Sicce Micron suodattimesta kokemuksia

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pisara
Starting Member
Starting Member

Sicce Micron suodattimesta kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Pisara »

Löysin kirpparilta pienen altaan (60l), josta olis tarkoitus laittaa karanteeniallas. Mukana oli Sicce Micron suodatin 200l/h

Ohjeita oli, mutta suomenkielinen ei ollenkaan niin laaja, kuin alkuperäiset ulkomaankieliset :)

Suodattimessa oli sisällä muovihäkkyrä, joka oli täytetty mustalla ja valkoisella rouheella. Sain englanninkielisestä ohjeesta selvän, että aktiivihiiltä ja zeoliittia. Lisäksi pieni sininen sienen pala. Tuli vaan mieleen, että onko karanteenissa järkevää käyttää tuota hiiltä, varsinkaan, jos tulee lääkitsemistarpeita.

Voisko häkkyrän täyttää jollain suodatinvanulla?
Malys
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Sicce Micron suodattimesta kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Malys »

http://verkkokauppa.ciru.fi/akvaario/pr ... php?p=1240" onclick="window.open(this.href);return false; tuommoinen? Tuo sininen on ton suodattimen suodatinpatruuna. Ja minä heittäisin tuolla suodattimella vesilintua, minulla on vastaava kuin tuossa kuvassa, tuli yhden altaan mukana ja pitää aivan hirveää pörinää. Tuosta muovihäkkyrästä en osaa sanoa, että onko minulla tuota, kun on toisella paikkakunnalla. Ehkä just ja just jonain hätähätähätävarasuodattimena menee.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
Vilpertti
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Vilpertti »

Täälläkin tuollainen. Tullut jonkun akvaarion mukana. Taitaa olla ikuisuuksia vanha. Ei tuo meillä ainakaan mitään pörinää pidä.
---325---325---144---100---85---58---40---
Pisara
Starting Member
Starting Member

Juuri sama!
Alkuperäispaketti mukana ja siinä markkahinta ;) Mutta tosiaan ihan karanteenialtaaseen olit tarkotus laittaa.
Mitä sulla Vilpertti on siellä sisällä. Tuo sininen patruuna oli tosi pieni, mikä mulla tuolla on. Mahtuu sinne muovihökkyrään niitten murusten eteen. Ihan pari milliä paksu. Eli voisko sen tosiaan korvata sen häkkyrän ihan tollasella suodatinvanupatruunalla? Tuskin löytyy edes kyseiseen koneeseen kuuluvaa, mut voisko laittaa jotain vastaavaa?
Vilpertti
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Vilpertti »

Mulla on tota mattosuodatin mattoa sen sisällä. :) Miksei sinne voisi laittaa ihan mitä vaan.
---325---325---144---100---85---58---40---
Pisara
Starting Member
Starting Member

Joo ja tuola ylläolevan linkin verkkokaupassa on suodatinpatruunoita myytävänä... :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”