Hih, mulla on itse asiassa todella tarkka hajuaisti! Eli luotan kyllä omaan hajuaistiini tässä tapauksessa hyvinkin tarkastiHolzig kirjoitti:En sano etteikö sellaista voisi olla olemassa, mutta ainakaan itse en ole vielä törmännyt hajuttomaan sinilevään. En oikein tiedä mihin sinilevän voisi sekoittakaan. Yleensä sinileväisen altaan haistaa kyllä jo ovelta, jos sen vaan osaa tunnistaa. Jospa kutsuisit jonkun tarkkavainuisen kaverin paikalle ja kysyisit tarttuuko nenään mitään outoa? Onhan sekin mahdollista, että jos vaikka oma hajuaistisi olisikin jollain lailla tuon suhteen kadoksissa mahdollisen tupakoinnin, lääkityksen tai jonkun muun johdosta.

Olen mittaillut arvoja ja ainoa, mikä mielestäni poikkesi suosituksista oli fosfaatti. Tarkkaa arvoa en enää muista (pari viikkoa sitten viimeksi), mutta se oli korkeampi kuin suositukset...Malys kirjoitti:Mulla kanssa tuota, että en haista levän olevan mitenkään pistävän hajuista (eräänkin kerran levä ollut suunnilleen nenässä kiinni), mutta silti se valtasi kaikki muut pinnat paitsi pohjan todella nopeasti. Talo ei ole haissut enkä minäkään ole mitään eroa huomannut, vaikka olen välillä viikkokausia muualla. Nenässäkään ei pitäisi olla vikaa, kun en ole ikinä polttanut tmv.
Mutta oman altaan kohdalla tilanne on nyt jo huomattavasti parempi, kun aloitin lisäämään kerran viikkoon nitraattia (Seachem Flourish Nitrogen). Kaloja ei ole enää kuollut ja nuo altaassa olevat ovat jo paljon reippaampia, värit kirkkaat jne.
Tulossa on radikaaleja muutoksia, kun olen myymässä isompaa (400) allasta ja tähän ongelma-altaaseen tulee kalastonvaihto sen myötä. Toivottavasti kasvien ja kalojen vaihto sais jotenkin tasapainon aikaiseksi!
Nyt laitoin kuitenkin Satekin Green Curen altaaseen ja yritän kuitenkin poistaa tuota sinilevänä...