Kiitos!
Mikä suodatin 60 litraiseen?
Valvoja: Moderaattorit
-
merenneito94
- Member

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mikä suodatin 60 litraiseen?
Suodatinta siis kaipaisin 60 litraiseen, jossa asustaa x määrä uros miljoonakaloja. Olisiko jollakulla kokemuksia jostain hyvästä mallista?
Kiitos!
Kiitos!
100 litraa sekalaista ja 60 litraa rapuja. C:
+ leopardigekot Bindi ja Venus.
-
Mustavaris
- Senior Member

Re: Mikä suodatin 60 litraiseen?
Itse hankin juuri 96-litraiseen Eheimin Aquaballin. Vaikuttaa toistaiseksi hyvältä valinnalta. Virtauksen suunnankin pystyy kätevästi valitsemaan toisin kuin Eheim 2048:ssa. Lisäksi korisysteemi on hyvä, koska se tekee suodattimesta modulaarisen: lisää tehoa saa ostamalla lisäkorin. Ajattelin korvata vielä osan suodatinvanuista Substrat pro:lla, niin on sitten vähän parempi bakteerikanta sen jälkeen toivottavasti. Kattelen, jos pärjäisin pelkällä sisäsuodattimella, kun kuormitus ei tule olemaan iso. 60-litraiseen riittää kyllä riittävän tehokas sisäsuodatin. Aquaball 2210 vois olla hyvä. Sitten on tietty uudelleen tulleet Eheimin pickupit, jollainen mulla oli aikanaan pikkuakvaariossani. Hyviä suodattimia nekin.
Kuten huomaat, luotan Eheimiin
. On mulla pari Fluvaliakin ollut, mutta nää uudet plussamallit on mielestäni huonoja. Lisäksi oikein hyvä vanha malli alkoi rätistä, kun akseli löystyi ajan myötä. Eheimeissä on vaihdettavat akselit, jotka on keraamisia metallin sijaan. Plussaa siitäkin.
Kuten huomaat, luotan Eheimiin
-
merenneito94
- Member

- Viesti:
Ok, Kiitos Mustavaris.
Mitä mieltä olette eheim pikcup 2008?
Kun mulla on 110 litraisessa tuo pikcup 2010, ja se vaikuttaa tähänasti ainakin toimivan hyvin joten luotan tähän malliin. Mutta luuletteko että tuon teho riittää ton 2008:n tohon 60 litraiseen?
Mitä mieltä olette eheim pikcup 2008?
Kun mulla on 110 litraisessa tuo pikcup 2010, ja se vaikuttaa tähänasti ainakin toimivan hyvin joten luotan tähän malliin. Mutta luuletteko että tuon teho riittää ton 2008:n tohon 60 litraiseen?
100 litraa sekalaista ja 60 litraa rapuja. C:
-
-riff-
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Eiköhän 2008 riitä tuohon, jos kalasto on tosiaan pelkkiä ukkomilliksiä (max. parikymmentä kpl), eikä väestöräjähdystä siis ole odotettavissa 
-
Deicide
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Laittaisin silti 2210. Pallot ei kuitenkaan saa suunnatonta virtausta aikaan, eikä jää heti pieneksi, jos allas asteen kasvaa. Virtaustahan voi tuossa myös hieman säätää. Pidempi puhdistus väli on myös hyvä plussa, ja noinkin kevyellä kalastolla 2210 voisi olla viikkoja huoletta altaassa.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
Tindra
- Advanced Member

- Viesti:
Pick-Upeista mulla ei ole kokemusta, mutta yhden Aquaballin omistaneena en voi sitä suositella, ostin 2206:n ja se ei toiminut kunnolla, sammuttamisen jälkeen ei mokoma meinannut käynnistyä puhaltamaan enää uudestaan, sitä joutui aina avaamaan jos sen sammutti, joten annoin tuon suodattimen pois.
Akvarismia 1992-2014
-
Deicide
- Elite Member

Neljä palloa käytössä, eikä niissä mitään vikaa. Yhdessä oli uutena rohinoita, mutta se meni takuusen. Onkohan noita ollut 7 kpl. kaikkiaan, eli aika luotettava peli.
-
Henriikka_
- Junior Member

Hapettaako suodatin tarpeeksi 60 litraista akvaariota? Sopiikohan se mun akvaarioon jossa on kalastonaDeicide kirjoitti:Laittaisin silti 2210. Pallot ei kuitenkaan saa suunnatonta virtausta aikaan, eikä jää heti pieneksi, jos allas asteen kasvaa. Virtaustahan voi tuossa myös hieman säätää. Pidempi puhdistus väli on myös hyvä plussa, ja noinkin kevyellä kalastolla 2210 voisi olla viikkoja huoletta altaassa.
1 taistelukala
3 nuolimonnia
10 kardinaalitetraa
x sukarapuja
63 l + Miina kissa <33
-
Deicide
- Elite Member

No siis aivan varmasti saat tuolla pintaveden tarpeeksi liikkeeseen. Muutahan et hapetukseen tarvitse.
-
Henriikka_
- Junior Member