Partamonneista

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
halema
Starting Member
Starting Member
Viestit: 8
Liittynyt: 08:28, 20.06.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tornio

Partamonneista

Viesti Kirjoittaja halema »

Mulla tuli tuon käytetyn akvaarion mukana myöskin 2 partamonnia, ja tietysti koiras ja naaras... Nyt näyttää että miekkonen siellä laivanhylyssä heiluttelee eviään eikä ole muuten kyllä pahemmin näkynyt. Epäilen että pikkuisia tulossa... Itse en välttämättä haluaisi mitään partamonnien valtakuntaa akvaariostani. Onko minulla muuta keinoa, kuin erottaa pariskunta? Onko poikasille luonnollisia vihollisia, kuten esim. kalanpoikasia osittain syövät muut kalat ja osa säilyy.. pitäneeköhän ottaa tuo hylky ja puhdistaa munista pois! Apua, olen kuullut että niitä poikasia voi tulla montakymmentä jopa satakin tai yli....Mulla akvaariossa myös sinileukakirjoahvenia, ne ainakin meinas popsia kierteissarvikotiloita. Kun noita partiksia on hirveän vaikea edes kelleen antaa, kun niin sikiää helposti ja monneja ei yleensä montaa akvaarioonsa tartte.
Deicide
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5126
Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Ii

Re: Partamonneista...

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Uskon noiden ahvenien saavan hyvät eväät noista poikasista...
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 964
Liittynyt: 21:35, 08.04.2009
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Partamonneista...

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Vaikka ahvenet söisivätkin poikasia niin kannattaa otta huomioon se että jatkuva kuteminen rasittaa partamonnejakin ja kun ne kerran ovat alkaneet kutemaan, ei sille yleensä loppua näy. On myös ikävää jos joku poikanen ehtii kasvaa isommaksi ja ahven tukehtuu siihen. Näinkin olen kuullut (tai siis lukenut) käyneen. Sinuna erottaisin pariskunnan ja tuhoaisin kudun (jos sitä on jo tullut siis).
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
Mika Sandell
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2027
Liittynyt: 16:20, 06.04.2009
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Partamonneista...

Viesti Kirjoittaja Mika Sandell »

Tuo evien heiluttelu kyllä viittaa kutua olevan, raikasta vettä siten liikuttaa. Minkä kokoisesta akvaariosta on puhe?
28.1.2012 asti MHS

CorydoradinaeFinland
halema
Starting Member
Starting Member
Viestit: 8
Liittynyt: 08:28, 20.06.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tornio

Re: Partamonneista...

Viesti Kirjoittaja halema »

224 litrasesta..
123Miljoonakala123
Starting Member
Starting Member
Viestit: 24
Liittynyt: 15:09, 13.06.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: Partamonneista

Viesti Kirjoittaja 123Miljoonakala123 »

Mun mielestä kanattais tehdä näin: Erottaisit pariskunnan. Älä tuhoa kuitenkaan kutua anna vaikka eläinkauppaan tai jollekkin joka haluis partamonnia. Tämä oli vain ehdotus tee niin kuin haluat.
Tittis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1307
Liittynyt: 19:55, 25.12.2003
Paikkakunta: Järvelä

Re: Partamonneista

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Itse ehdottaisin kyllä että hävittäisit kudun ja jos et voi/halua luopua toisesta monnista niin sitten poistaa sopivat kutupaikat akvasta. Helpompi varmasti kuitenkin luopua toisesta. En näe mitään järkeä siinä että lähtisi tieten tahtoen kasvattamaan kudusta poikasia joita voi tulla satamäärin, ja vain siksi että voisi sitten kantaa niitä eläinkauppaan. Ei myöskään ole taattu että eläinkauppa niitä ottaisi, kun moni muukin käy tarjoamassa poikasia. Ennemmin koittaisin saada sen toisen aikuisen vietyä eläinkauppaan, jos ei muuten uutta kotia löydy. Ei tarvitsisi enää sen jälkeen stressailla että selviääköhän niitä poikasia nyt ja mitähän sukupuolta ne on, ja alkaako ne lisimään vielä lisää (alkaa ihan varmasti).
*laa la laa*
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”