Tällä hetkellä minulla on 200 litranen akvaario ja eilen hain 300 litraisen. Kunhan siihen nyt vaihdetaan silikonit ja saadaan jalusta niin siirretään vanhan akvan asukit sinne, kun en kahta akvaariota jaksa pitää. Nuo nykyiset kalat veisivät sieltä laskelmieni mukaan n. 200 litraa tilaa ja olisin kiinnostunut jostain uudesta lajista.
Nyt minulla on sinirihmakaloja, neontetroja, kääpiörihmakaloja, albiinomonnisia, piikkisilmiä ja kaksi partamonnia. Eli nyt siellä on lähinnä eniten pohjakaloja ja keskiosa akvaariosta tulee näyttämään aika tuhjältä, kun 300 litraisen pituus on jo 150cm. (Tosin piikkisilmät olen ajatellut vaihtaa albiinomonnisiin.)
Eli mikä laji sopisi nykyisten kalojeni seuraan (samat vesiarvot, ei liian reviiritietoinen, eikäggressiivinen)? Mahdollisimman paljon ehdotuksia, valitsen sitten mieluisamman värisen.
300 litraiseen lisää kaloja?
Valvoja: Moderaattorit
-
Sinirihma
- Starting Member

- Sukupuoli: Nainen
300 litraiseen lisää kaloja?
300 litran seura-akvaario: 3 x sinirihmakala, 18 x neontetra, 2 x albiinomonninen, 2 x piikkisilmä, 1 partamonni
145 litran akvaario, tarkoitus tehdä Keski-Amerikan biotooppiakvaario tai tavallinen seurala.
145 litran akvaario, tarkoitus tehdä Keski-Amerikan biotooppiakvaario tai tavallinen seurala.
Re: 300 litraiseen lisää kaloja?
Kuinka monta siellä on noita kaloja
Mä en lähtisi vielä hankkimaan uusia kaloja vaat ottaisi ensin jo olemassaolevia kunnon määrät.
Sinirihmoja 3 (1u+2n)
kääpiörihmoja 3 (1u+2n)
neontetroja 30kpl
albiinomonnisia 10kpl
piikkisilmiä 10kpl
partikset 2kpl
Mielestäni tuo määrä olisi jo vallan riittävä jos vertaan sitä tuohon omaan 250litraiseeni, eikä kalasto olisi liian sekava kun tuossakin noita lajeja on jo aika paljon.
Mä en lähtisi vielä hankkimaan uusia kaloja vaat ottaisi ensin jo olemassaolevia kunnon määrät.
Sinirihmoja 3 (1u+2n)
kääpiörihmoja 3 (1u+2n)
neontetroja 30kpl
albiinomonnisia 10kpl
piikkisilmiä 10kpl
partikset 2kpl
Mielestäni tuo määrä olisi jo vallan riittävä jos vertaan sitä tuohon omaan 250litraiseeni, eikä kalasto olisi liian sekava kun tuossakin noita lajeja on jo aika paljon.
Appenzellinpaimenkoirat
-
Sinirihma
- Starting Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: 300 litraiseen lisää kaloja?
Ok, teen noin, lukkoon saa tämän laittaa.
300 litran seura-akvaario: 3 x sinirihmakala, 18 x neontetra, 2 x albiinomonninen, 2 x piikkisilmä, 1 partamonni