Tietoja rihmakaloista

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
maatsu
Junior Member
Junior Member

Tietoja rihmakaloista

Viesti Kirjoittaja maatsu »

Hei voisiko joku kenties neuvoa minua? Olen vaihtamassa kalastoa 450L akvaariooni siellä on pääasiassa nyt lehtikaloja. Lehtikalat saavat nyt lähteä. Niiden tilalle ajattelin ostaa Helmirihmoja ja ehkä kenties Hunajarihmoja. Voiko näitä siis pitää samassa akvaariossa ja montako kannattaa ostaa? Muita kaloja akvaariossani ovat 30kpl kardinaalitetraa ja 20kpl rubiinitetraa. Pohjalla on 1 partis ja 7 kuparimonnista. Kiitos jo etukäteen :mrgreen:
kerry74
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Tietoja rihmakaloista

Viesti Kirjoittaja kerry74 »

Sinuna kokeilisin ensin helmirihmahaaremia, jossa yksi uros ja kaksi naarasta. Katselisit miten täyttävät allasta. Lisäksi lisäisin kuparimonnisten määrää ainakin yht.15 tai vaikka toinenkin monnisparvi mahtuisi.
Juwel Vision 260L seurala, 2 kiinanharjakoiraa.
pgronb
Junior Member
Junior Member

Re: Tietoja rihmakaloista

Viesti Kirjoittaja pgronb »

Meillä on 480l akvaariossa kaksi helmirihmaa, kolme sinirihmaa ja kaksi keltarihmaa yhdessä kolmen hunajarihmakalan kanssa täysin ongelmitta. Kalastoon olen yhdistänyt kahden akvaarion kalaston, joista osa tuli akvaarion mukana. Muuten olisin pysytellyt vain kahdessa rihmakalatyypissä.
Mielestäni hunajarihmakalat ja helmirihmakalat menevät samassa akvaariossa noissa mitoissa erinomaisesti.

Ottaisin kolme-neljä helmirihmanaarasta ja yhden uroksen, hunajarihmakaloja samoin.
480l sekala, 60l +54l kovaa vettä:), kaksi kissaa ja koira
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”