Akvaarion muutostyöt - mihin kalat?
Valvoja: Moderaattorit
-
Tetra83
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
Akvaarion muutostyöt - mihin kalat?
Tässä taas sarjassamme tyhmiä kysymyksiä...
Elikkäs mulla on suunnitteilla vähän muutella akvaarion järjestystä ja istutella uusia kasveja altaaseen eli jonkin verran on soran mylläämistä tiedossa, mutta ei kuitenkaan kovin pitkäksi aikaa, kun olen uutta sisustussuunnitelmaa tehnyt etukäteen suht. huolella. Mutta miten tällaisessa tilanteessa te muut toimitte? Missä kalat ovat sen aikaa? Minulla ei ole toista allasta, alle 10 litran malja vain + ämpäreitä. Stressaantuvatko kalat enemmän akvaariossa, jossa istutetaan uusia kasveja ja vaihdetaan sisustuksen paikkoja vai siitä, että ne haavitaan väliaikaissäilöön maljaan + ämpäreihin? 
Aloitteleva akvaristi 110 litraisen seuralan kimpussa
-
nepis76
- Advanced Member

- Viesti:
Re: Akvaarion muutostyöt - mihin kalat?
Kyllä mä oon ainakin kasveja istutellut ja siirrellyt niitä paikasta toiseen ottamatta kaloja pois altaasta. Joskus joku ravinnepallo sitten leviää veteen, mutta siitä selviää vedenvaihdolla.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
http://www.karvakasat.net
-
vallumaarit
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
Akvassa on kalat minullakin kasvimyllerryksissä, samoin jos otan niiden suojakannot pois ja irrotan "kirotut" partalevät. Kyllähän ne hetkeksi suuttuu, mutta ollaan taas kavereita iltasapuskalla.
Uskon, että haaviminen stressaa enemmän.
Uskon, että haaviminen stressaa enemmän.
-
Tindra
- Advanced Member

- Viesti:
Eipä tuossa mullakaan mitään sen kummallisempaa ole, kyllä kalat on akvassa sisustusmuutoksien ajan.
Akvarismia 1992-2014
-
Tetra83
- Junior Member

Kiitos kaunis kaikille vastaajille. Näin minäkin oikeastaan olin ajatellut, mutta halusin vain varmistaa asian. 
-
Tetra83
- Junior Member

Ihan hyvinhän tuo sisustaminen onnistui, vaikka kalat olivatkin altaassa. Hieman tietysti säikkyivät (paitsi partamonni, joka olisi tahtonut makoilla Jaavansaniaisen lehdellä myös kasvin siirron ajan
), mutta eivätköhän nuo pikkukalatkin vähitellen rauhaannu. Aattelin lepytellä niitä artemiaherkulla. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)