Liikaa miljoonakaloja

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

123Miljoonakala123
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Liikaa miljoonakaloja

Viesti Kirjoittaja 123Miljoonakala123 »

Eli mulla on 110 litran akvaario ja siellä on ihan älyttömästi miljoonakaloja. Muita kaloja siellä ei ole. En tiedä mihin mää ne veisin mutta ne ei kohta mahdu uimaan. Eläinkauppaan lupasivat niitä ottaa. Mutta ei sinne voi varmaan kaikkia antaa. En mä niitä tappaakkaan halua. Ensiks niitä oli 6 nyt varmaan 100 jos ei yli. Niitä on niin paljon että akvaarion vesi menee likseks parissa päivässä.
R_R
Advanced Member
Advanced Member

Re: Liikaa miloonakaloja

Viesti Kirjoittaja R_R »

Osata 1+2 mollia, niin ei ole kauaa 100 miljoonakalaa.
lendu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lendu »

Laita aqua-web.in lahjoitetaan palstalle ilmoitus. Eiköhän kaloille löydy uusi koti.
Uni97
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uni97 »

Lahjoitetaan -palstaa minäkin ehdottaisin ja kehottaisin kyselemään muistakin lähistön eläinkaupoista, että huolisivatko ne. :)
Karvaisia otuksia talo täynnä.
rokkisoi+++
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja rokkisoi+++ »

Missäspäin nuo asuvat? Voin tulla hakemaan ylimääräiset pois. 8-)
"I´ve been in my mind, it´s such a fine line that keeps me searching for a heart of gold.." 720L+ 540L isoja ja pieniä kaloja...
123Miljoonakala123
Starting Member
Starting Member

Mä en ole nyt ajatellut ,että antaisin kaloja muualle kuin eläinkauppaan. Tarkoitin sitä ,että voisitteko antaa vinkejä mikä kala esimerkiksi söisi milliksiä. Joten älkää lähettäkö ,että mä voisin ottaa. Ja mä. Ei millään pahalla.
en
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja en »

123Miljoonakala123 kirjoitti:Mä en ole nyt ajatellut ,että antaisin kaloja muualle kuin eläinkauppaan. Tarkoitin sitä ,että voisitteko antaa vinkejä mikä kala esimerkiksi söisi milliksiä. Joten älkää lähettäkö ,että mä voisin ottaa. Ja mä. Ei millään pahalla.
Taitaa kuule eläinsuojelulaki kieltää ehdottamasta sulle kaloja joita voisit ruokkia elävillä miloonakaloilla [;)] , tai... ei kai se ehdotteluakiellä, mutta kieltää siis elävien selkärankaisten käytön ravintoeläiminä...
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Miksi ihmeessä et antaisi muualle jos joku ottaa??
Miss_Molton
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Viesti Kirjoittaja Miss_Molton »

Melkein väittäisin, että tätä kautta saattavat saada parempia koteja kuin eläinkaupasta. Tai ainakin koti suoraan kasvattajalta uudelle omistajalle, ilman eläinkauppastressiä.

Hmm, niin ainakin tahallisen käytön ravintoeläimenä kieltää, mutta jos akvan asukkeina nyt vaan sattuu olemaan sellaisia, joiden suuhun kelpaa pikkuruiset, vastasyntyneen kokoiset milliksenpoikaset (tai vaikka ahneet vanhemmat, kutan joillain on tapana)? Kuulostaa kyllä lain kiertämiseltä, mutta...

Itse saattaisin tuossa tilanteessa rajoittaa jomman kumman sukupuolen määrää omassa altaassa, eli eteenpäin menisi enempi vaikka koiraita, mitä nyt sittenkn tulvii poikasia. Tai annat naaraat eteenpäin.
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

123Miljoonakala123 kirjoitti:Mä en ole nyt ajatellut ,että antaisin kaloja muualle kuin eläinkauppaan. Tarkoitin sitä ,että voisitteko antaa vinkejä mikä kala esimerkiksi söisi milliksiä. Joten älkää lähettäkö ,että mä voisin ottaa. Ja mä. Ei millään pahalla.
Ja kyllähän ne sieltä eläinkaupastakin menee myyntiin eteenpäin. Ei ne sinne asumaan jää. AW:n kautta milliksille löytyy vielä useimmiten parempi kotikin.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Näinpä, miksei niitä voi suoraan antaa halukkaille, esim. jos jo ennestään harrastaa miljoonakaloja ? Joku jo ehdottikin, että ota muutama molli sinne, niin ei miljoonakalat lisäänny haitaksi asti, ainakaan meillä ei millien poikasia näy kuin harvoin, mutta isoiksi ne ei koskaan ehdi.
R_R
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja R_R »

Molli ehdotus ei tarkoita sitä, että Molleille syötetään miljoonakaloja vaan, että ne syövät mätiä.
On kyllä muitakin mädinsyöjiä jotka viihtyvät samoissa vesiarvoissa.
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

R_R kirjoitti:Molli ehdotus ei tarkoita sitä, että Molleille syötetään miljoonakaloja vaan, että ne syövät mätiä.
On kyllä muitakin mädinsyöjiä jotka viihtyvät samoissa vesiarvoissa.
Tota noin, eikös tässä oli pikkuinen ristiriita... Eivätkös nämä miljonakalat ole nimenomaan _synnyttäviä_ hammaskarppeja, eli mätiä ei akvaarioon tule, vaan ne pukkaavat niitä valmiita poikasia, mikä juuri tekee sen ongelman, että ovat niin sikiäviä, koska kukaan ei sitä mätiä verota. Eli ehdotus tulkitaan juurikin siten, että niitä "valmiita kaloja" syötetään molleille.
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Näin juuri, synnyttävät poikasia, meillä mollit pitävät kurissa miljoonakalojen ylituotannon.
EIS
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja EIS »

Minäkin yritän kovasti eroon omista miljoonakaloistani. Olen valmis antamaan ihmiselle tai eläinkauppaan. Ei niitä heltisi menemäänkään heittää. Eläinkauppa oli yllättävän nihkeä. Vaikka niitä on 50-100 kpl eli niille olisi ihan kannattavaa laittaa akvaario karanteeniin tuon määrän takia.
123Miljoonakala123
Starting Member
Starting Member

en kirjoitti:
Taitaa kuule eläinsuojelulaki kieltää ehdottamasta sulle kaloja joita voisit ruokkia elävillä miloonakaloilla [;)] , tai... ei kai se ehdotteluakiellä, mutta kieltää siis elävien selkärankaisten käytön ravintoeläiminä...
Okei , kiitti. Siis annan niitä vain eäinkauppaan. Kiitos kaikille vastauksista! Nyt minulla on jo tarpeeks tietoo tästä asiasta :D
123Miljoonakala123
Starting Member
Starting Member

Tänään vien niitä mun milliksii akvaariokauppaaan. Akvaarioon jää niitä vähän niitä en luultavasti anna pois. Ostan akvaani loistokääpiöahvenen ja ritarimonnin. Kiitti kaikille vastanneille :D
Miss_Molton
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Viesti Kirjoittaja Miss_Molton »

Mitkä muuten ovat vesiarvot, jottei loistokäppänälle tule paha olo? Niitä tykätään pitää haaremina. Ritarimonnille minisuositus on Markku Varjon Akvaariokalat-kirjassa 140 litraa ja se on parvikala.
AY
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja AY »

Joillakin on milliksiä liikaa ja usein näkyy Lahjoitetaan-osastoilla,mutta nyt kun itse olisi vailla niin ei löydy etsimälläkään :|
Luumunkukka
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Luumunkukka »

Täältä saa kyllä heti, kunhan niitä tulee ja ovat luovutusikäisiä :) Veikkaan, että tulee nättejäkin yksilöitä.
Postissa en lähetä, mutta pääkaupunkiseudulla voin tuoda vaikka Myyrmäen asemalle, jos jollain ei autoa ole. (Samoin naaraspartiksen ja kuusiraitojen kanssa)

Näin ekaa kertaa odotellessa aika tuntuu jopa pitkältä, mutta jatkossa varmaan toisin päin. Pelonsekaisin odotuksin, että joko TAAS tulossa :D
Juwel 60: 53 l
4 iki-ihanaa kääpiöhamsteria, sekä 1 syrkkipoju ja havannankoira
tetra-76
Member
Member

Viesti Kirjoittaja tetra-76 »

Missäkäs asti ne nämä ylimääräiset millikset majailee? Täältä löytyisi koti kaloille, jos raaskii lahjoittaa eteenpäin :)
Satsuma
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Satsuma »

En kyllä ymmärrä miksei kaloja voi antaa eteenpäin jos kerran koteja olisi. Mielummin ostaisi sinne jonkun joka söisi kalat. Miksi? Ja miksi joku eläinkauppa koetaan hyväksi "kodiksi"? Eihän se sitä ole. Paikka mistä pistetään eteenpäin. Turhaa tressiä kaloille ja eipä nuo kaikki paikat edes yhtään ajattele minne niitä kaloja myyvät. 8O
tetra-76
Member
Member

Olen juuri samaa mieltä kanssasi!
R_R
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja R_R »

Mieki olen, on vaikeaa pitää akvaariota, jossa ei toiset kalat syö kutua tai vasta syntyneitä pokasia.
Sellainen käyttäytyminen on luonnollista luonnossa ja akvaariossa. On kuitenkin hyvä suunnitella kalasto sellaiseksi, ettei turhaa viljelyä syntyisi. Kaloille ei ole keksitty ehkäisyä :mrgreen: .
tetra-76
Member
Member

Tarkoitin lähinnä tuota, että kun kaloja ei voi antaa eteenpäin, vaan mieluummin viedään eläinkauppaan. Uskoisin tätä kautta kalojen saavan varmemmin paremman kodin kuin eläinkaupan kautta. Ainakin jos ajattelee täälläpäin olevaa eläinkauppaa, jossa myydään mitä vaan, mihin vaan kuhan kauppa käy [}:)] esim. tulipyrstö on heidän mielestään parvikala ja myyjä korostaa 30v kokemustaan. Jotenka en usko, että kaikki kalat päätyvät sitä kautta oikeisiin olosuhteisiin :(
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”