Onko olemassa jokin ns.oikea määrä noiden kiertesisarvikotiloiden suhteen? Meidän akvassa niitä on mun makuun liikkaa,vaikka ovat kai hyvästäkin.Syökä jokin kalalaji näitä kotiloita? Miten pidän määrän kurissa?-Ruokinnallako? Mikä sitten on oikea määrä ruokkia kalojansa,ja monneja? Nyt olen heittänyt 2-3krt. päivässä ja pohjatabletin tai kaksi keran päivässä/2pvässä monneille.onko ok?
-------------------------
Toinenkin akvaario ihminen kävi toteamassa että on kyllä turhanpaljon nuita kierteisiä.Miten pääsen osasta eroon?Hyviä neuvoja otetaan vastaan!
Akva on kyllä hiljattain muuttanut joten pohjahiekka on myllätty.Aamulla kotiloita ei juurikaan ole mutta iltapäivästä hyökkäävät päälle!
Oikea määrä kotiloita?
Valvoja: Moderaattorit
-
Vesipeukalo
- Senior Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: oikea määrä kotiloita?
Laske ruokatabletti naruun sidottuna pohjalle, sammuta valot, ja puolen tunnin päästä nosta tabu kotiloineen roskiin.
Sillä ei kaikista eroon pääse, mutta muutamana iltana toistettuna saa määrät ihan siedettäviin lukemiin.
Sillä ei kaikista eroon pääse, mutta muutamana iltana toistettuna saa määrät ihan siedettäviin lukemiin.
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
-
miljoonakala84
- Elite Member

Tuosta ruokinnasta sen verran, että jos akvaariossa on rusahasti kaloja7pohjakaloja, niin tuota kalojen ruokaa ei jää niin paljon että kierteiset kerkeis hyötyy siitä, tai sitten sitä ruokaa pitäs kaataa suunnileen puoli purkkia jos haluaa että kierteisetkii saa jotain. Oonkii miettiny, että kuinkahan tuolla miun 128L akvaariossa voikii olla niin runsaasti kierteisiä, vaikka joutuvatkii elämään lähinnä levällä/muulla moskalla.
-
Vesipeukalo
- Senior Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
No ne menee varmaan samaan sarjaan kuin torakka -> selviää vaikka ydinpommista!
Puhumattakaan kaikista roskakotiloista. Mä en oikein kierteisistä tykkää käyttää sanaa roskakotilo, koska niillä on akvaariossa ihan selkeä hyöty.
Puhumattakaan kaikista roskakotiloista. Mä en oikein kierteisistä tykkää käyttää sanaa roskakotilo, koska niillä on akvaariossa ihan selkeä hyöty.
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
-
Deicide
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Kokeileppa vähentää ruokintaa. Joskus kotilo-ongelma johtuu vaan siitä, et lisääntyvät kuin hullut, kun ruokaa on paljon/liikaa.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?