Elikkäs on muutaman vuoden kokemus sorapohjaisesta akvaariosta ja nyt sitten puhallushiekkapohja akvaario. MInulle kerrottiin että kannattee ottaa muutama kierteinen pohjaa möyhentämään, ettei pohja tukkeudu.
NOh tänään menin akvaarioliikkeeseen ja minulla tuli tunne, että minä tiedän asiasta enemmän kuin myyjä

Yritin kysyä että miten ne akvaarioon kotiutan. Epämääräistä taas.
No menin kotiin, samalla tavalla pussi veteen kuin muillekkin kun uusia kaloja tulee. Sitten kun päästin kotilot veteen, ei mennyt kuin hetki kirjoahven pentele tuli ja alkuun söi heti 2! Ja ens ostanut edes kuin 4 alkuun, koska myyjä ei osannut kertoa niiden lisääntymisestä ja siitä määrästä mikä kannattaa ostaa... ne 2 muuta äkkiä peitin kevyesti hiekkaan (kai kesti sen kun muutenkin pohjahiekassa, ilman tätä toimenpidettä nekin olisi syöty). Nyt akvaariossa ehkä ainakin 2 kierteistä, en ole varma voi olla edellisen omistajan jäljiltä (hän neuvoi tuon kotilohomman) ehkä joku koska hiekalle oli ilmestynyt eilen aamulla tyhjä kotilon kuori.
Siis kysymys kuuluukin nyt, kuinka monta tarvin kotiloa akvaariooni 224l jotta homma lähtee käyntiin? Miten saan ne sinne ettei niitä heti syödä...