Meillä ei ole ollut ongelmia. Mun miehellä oli jo kämppä, jonne muutin. Kuukausi ennen mua, sinne muutti akvaario, jota mies hoiti, kun ite vielä opiskelin. Sitten mä löysin A-W:n ja akvaarioilmotuksia (kalasto kaikkea muuta kuin hyvällä mallilla). Mieskin toi lähikaupasta akvaarion myynti-ilmotuksen (

). Sit löyty 112-litranen, joka haettiin yhdessä samalla reissulla ku kalojen kohtaloa alettiin sinetöimään Eviran välityksellä

Mies teki jalustan mun toiveiden mukaan ja haki mun kanssa hiekkakuopalta 30 kiloo hiekkaa keskellä talvee. Taisi olla huonoa omaatuntoa tupakoinnistaan... Sitten huutiksen tuliaisena meille tuli marmorirapu, joka kasvoi eka faunaboksissa. Keväällä mies näki mun ottaman kuvan Adriannan siniravusta ja hinkuu sellaista. Jo marmoriravunkin suhteen olin päättäny perustaa rapuvaarion, joten siitä ei tarvinnu kiistellä (rapu tarvii tilaa ja saattaa napsia kaloja). 120 litraa mittatilauksena. Mies maksoi puolet jalustasta, kun sillä ei ollu aikaa väkertää uutta. Niin, ravuista se on innostunu. Joskus enemmän katseli kasvavaa rapua kuin teki koneella töitä
Ei se valita laareista. Neljäs tulee joka tapauksessa ehkä ainakin evakkoon meille, vielä ei tiedä, tuleeko pysyvästi... Viitaten aiempaan viestiin: meidän pienin allas on makkarissa

Akvaariot on kuitenkin meille paras lemmikkivaihtoehto moneltakin kantilta katsottuna.
Vettä ei meillä laskuteta erikseen (viikkovaihto noin 90 litraa). Mun muutettua akvan kanssa talouteen, tiekkari alkoi olla päivät auki ja yöt kiinni (ennen oli toisin päin), mutta sähkölasku pieneni!