivalluja nää kyl on.
-
marinum
- Advanced Member

Ehdotuksena kerritetrojen tilalle/ lisäksi vielä vähän isommat, ylemmässä vesikerroksessa uivat kongontetrat vaikka 15 kpl parvena:
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ka ... ntetra.htm
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ka ... ntetra.htm
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Kiitos vinkeistä.
Haarniskamonnit ei ole käyneet pienessä mielessänikään.
Kongontetraparvea olen aina haaveillu joten se pitää nyt sitten hankkia kerta sopivat:)
Lämmitintä mulla ei ole käytössä ollenkaan ja loppu illasta vesi saattaa olla 29.9 asteista, elohopeapurkauslamput ilmeisesti lämmittävät vettä ihan mukavasti. Saa nähdä miten käy talvella laskeeko veden lämpötila vai pitääkö hankkia lämmitin/lämmittimiä.
Haarniskamonnit ei ole käyneet pienessä mielessänikään.
Kongontetraparvea olen aina haaveillu joten se pitää nyt sitten hankkia kerta sopivat:)
Lämmitintä mulla ei ole käytössä ollenkaan ja loppu illasta vesi saattaa olla 29.9 asteista, elohopeapurkauslamput ilmeisesti lämmittävät vettä ihan mukavasti. Saa nähdä miten käy talvella laskeeko veden lämpötila vai pitääkö hankkia lämmitin/lämmittimiä.
-
srd
- Advanced Member

Oho, onhan pintavedenkierto kunnossa?
On kunnossa.
voisiko tuonne altaaseen hankkia pantterikiipijäkalan/pari? vai menevätkö kardinaalitetrat parempiin suihin?
voisiko tuonne altaaseen hankkia pantterikiipijäkalan/pari? vai menevätkö kardinaalitetrat parempiin suihin?
-
marinum
- Advanced Member

Menee kyllä välipalaksi. Suosittelen tilalle vaikka helmirihmakaloja.shimmy kirjoitti:On kunnossa.
Olen joskus lukenut, että kongot saattavat nyppiä eviä ym. jonkin verran. Itse olen hylännyt haaveet rihmakaloista kongontetrojen takia. Molemmat kun uivat samassa vesikerroksessa. Onko kellään kokemusta?
684l kilppariallas
-
marinum
- Advanced Member

EKMH kirjoitti:Olen joskus lukenut, että kongot saattavat nyppiä eviä ym. jonkin verran. Itse olen hylännyt haaveet rihmakaloista kongontetrojen takia. Molemmat kun uivat samassa vesikerroksessa. Onko kellään kokemusta?
Mulla on 160 cm pitkässä 464 litraisessa 12 kongontetraa, kaksi lehtikalaa sekä 1 u+ 2 n helmirihmakalaa ja hyvin tulevat toimeen
Minulla kongot ovat kiltisti helmirihmakalojen kanssa. En ole koskaan nähnyt niiden nyppivän kenenkään eviä. Jos pienessä altaassa useampi kongontetra uros, niin silloin niiden kesken voi tulla kärhämöintiä, mutta minulla on 1u+ 5n, eikä uroksen tarvitse uhitella kenellekään. Ja allas on 500 litrainen (2 metriä pitkä).
Miksi tehdä samat virheet uudelleen,
kun voi tehdä kymmeniä uusia.
http://kuvablogi.com/blog/5383/1/
http://kuvablogi.com/blog/5383/24/ (myynnissä olevaa tavaraa)
kun voi tehdä kymmeniä uusia.
http://kuvablogi.com/blog/5383/1/
http://kuvablogi.com/blog/5383/24/ (myynnissä olevaa tavaraa)
Kiva kuulla
Täytyy pistää rihmakalat uudelleen harkintaan.
684l kilppariallas
Voiko kongontetra parvi ja pikkulehtikala parvi olla samassa altaassa? jos noista tavallisista lehtikaloista luopuu?