Ulkosuodattimeen tulee ilmaa
Valvoja: Moderaattorit
Ulkosuodattimeen tulee ilmaa
Nyt olis edessä äärettömän mielenkiintoinen ongelma:
Made in west-germany mallisessa eheim 2215 suodattimeen kertyy ilmaa. Mistään liitoksesta sitä ei sinne pääse kuin korkeintaan silmillä havaitsemattomia kuplia. Tuo silmillä havaitsematon kupla teoria vaan kumoutuu siinä, että jo muutaman päivän käytön jälkeen suodattimessa on ilmaa aika reippaasti.
Onko kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa ja millä se on hoidettu?
Made in west-germany mallisessa eheim 2215 suodattimeen kertyy ilmaa. Mistään liitoksesta sitä ei sinne pääse kuin korkeintaan silmillä havaitsemattomia kuplia. Tuo silmillä havaitsematon kupla teoria vaan kumoutuu siinä, että jo muutaman päivän käytön jälkeen suodattimessa on ilmaa aika reippaasti.
Onko kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa ja millä se on hoidettu?
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Re: Ulkosuodattimeen tulee ilmaa
Tuosta on ollut kekustelua. http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... datin+ilma" onclick="window.open(this.href);return false;
Mistähän katonoitumisesta noi viisaat myös jossain porisi? Btw. Onko sulla siellä imupäässä se "mattosuodatin tötsä" ?
Mistähän katonoitumisesta noi viisaat myös jossain porisi? Btw. Onko sulla siellä imupäässä se "mattosuodatin tötsä" ?
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Ton keskustelun olen lukenut ja siinä olleet vaihtoehdot pois neutraloinut. Taitaa olla salatiedettä:)
En oo laittanu tohon imupäähän mitään. En oo saanu aikaseks...
En oo laittanu tohon imupäähän mitään. En oo saanu aikaseks...
Onko miten vanhat letkut käytössä?
Uskoakseni alkuperäiset. Niiden liitokset on sen verran tiukat että sieltä ei ainakaan ilmaa sisään pääse...
Onko letkut kuitenkin vielä ihan "tuoreet" eikä kovettuneet? Liitoksista ei nimittäin tule kovettuneella letkulla tiiviitä, vaikka kuinka tiukasti olisivatkin kiinni.
Rasvaa, rasvaa tiivisteeseen rasvaa. Veikkaisin noin 99% varmuudella,että et viitsinyt noin naurettavaa vinkkiä edes koittaa.....
Älä vaan sano että noi tiivisteetkin on alkuperäiset?

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Uudet tiivisteet ja letkut kehiin vaan. Kyllä se hyväkin suodatin tarvii kuluvien osien vaihtoa joskus.
Ja jatkossa kannentiivisteen rasvaus joka huoltokerralla.

Ja jatkossa kannentiivisteen rasvaus joka huoltokerralla.
Alkuperäiset on. Ja letkut on kimmoisat ja muutenkin ok. Samoin tiiviste on alkuperäinen. Niinkuin tuossa aikaisemmin taisin mainita, kaikki konstit on jo kokeiltu.
Ja korostetaan vielä, että tämä laite on mallia made in west-germany. Eli ajalta ku eheim vielä oli eheim.
Ja korostetaan vielä, että tämä laite on mallia made in west-germany. Eli ajalta ku eheim vielä oli eheim.
Oiskohan sitten nuo suodatusmassat liian tiiviisti?
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura
Paitsi tuo ehdotettu tiivisteiden uusiminen. Sen itsekaikki konstit on jo kokeiltu.
tekisin vielä.
Silmämääräisesti ilmavuotoa lienee vaikea todentaa. Toisessa ketjussa kerroin, kuinka
hanayksiköstä veden tihuttamisen paikannus edellytti vermeen kiinnittämisen vesihanaan ja täyden paineen
laittamista niin, että hana itse oli suljettu, ennen kuin vuoto paljastui. Silmämääräisesti
tarkastellen mitään ulkoisesti havaittavaa halkeamaa ei näkynyt ja silti käytössä lorotti vettä ulos.
Jostainhan se ilma suodattimeen pääsee ja nuo letkuliitokset ja suodattimen tiivisteet ovat tarkastuslistalla
ensimmäiset. En tunne tosin tuota mallia...
900-litrainen Akvastabil kiekkola, 180-litrainen monnisakvaario
Täällä samanmallisessa suodattimessa on sama ongelma ja kiinnostuneena topiccia seuraten odotan, löytyykö asiaan joku järkevä selitys..
Mä en usko edelleenkään tuohon tiivisteteoriaan. Pöntössä sisällä on kuitenkin suurempi paine kuin sen ulkopuolella. Eli jos tiiviste falskaisi, pitäisi sieltä tulla vesi ulos. Jos en ongelmaa muuten saa poistettua niin kokeilen tuota tiivisteen vaihtoa. Raportoin sitten, miten homma etenee.
-
- Elite Member
Mä käsittäisin niin, että niin kauan kun pumppu on käynnissä, niin siellä sisällä on enemmänkin alipaine. Siksi vesi ei tule ulos, mutta voi haukata ilmaa sisään.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Alipaineen minäkin ymmärtäisin olevan suodattimen sisällä (päätellen siitä, että tuota omaa Classicia on todella vaikea avata ellei ole hanoja avannut ensiksi). Jos olisi ylipaine, niin luulisi kannen suorastaan pompsahtavan irti heti, kun klipsit eivät ole paikoillaan. Imaisemalla ilmaa vähemmäksi suodattimesta sen saa täyttymään vedellä puhdistuksen jälkeen -> alipainetta laitteen sisällä -> lähtee vesi virtaamaan, luultavasti harva on saanut suodattimen täyttymään vedellä puhaltamalla letkuihin. 

112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
-
- Elite Member
Joko huomenna mennään tiiviste kauppaan? ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
A-W:n virallinen vastarannan kiiski ei mee tiivistekauppaan vielä. Se testaa eka suodattimen kevyen puhdistuksen viikonloppuna ja kattoo tilannetta sitte.
-
- Junior Member
Tiivisteestä jankkaan vielä: omaan suotimeen tuli ilmaa sen käydessä, eikä vettä vuotanut ulospäin. Vasta kun suodattimen pysäytti, alkoi tiivisteen välistä lirisemään vettä ulospäin. Tiiviste oli siis entinen, vaikka tuntuikin vielä kimmoisalta ja näytti ihan kunnolliselta. Ja rasvailinkin vielä tiivisteen joka kerta suotimen huollon yhteydessä.
-
- Junior Member
Hei,
mulla on ollut sama ongelma Eheimin ulkosuodattimen kanssa. Voit yrittää ravistella suodatinta varovasti, että ilma tulee paremmin pois sieltä. Minulla itselläni oli ongelmana, että suodatin imi kamalat määrät kuolleiden lehtien osia ja muuta mönjää. Letkut olivat tukossa, vesi ei virrannut kunnolla ja suodatin alkoi taas korisemaan.Nykyisin puhdistan letkut heti, kun huomaan että laite korisee tai vettä ei tule tarpeeksi.
Vaikea sanoa, mistä suodattimesi ilmaongelma johtuu. Jos laitteen osat on asennettu oikein, pitäisi sen toimia kunnolla. Mutta kuten sanottu, et ole ainoa jolla on tämä ongelma! Minulla meinasi mennä jo hermot tämän ongelman kanssa. Letkujen puhdistamisen jälkeen asia on rauhoittunut.
Tsemppiä sinulle, toivottavasti ongelmasi on pian ratkaistu!
mulla on ollut sama ongelma Eheimin ulkosuodattimen kanssa. Voit yrittää ravistella suodatinta varovasti, että ilma tulee paremmin pois sieltä. Minulla itselläni oli ongelmana, että suodatin imi kamalat määrät kuolleiden lehtien osia ja muuta mönjää. Letkut olivat tukossa, vesi ei virrannut kunnolla ja suodatin alkoi taas korisemaan.Nykyisin puhdistan letkut heti, kun huomaan että laite korisee tai vettä ei tule tarpeeksi.
Vaikea sanoa, mistä suodattimesi ilmaongelma johtuu. Jos laitteen osat on asennettu oikein, pitäisi sen toimia kunnolla. Mutta kuten sanottu, et ole ainoa jolla on tämä ongelma! Minulla meinasi mennä jo hermot tämän ongelman kanssa. Letkujen puhdistamisen jälkeen asia on rauhoittunut.
Tsemppiä sinulle, toivottavasti ongelmasi on pian ratkaistu!
160 l- melanotaenia praecox, corydoras C126, Ancistrus sp., trigonostigma espei
72 l- pristella maxillaris, otocinclus hoppei ??, corydoras panda
54 l - danio margaritatus, corydoras habrosus
20 l- crystal red
72 l- pristella maxillaris, otocinclus hoppei ??, corydoras panda
54 l - danio margaritatus, corydoras habrosus
20 l- crystal red
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Mulla sama ongelma Eccon kanssa, ilmaa on ja sitä sinne jostain taitaa tulla lisääkin, kun ravistaa, ni veden virtaus lakkaa kokonaan. Kaksi kertaa olen jo imaissut letkusta uuden täytön ja taas kohta sama homma. Mutta mä ite luulen, että laitoin sinne jo liikaa noita suodatinmassoja, viimeksi kun putsasin, ni lisäsin, vaikka sinne ilmeisesti kuuluisi suodatuslevy päällimmäiseksi. Viikonloppuna aikosin kans sen avata ja vähentää niitä palleroita. Yks ohut levy mulla on, ni laitan sen sinne sijalle. Vielä en siis moiti laitetta, vaan korjaan oman mokan(?).
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
- Junior Member
- Viesti:
Nuijalla eiku nuijarilla oli sama ongelma 2215:sta kanssa mutta mulla ongelman aiheutti ilmastimen kuplat. Suodatin 100 litrasessa akvassa.
olitpa utelias....
Mulla hörppii 2028. Muutaman kerran vuorokaudessa sylkee kuplaa ja korisee. Puhdistuspäivä kyllä olis, kunhan sais aikaiseksi... Samalla vois katsoa, että mitä se on syöny.
Suodattimella ikää alle vuosi. Tiivistekin siis alle vuoden ikäinen. Tulee mieleen tuo hanayksikkö, koska niissähän on ollut vikaa ko. mallissa.
Suodattimella ikää alle vuosi. Tiivistekin siis alle vuoden ikäinen. Tulee mieleen tuo hanayksikkö, koska niissähän on ollut vikaa ko. mallissa.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Ongelma ratkes:
Suodattimen imuputken liitin oli ihan aavistuksen verran löysällä. Sieltä pääsi ilmaa sisään. Eli tiivisteet on ihan kunnossa:D
Suodattimen imuputken liitin oli ihan aavistuksen verran löysällä. Sieltä pääsi ilmaa sisään. Eli tiivisteet on ihan kunnossa:D