Pahimmat vastoinkäymiset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

ZamY
Senior Member
Senior Member
Viestit: 881
Liittynyt: 10:26, 24.08.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja ZamY »

Deicide kirjoitti:Hyvä! Täytyypäs käydä tutkaileen! Kitoooos! Ja niin tuore...! Kuudessa vuodessa 50 vastannutta? :mrgreen:
Tähdätään siihen näin alkuun.
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5539
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Ot... Mä oon mestari siinä:)
Eli rekisteröityneitä käyttäjiä tällä foorumilla satoja, ellei tuhansia. Kuitenkin tuollaisessa äänestyksessä 50 vastausta. Eli se kertoo aika paljon foorumin aktiivisista käyttäjistä...
Deicide
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5126
Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Ii

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Teemu Salonen kirjoitti:Ot... Mä oon mestari siinä:)
Eli rekisteröityneitä käyttäjiä tällä foorumilla satoja, ellei tuhansia. Kuitenkin tuollaisessa äänestyksessä 50 vastausta. Eli se kertoo aika paljon foorumin aktiivisista käyttäjistä...
Meni vähän ohi? Siis mua ainakin kiinnostaa lähinnä se. et kuinka moni noi parannus aineet jätää pois.
Viimeksi muokannut Deicide, 13:15, 12.09.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Teemu Salonen kirjoitti:Ot... Mä oon mestari siinä:)
Eli rekisteröityneitä käyttäjiä tällä foorumilla satoja, ellei tuhansia. Kuitenkin tuollaisessa äänestyksessä 50 vastausta. Eli se kertoo aika paljon foorumin aktiivisista käyttäjistä...
Eipä tuo loppujen lopuksi mitään kerro, ko. äänestys kun on ollut tapetilla alkuunsa vuonna 2002 ja käyttäjämäärä on tuolloin ollut aivan eri kuin nykyään. Käyttäjiä on tällä hetkellä 11886, eli kyllä useampi tuhat, tuplia tuolla ei joukossa kummemmin ole sillä ne siivoillaan aika tarkkaan pois heti kun huomataan, ja yleensä ne huomataan kohtuu nopeasti. Tämänkin vuorokaudenpuolella on ollut/käynyt n. 350 käyttäjää lukemassa/kirjoittamassa palstalle rekisteröityneistä, jotka vain ovat viitsineet kirjautua sisään. + että palstaa voi lukea ilman kirjautumistakin vierailijana ja tälläkin hetkellä vieraita 32kpl rekisteröityneiden lisäksi, mikä ei minusta vähennä yhtään aktiivisuuden arvoa. Ei kaikki ole suupaltteja ja vastaa joka topicciin ja äänestykseen, jotkut kokevat äänestykset turhina, itsekin jätän moneen sellaiseen ihan hyväänkin vastaamatta siksi ettei vaihtoehtoja ole kunnolla mielestäni mietitty, vaan puuttuu oleellisia vastausmahdollisuuksia. Kuten tässäkin kyseenomaisessa äänestyksessä, siinä ei ole millään muotoa itselleni sopivaa vaihtoehtoa karanteenaamisesta.

Foorumille saa rekisteröityä kuka vain, säännöissä ei kielletä missään olemasta vain ja ainoastaan hiljainen jäsen, jotkut rekisteröityvät myös vain ja ainoastaan kauppapalstan takia. Tottakai foorumilla on se oma tietty joukkonsa, minkä kirjoituksia tuntuu olevan joka puolella, avaa minkä tahansa topicin, mutta niin on jokaisella muullakin foorumilla nämä omat vakkarinsa joiden tekstejä tuntuu olevan 1000kertaa enemmän kuin muiden. Mutta mitä siitä sitten? jotkut vaan kirjoittaa enemmänkuin toiset. Jotkut vastaavat vain päästäkseen sanomaan "samaa mieltä", jotkut taas ylimalkaan jotain kun aihe kiinnostaa, ja joku taas pohtii pitkään ja hartaasti että kirjoittaisiko mitään, kunnes vastaa erittäin informatiivisella viestillä.

Ja Back to the aihe: pahin vastoinkäyminen taisi olla tuossa pari viikkoa sitten, kun jostain käsittämättömästä syystä 250litrainen oli viikossa muuttunut hautausmaaksi monnien ja osan tetrojen osalta. Käryäkään mitä tapahtunut, vesiarvot ok., suodattimet ok. jne. mutta jäljellä ei kalastosta ole kuin 2xsalamanteripleko (mistä olen hyvin ihmeissäni), 2x otto sp., n. 20-30 sinineontetraa, 6 kynäkalaa, 1 banjomonni ja 1suppusuu. Hautausmaalle siirtyi n. 10noitamonni, vähintään samanverran ottoja, kymmenkunta black venezuelaa, kääpiömonnisia n. 40, 20-30 sinineonia, 14 kynäkalaa, 11 suppusuuta ja töyhtökääpiöpariskunta. *huokaus*
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Deicide
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5126
Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Ii

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Ja joskus sairaslomalla ei juuri ole muutakaan tekemistä kuin päivystää konetta...
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
ZamY
Senior Member
Senior Member
Viestit: 881
Liittynyt: 10:26, 24.08.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja ZamY »

Deicide kirjoitti:Ja joskus sairaslomalla ei juuri ole muutakaan tekemistä kuin päivystää konetta...
Osuit naulan kantaan
Camron
Member
Member
Viestit: 295
Liittynyt: 21:52, 05.06.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja Camron »

Varmaan se oli se kun ensimmäinen akvaario alkoi vuotamaan. Myös uudemmassa akvaariossa valaisimen kytkin hajosi..
Harrastus tauolla
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 964
Liittynyt: 21:35, 08.04.2009
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Silloin kun mun hoito oli samaa luokkaa kuin suositukset jossain ties millä luvulla, multa kuoli kerran ehkä 30 miljoonakalaa parin päivän aikana ja myös muita kaloja aika tiheään. Ja 40-litraisessa oli ilmeisesti rihmalevää ym. levää ihan älyttömästi. Tyhmänä luulin että vedenvaihto 3 viikon välein on ok. Asia meni parempaan suuntaan kun neuvottiin että vaihda vettä 2 viikon välein. Senkin jälkeen kuoli vielä jonkun verran kaloja. Nitraatti oli vaan liian korkealla. Nykyään vaihdan vettä isoimmasta altaasta kerran viikossa ja pienemmistä 2 kertaa viikossa. Ja sen jälkeen kun siirryin tähän, on kaloja kuollut muistaakseni 3. Mutta se miljoonakalojen raatojen kerääminen kyllä jäi mieleen. Mitään muuta isoa katastrofia ei tule mieleen. Ottaen huomioon miten pitkään mulla on altaita ollut ja miten niitä olen hoitanut, olen kyllä päässyt vähällä. Olen iloinen siitä että viisastuin ja nyt kalat ovat hyvällä hoidolla. :D
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
omamaailma
Junior Member
Junior Member
Viestit: 214
Liittynyt: 08:24, 18.03.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vaasa

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja omamaailma »

Jouduin eilenillalla lopettamaan toisen avainkirjoahveneni :cry: . Se oli vähän reppana alusta asti ja sairastui reikätautiin. Lisäksi sillä oli joku silmätulehdus (silmä pullollaan ja paksua valkoista mönjää silmän päällä). Säännöllisistä vedenvaihdoista ja lääkitsemisestä huolimatta kala meni koko ajan huonommaksi. Se oli lopulta aivan apaattinen, makasi vain pohjassa, eikä syönyt vaikka pudotin ruokaa ihan sen kuonon eteen. Kala oli todella kärsivän oloinen ja todennäköisesti olisi muutenkin menehtynyt pian. Itkuksi pisti lopettaminen, vaikka se "vain" kala olikin.
210l monneja, kuusraitoja, kardinaalitetroja ja 3 keltarihmakalatyttöä
200l hehkubarbeja, keltabarbeja, "Super red" partis ja nuoliaisia
53l kypsymässä
ninuska
Member
Member
Viestit: 466
Liittynyt: 19:50, 10.08.2004
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja ninuska »

Yli 10v sitten lähdin viikoksi kiertämään Pohjois-Norjaa. Naapuri lupasi ruokkia 160-litraiseni kalat. Koitin kertoa, että ihan hippunen ruokaa riittää. Tultiin sitten keskellä yötä kotiin. Kämpässä oli ihan kamala haju ja kiersimme kaikki roskikset ja vesipisteet, hajun lähdettä ei vain löytynyt. Kunnes menin olohuoneen nurkassa olevan akvaarion luo. Haju iski silmille ja sain kytkettyä valot altaaseen. Voi järkky, sinne oli varmasti kerralla kaadettu purkillinen ruokaa. Pohjassa oli kalama kerros mädäntyvää ruokaa, kalat haukkoi henkeä pinnassa (vain pari oli kuollut) ja suodatin oli tukossa. Ei siinä sitten muuta kuin pesemään suodatin ja vaihdoin ison osan vedestä (imin samalla moskan pohjalta) keskellä yötä. Seuraavana aamuna toistin yölliset siivoustoimenpiteet. Olin jatkamassa lomaani, oli yötä kotona vain tuon yhden yön. Sama naapuri kasteli myös kukat ja toisen viikon ajaksi piilotin kalojen ruuat ja laitoin lapun, että kalat on paastolla, kiitos kukkien kastelusta. Jälkikäteen juteltiin asiasta ja hän oli ollut pari päivää poissa ja oli sitten palattuaan ruokkinut kunnolla kun kalat oli nälissään. En sitten enää värvännyt kokemattomia akvaarionhoitajia loman ajaksi. Nyt on automaatit ruokkimassa ja Lieksassa asuessa seurakaveri kävi jopa vaihtamassa vedet altaisiini. Siinä vasta toverihenkelä, kiitos Kiltsi!
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Mulla kävi samantapainen katastrofi kesällä 2000, kun olimme muun perheen kanssa poissa kotoa, mutta pikkusiskoni jäi lastenhoitajan kanssa kotiin, lapsenvahti "huolehti" myös kaloista. Kun tulimme kotiin, akvaariohuone haisi ihan hirveältä, koko akva oli ihan mädäntynyt, kaikki muut kalat paitsi jokunen pieni miekkapyrstön poikanen olivat kuolleet :cry: [}:)] Että jouduttiin sitten myöhään illalla tyhjentämään akvaario täysin ja vietiin se pihalle pesuun 8O Oli varmaan kaadettu purkillinen safkaa, joten eipä kyllä enää koskaan kukaan tuntematon tohelo pääse huolehtimaan mun kaloista.
Akvarismia 1992-2014
Mustavaris
Senior Member
Senior Member
Viestit: 546
Liittynyt: 13:33, 02.08.2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Lomaruokintaonnettomuuksia on takana kaksi kappaletta kahden kalan kuolemalla, mutta kyllä pahin onnettomuus on ollut lämmittimen termostaatin hajoaminen. Itse en edes ollut kotona, mutta kuulemma vesi oli lähemmäs 40-asteista. Kaloista kuoli noin puolet. Onnea oli siinä, etten ollut vielä ehtinyt kasvattaa rubiinitetraparvea, joten niitä meni vain ne seitsemän. Riittävän surullista sekin. Onnettomuudesta selvinneitä on edelleen akvaariossani joitakin: partamonni, kaksi ottoa ja kuparimonnisia. Sitkeitä otuksia ovat.
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 964
Liittynyt: 21:35, 08.04.2009
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Ja juuri näiden edellä mainittujen syiden vuoksi tämä tyttö matkustaa erittäin harvoin, on maksimissaan 4 yötä poissa kotoa ja eläinten hoitajaksi on värvätty poikakaveri joka on vuosia seurannut läheltä juuri näiden eläinten hoitoa ja osaa lukea hoito-ohjelaput ja soittaa aina kun on pienikin mieltä askarruttava asia. Joskus olisi kiva lähteä pidemmäksikin aikaa muualle (no, tarkemmin ajateltuna ei :twisted: ), mutta en osaa olla poissa kun tiedän mikä kaikki voi mennä vikaan. Joskus pitää ottaa riski ja lähteä sukuloimaan tj., mutta en lähde minnekään, ellei ole asianmukainen hoitaja. Eli tuo poikakaveri! :twisted: Onneksi se hoitaa mun lapsia mielellään ja pitää niistä hyvää huolta!
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1687
Liittynyt: 15:57, 13.11.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Ei ole aikaisemmin sattunut muita kalakuolemia kuin ihan harrastuksen alkuaikoina kun miekkapyrstö hyppäsi akvaariosta lattialle ja oli kuollut siihen. Eilisen yön aikana kuoli yksi kardinaalitetra.
janma
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1039
Liittynyt: 21:14, 06.02.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vaasa

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja janma »

Tulee vain mieleen sen osti ensimmäiset Tulisukaravut 2007, 11kpl/30€. Niistä päätti sitten 6kpl kiivetä/hypätä lattialle kuivahtamaan heti muutaman päivän sisällä kun ne sai. Kyllä harmitti ja kunnolla.

Mutta nykyään kun käy samoin niin ei, joko takaisin altaaseen murskana ellei koira ole jo ehtinyt paikalle.

Lomaruokinnasta ei ole kun yksi kokemus ja sekin on hyvä. Isoäitini ruokki kalojani ~20vuotta sitten. Olin hienon ohjelapun tehnyt ja muistanut kirjoittaa ettei liikaa, lappu on vielä hänellä muistona :D
"A day without sunshine is like, you know, night."
ÄmHoo

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja ÄmHoo »

Pahin onnettomuus sattui vajaa pari vuotta sitten, kun toisen elohopeapolttimoni ulommainen suojakupu hajosi altaaseen. Itse valonlähde jäi siis ehjäksi, enkä hölmöyksissäni ymmärtänyt sitä sammuttaa. Komeat lehtikalani ja monet kiilakyljet kuolivat UV-säteilyssä. Onneksi iki-ihanat kääpiönuoliaiset liikkuvat niin pohjalla, että ne säilyivät hengissä. Itse poltin toisen käsivarteni aika pahasti, silmät aristivat, altaan vieressä ollut parin metrin korkuinen lohikäärmepuu kuuivui altaan korkeudelta korpuksi ja tapetti altaan ympäriltä muuttui valkoiseksi.

Eli ihan vaarattomia nuo elohopeavalaisimet eivät ole!
Lemmy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 165
Liittynyt: 09:07, 03.01.2008
Akvaarioseurat: Juueioo
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

kokeilin ekaa kertaa ulkopuolista akvaarion syöttäjää käyttää (kun pikkuakvaarioon ei helpolla automaattia saa, ja siellä on ahnas peto sinirapu).

Tein silleesti, että tyhjään purkkiin laitoin just tasan senverran ruokaa, kun ajattelin riittävän, ja purkin vielä siihen kohtaan, mistä halusin ruuan laitettavan (kannen päälle siis). Ohjeeseen vielä että sitten kolme (3) kpl katkarapuja kumpaankin akvaarioon. Onnistui homma bueno. ei mitään ongelmaa so far (oltiin viikko poissa, joten yksi ruokailu riitti, pulskia noi kalat muutenki). Sen ravun takia lähinnä huolehdin, muuten puoli taloa syöty, jos se ei saa sapuskaa (ed ravusta opittu :mrgreen: ).
Refleksiputkien ja muiden vaihevirhepäristimien vastustusta jo vuodesta -71
240L JUWEL RIO; kalasoppa, pehmeellä vedellä, 26C.
http://jasu.kicks-ass.net/kupari/index.php
Poppeli
Senior Member
Senior Member
Viestit: 551
Liittynyt: 17:31, 11.12.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja Poppeli »

Pahin kokemus kummittelee yhä mielessä. Juuri kun olin saanut 6 pikkukiekkoa kasvamaan 240 litraiseen, se posahti yöllä ja herättiin veden virtaukseen.
Onneksi oli isompi kiekkola odottamassa, eikä yksikään kala kuollut.
Tittis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1307
Liittynyt: 19:55, 25.12.2003
Paikkakunta: Järvelä

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Tindra kirjoitti:Mulla kävi samantapainen katastrofi kesällä 2000, kun olimme muun perheen kanssa poissa kotoa, mutta pikkusiskoni jäi lastenhoitajan kanssa kotiin, lapsenvahti "huolehti" myös kaloista. Kun tulimme kotiin, akvaariohuone haisi ihan hirveältä, koko akva oli ihan mädäntynyt, kaikki muut kalat paitsi jokunen pieni miekkapyrstön poikanen olivat kuolleet :cry: [}:)] Että jouduttiin sitten myöhään illalla tyhjentämään akvaario täysin ja vietiin se pihalle pesuun 8O Oli varmaan kaadettu purkillinen safkaa, joten eipä kyllä enää koskaan kukaan tuntematon tohelo pääse huolehtimaan mun kaloista.
Itse olen havainnut hyväksi konstiksi laittaa kalojen ruoat ruokinta-aukon läheisyyteen valmiiksi keoiksi, ja sitten ohjeistan kaveria heittämään kunkin keon eri päivinä. Ei ole ollut liikaruokintaongelmia :)
*laa la laa*
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5539
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Tämä ei varsinaisesti ole oma kaamein kokemukseni, mutta syöpynyt silti mieleen.

Menin eräänä kauniina talvisena lauantaiaamuna töihin, ulkona paukkui oikein kunnon talvipakkanen. Avatessani duunipaikan takaoven ei tuntunut kylmä paljoakaan helpottavan. Ajattelin ensin, että ei tässä hätää, takahuone on aina vähän viileämpi.
Pistin altaisiin valot päälle (olin siis akvaarioliikkeessä töissä) ja huomasin kauhukseni että ainakin viidestä altaasta oli kaikki kalat kuollut. Enemmän altaita tutkittuani huomasin myös meidän isossa show-altaassa olleesta puolimetrisestä jättiläisguramirouva Eeemelistä ajan jättäneen.
Yön aikana oli öljysäiliö mennyt tyhjäksi (=öljy-yhtiö ei ollut huolehtinut sopimuksen toteuttamisesta ja täyttänyt säililötä ajoissa) ja lämpötila myymälässä laskenyt yön aikana about 15 asteeseen. Syy, miksi kaloja kuoli niin paljon, oli se, että altaissa ei ollut lämmittimiä. Kyseessä oli kalat, jotka viihtyvät viileässä vedessä, joten lämmitintä ei katsottu tarpeelliseksi. Jälkeenpäin ajatellen lämppäri olisi ollut fiksu veto ja pelastanut tilanteen.
Jättiläisguramialtaassa lämppäri kyllä oli, mutta sen tehot eivät riittäneet pitämään vettä riittävän lämpimänä.

Mikä oli tämän jutun opetus? Vaikka huoneenlämpö normaalisti kaloille riittäisikin, pitä siellä aina lämmitin päällä, oikeaan lämpötilaan säädettynä. Näin lämpötila säilyy altaassa vaikka jotain merkillistä tapahtuisikin.
Applemiina
Junior Member
Junior Member
Viestit: 153
Liittynyt: 00:21, 27.01.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja Applemiina »

Yksi todella ikävä sairasteluaalto viimevuoden kevättalvella 2008. Se vei monnisparven, kolme kääpiöahventa ja joukon tetroja.

Yksi oma-moka-katastrof oli, kun ostin 12kpl sinineontetroja. Laittakaa ihmeessä suodattimen imupinnan/ritilän päälle sukkahousua, jos omistatte 1 cm pituisia kaloja. Sinne ne malkein kakki hujahti yhdessä yössä (kaksi kuoli mahdolliseen muuttostressiin) ja vain kaksi sissiä jäi. Hei hei 25 euroa ja ihanat kalat. Tuli huono omatunto..
>||||> http://kuvablogi.com/blog/13596/1/
140l, 54l, cockerspanieli ja kingcharlesinspanieli
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Noh pitääpä laittaa nytten omakin tuleva paha vatoinkäyminen, eli miula ois tässä edessä sinineontetrojen ja hehkutetrojen lopetus 84L akvaariosta loisten takia ja samalla joudun tyhjentämään akvaarion vedestä ja hävittää hiekat ja käynnistää koko akvaario aivan alusta. :cry:

Suosittelen kyllä kaikille oikeen lämpimästi että karanteenaatte kaikki ostamanne kalat kunnolla, ennen kun laitatte ne akvaarioon.
ZamY
Senior Member
Senior Member
Viestit: 881
Liittynyt: 10:26, 24.08.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja ZamY »

Mustavaris kirjoitti:Lomaruokintaonnettomuuksia on takana kaksi kappaletta kahden kalan kuolemalla, mutta kyllä pahin onnettomuus on ollut lämmittimen termostaatin hajoaminen. Itse en edes ollut kotona, mutta kuulemma vesi oli lähemmäs 40-asteista.
Mulla on akvaarioon tollasten tapausten varalta sellanen juttu, ettei pääse ylikuumenemaan ja kytkeytyy pois päältä.
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

miljoonakala84 kirjoitti:Noh pitääpä laittaa nytten omakin tuleva paha vatoinkäyminen, eli miula ois tässä edessä sinineontetrojen ja hehkutetrojen lopetus 84L akvaariosta loisten takia ja samalla joudun tyhjentämään akvaarion vedestä ja hävittää hiekat ja käynnistää koko akvaario aivan alusta. :cry:

Suosittelen kyllä kaikille oikeen lämpimästi että karanteenaatte kaikki ostamanne kalat kunnolla, ennen kun laitatte ne akvaarioon.
hmm.. missäs noita pitäis karanteenata kun ei oo kuin yks tankki ja viel e oo löytynyt tällästä että oli 40 litran akvaario+plus tekniikka tuu hakemaan pois. :)
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Pahimmat vastoinkäymiset

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

No karanteeni akvaariona voi pitää jo vaikka 20L faunaboxia, riippuu tietysti miten isoja kaloja akvaarioosna haluaa. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”