Morjens
Tilasin siis elävää ja joukkoon kuuluupi meritähti. Kysymys kuuluukin että kuinka se pitäis altaaseen sopeuttaa kun se ei ilmeisesti sais yhtään ilmaa saada ja ainoo keino minkö keksin on pulauttaa se kuljetuspussista akvaan missä tapauksessa sinne menee samalla myöskin vierasta vettä mikä ei ole kaiketi hyvä sekään.
Kuinka meritähti kotiutetaan?
Valvoja: Moderaattorit
-
iso5817
- Member

- Akvaarioseurat: Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Kuinka meritähti kotiutetaan?
Itse tein ihan normaalisti aklimoinnin, eli lisäsin altaan vettä n.puolen tunnin välein kuljetuspussiin. Sitten lopuksi kaadoin sankoon pussin vedet siten, että pussiin jäi vain hyvin hyvin vähän vettä ja sitten upotin pussin akvaarioon. Tähti lähti nopeasti pois pussista ja piiloon kivien koloihin.
Olohuoneessa 800:n litran kalakeitto suolan kera.
Kiitos vastauksesta. Elikkäs normaali sopeutus ei saa tähteä heittämään lusikkaa nurkkaan. Se ilman saanti varmaankin tarkottaa sitten ettei jätä tähteä olohuoneen pöydälle kuivumaan.
-
Teemu Salonen
Aklimointi "makeavesitekniikalla"?
Mullekin tämä kaikki on uutta, mut oon ymmärtäny että suolavedessä kotiuttamisessa käytetään yleisesti "tiputusmetodia". Oonko ihan hakoteillä?
Mullekin tämä kaikki on uutta, mut oon ymmärtäny että suolavedessä kotiuttamisessa käytetään yleisesti "tiputusmetodia". Oonko ihan hakoteillä?
-
iso5817
- Member

- Akvaarioseurat: Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
No näin mä tosiaan oon kotiuttanu, kun en ole sen suurempia "viritelmiä" viittiny tehdä.
Eli pussit kellumaan altaaseen (karanteeni tai pääallas) ja ekan vartin jälkeen lisään n.0.5dl altaan vettä pussiin. Puolen tunnin päästä lisään 1dl. Puolen tunnin päästä lisään 1dl. Puolen tunnin päästä lisään 1dl. Puolen tunnin päästä lisään 2-3dl, ja tarvittaessa otan pussista pois vettä, että saan sinne mahtumaan lisää. Yleensä tästä vielä n.15-30 minuutin päästä teen vielä yhden isomman lisäyksen, 2-3 dl luokkaa. Tämän jälkeen haavi sangon tai pesuvadin päälle ja uusi asukki pussista haaviin ja siitä altaaseen.
Eli pussit kellumaan altaaseen (karanteeni tai pääallas) ja ekan vartin jälkeen lisään n.0.5dl altaan vettä pussiin. Puolen tunnin päästä lisään 1dl. Puolen tunnin päästä lisään 1dl. Puolen tunnin päästä lisään 1dl. Puolen tunnin päästä lisään 2-3dl, ja tarvittaessa otan pussista pois vettä, että saan sinne mahtumaan lisää. Yleensä tästä vielä n.15-30 minuutin päästä teen vielä yhden isomman lisäyksen, 2-3 dl luokkaa. Tämän jälkeen haavi sangon tai pesuvadin päälle ja uusi asukki pussista haaviin ja siitä altaaseen.
Olohuoneessa 800:n litran kalakeitto suolan kera.
-
SpiderWoman
- Junior Member

Suurin osa tahdista pitaisi aklmioida erittain hitaasti. Ne ovat hyvin herkkia veden laadun ja ph:n vaihteluihin. Myoskaan ne eivat saisi olla vedesta poissa, vaan pysya koko ajan veden alla.