Parhaat akvaariokaupat

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ppiikkis
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Helsingin akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

Parhaat akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja ppiikkis »

Elikkä kirjottakaa tänne mitkä ovat mielestänne parhaat akvaariokaupat missä olette olleet?
----------------130l-----------------
Kisu74
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: parhaat akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Kisu74 »

Lappeenrannan Reporanka on ihan TOP 1 täällä.

Olen kehunut paikkaa niin monessa ketjussa, että tässä vain lyhyesti perustelua..

- Kalojen oloista myyntialtaissa pidetään huolta. (vesiarvot, seura, altaan koko suhteessa kalamäärään,
- Sieltä saa terveitä kaloja ja kasveja.
- Kaloja (tai mitään muutakaan) ei myydä euron kuvat silmissä kiiltäen, vaan yritetään löytää yhdessä asiakkaan kanssa juuri hänen akvaarioonsa sopiva kalasto
- Jos jotain ei tiedetä siellä, niin siitä otetaan selvää esim. Markku Varjon uusinta kirjaa apuna käyttäen
- Liikkeestä voi myös kysyä asioita ilman ostamista
- Perehtyneisyys akvaarioasioihin näkyy (varsinkin paikan pomon)
- Kanta-asiakasjärjestelmä tuo etua lompakkoonkin
- Kaupassa on aina mukava asioida

Voi olla, että usean tuotteen saisin huomattavasti edullisemmin esim. netin kautta tilaamalla. Haluan kuitenkin kannattaa ko. liikettä monista syistä näiden edellä lueteltujen lisäksi. Netin kautta tilailen oikeastaan vain noita Easy Lifen lannoitteita, koska niitä ei saa tuolta. Lisäksi nyt kun tämä raskaus rajoittaa ajamista ja liikkeeseen on yli 60km meiltä matkaa, olen joitakin tuotteita tilaillut senkin takia normaalia enemmän postin kautta kotiin.

Nettikaupoista oikeastaan ainoa tällä hetkellä käyttämäni on Akvaarioon.fi, josta olen saanut myös erinomaista ja yksilöllistä palvelua.
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Leppävaario espoon leppävaarassa rokkaa täällä. Ja onhan noita muitakin hyviä. Riippuu siitä, mitä sanalla paras tarkoitetaan.
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Minä pidän liikkeistä missä ei tulla tuputtamaan mitään lähes väkipakolla. Mielestäni näitä ovat Akvaario kurki, leppävaario, NL-aqua ja onhan noita muitakin missä tulee käytyä . Mutta noissa kolmessa useimmiten löytyy sitä mitä haluan altaisiini laittaa.
In numbers of ten the power is in one.
Aallotar
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Re: Parhaat akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja Aallotar »

Minulla parhaat kokemukset on Helsingin Akvaariokeskuksesta! Siellä tiedetään akvaarioista ja niiden asukeista suunnilleen kaikki se mitä niistä pitääkin tietää ja lisäksi henkilökunta on avuliasta, rentoa ja huumorintajuista väkeä.
-matokani-
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Mä olen tykännyt käydä Helsingin Akvaariokeskuksessa. Mulle ei siellä ole tuputettu mitään, neuvottu vaan kun olen kysynyt. Ja kun mulla oli alkuun ongelmia uuden ulkosuodattimen kanssa (mun eka ulkopönttö) niin neuvoivat lähes kädestä pitäen. Ja nyt suodatin toimii hyvin. :D Onhan se ehkä vähän kallis, mutta mieluummin maksan vähän enemmän, ihan jo hyvästä palvelusta. Tällä hetkellä seilaan useissa tämän lähialueen liikkeissä, riippuen aina siitä mitä tarvitsen. Nyt pitäisi vielä löytää liike josta saa halvalla kasveja, ILMAN iilimatoja.
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
R_R
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja R_R »

Porin Akvaariokeskus; erittäin siistit tilat ja ystävällinen henkilökunta.
Saa helposti keskusteluyhdeyden akvaarioharrastuksesta yms.
Akvaariot suojattu hyvin luukuilla.
Aquafani
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Aquafani »

minun mielestäni raahen haukun paikka oli ihan jees paikka. tosin nyt se on muuttanut jonnekkin muualle...
teemu7117
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja teemu7117 »

-matokani- kirjoitti:Mä olen tykännyt käydä Helsingin Akvaariokeskuksessa... Onhan se ehkä vähän kallis,
Itseasiassa aika mielenkiintoinen mielikuva sinulle jäänyt. Oman kenttätutkimuksen mukaan siltä ajalta, kun akvaarioharrastus iski kunnolla joskus 6 vuotta sitten, tulin siihen lopputulokseen että AK olisi nimenomaan sieltä halvimmasta päästä tämän alueen liikkeitä ja samaa mielikuvaa tukee myös nykyiset havainnot esimerkiksi yksittäisten artikkelien hinnoista kun niitä sivu silmällä on jänisasioilla tullut katseltua esim faunattarissa sun muissa pilipali ketjuissa, joiden nimenomaan luulisi pystyvän volyymillä kilpailemaan edes hinnoissa. Toki ns. kanta-asiakkaiden alennus politiikallakin on vielä päälle oma vaikutuksensa. Pärstäkerroin-mitä rumempi kaveri sitä suuremmat alennukset.

Leppävaarion tunnelma silloin Teron aikaan oli myös vertaansa vailla. Sitä tunnelmaa on jopa ikävä aina joskus. Nykyisen omistajan pitämässä liikkeessä olen käynyt kerran ja ihan asialliselta paikalta vaikutti vieläkin. Ainakaan altaiden ja kalojen kunnossa ei ole paljoakaan tingitty. Kokemuspohjaa itselläni kyseisen liikkeen nykymenosta on toisaalta tosi vähän. Niin harvoin tulee akvaariokauppaan nykyään asiaa että joka kerta se on Akvaariokeskus ollut viimeiset ajat.
440: 11+C.sterbai, 7xL-201, Squaliforma sp., L-128, L-260, LDA01
350: L-200 HF, 2x L-134, 2x L46, 9x C.sterbai / /16x L-46, 8x C.sterbai
176: 6x L-134,6x L-46
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Treella Viherkala, Kuopiossa se Asemakadun kauppa, Jyväskylässä Reporanka, Turuus Uusi Akvaario, Lahdessa Black Bull.
Pääkaupunkiseudulla Leppävaario(1), Akvaario Kurki/Akvaariokeskus(2).
Paras ehdottomasti Leppävaario, mainio palvelu ja mielenkiintoisia kaloja aina tarjolla, eikä pahempaa tyrkytystä, jutustelua syntyy aina, ostimmepa tai emme..
bj
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja bj »

Turussa uusi Akvaario; keskittynyt vain akvaarioihin ja panostusta asiaan löytyy, siellä useimmin asioin. Puutorista en muuten tiedä, mutta joskus löytyy vähän erikoisempia lajeja. Nykyään myös Akvaariopiste on lisännyt lajivalikoimaa. Riippuu siis vähän siitä, mitä milloinkin hakee, minuu kiinnostaa nuo erikoisemmat lajit.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

Mä käyn yleensä Porvoon PetPointissa keskustassa. Kuninkaanportin PetPointissa ei akvaaariopuoli ole niin laaja kuin keskustassa, mutta molemmissa ammattitaitoa myös akvaariopuolelta löytyy.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
Enna9
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Enna9 »

Olen ollut Supertyytyväinen Kuusaan Petpointtiin. Tottahan se on että netistä halvemmalla saa tiettyjä asioita mutta kyllä palvelu pelaa paikanpäällä erinomaisesti. Silloin kun aloitin harrastukseni niin henkilökunta auttoi jopa niin ystävällisesti että ilmoittivat että tuoppas hanavettä testattavaksi niin tiedetään ainkin että mitä kaloja minun ei kannata hommata, silloin nääs olin ku kakara karkkikaupassa. Nyt on liikkeen numero pikavalintana puhelimessa ja aina olen saanut apua. Kiitos Virpille ja Meijulle ja Janikalle!
Kippoja ja kuppeja..
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Vantaalla Akvaario Kurki ja Espoossa Leppävaario. Leppävaariossa myös minä jään suustani kiinni, sama se mikä on jutun aiheena. ;)
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”