Helmikirjoahventen kutu

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Joanna00
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Helmikirjoahventen kutu

Viesti Kirjoittaja Joanna00 »

Helmikirjoahveneni kutivat tänään ison laakean kiven päälle ja munia on siis ainakin sata!!.. :D
Olisko jollain hyviä vinkkejä,millä saisin kudun säilymään ja poikaset elävien kirjoihin?
Olisiko parasta koittaa kerätä kutu talteen vai antaa kalojen itse hoitaa homma??
Luin täältä eräästä viestiketjusta,että voivat syödä kudun itse.
Kalat 720l altaassa,jossa ovat vallanneet oman nurkkauksen,eikä sinne muilla asukeilla ole asiaa.
Toivottavasti joku osaisi neuvoa,jos on kokemusta helmikirjoista.Kiitosta paljon etukäteen.
Joanna
Jallu2006
Junior Member
Junior Member

Re: Helmikirjoahventen kutu

Viesti Kirjoittaja Jallu2006 »

Anna olla siellä altaassa niin kauan, että ne kuoriutuu. Jos ne sitä ennen syö sen kudun niin ei hätää ne kutee kyllä uudelleenkin... Varmana. Sitten jos sulla on ylimääräinen allas niin imet letkulla ne pojat sinne ja artemiaa/jauhettua kuivaruokaa perään. Nuin itse yhden poikueen kasvatin. Ei ollut sen kummallisempi homma.
Joanna00
Starting Member
Starting Member

Kiitos paljon vastauksesta.miten kauan kestää,kun poikaset kuoriutuu?Ne on nyt ollut 2 vrk ja kovasti emo vahtii ja vilvoittelee.
Muutama munista on mennyt valkoiseksi,eli taitaa olla pilalla,mut tosiaan AINAKI 100kpl on ihan hyvännäköisiä.
Ja että letkulla vaan omaan altaaseen ja siitä sitten kasvattamaan... :D
Pikkasen oon pihalla,kun noin kutevat.. :P
Joanna
Jallu2006
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jallu2006 »

Meillä meni 3-4 päivää muistaakseni poikasten kuoriutumiseen. Sitten jos ne siirtää poikasaltaaseen niin heti ei sitä ruokaa kannata tarjota. Sitten vasta kun poikaset alkavat uimaan (niillä on alussa se ruskoaispussi jolla ne muutaman päivän pärjää) niin vaikka pipetillä sitä ruokaa niille sitten antaa.
Joanna00
Starting Member
Starting Member

Ok,kiitos paljon.Kyllä meinaan koittaa ne kasvattaa... :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”