Tilanne siis siinä vaiheessa, että asunto on löytynyt ja työtäkin on. Allas on lattialla ja ei näytä kovin kummoiselta. Korallit ja selkärangattomat jäi Västeråsiin suolisti kavereitten altaisiin ja ainoastaan muutama kala seurasi matkassa. En tohtinut ottaa kovin monia pioneereja matkaan menettämisen pelossa. Ja taisin tehdäkin oikean päätöksen. Matkasta tuli kamala taistelu lumimyrskyssä ja kalat pääsivät uuteen veteen 48 tunnin kuluttua. Yksi hexataenia oli sen verran heikossa hapessa, että päätti jäykistyä lopullisesti, mutta välskäri ja pari Chrysiptera parasemaa voi hyvin.
Olo on yhtä aikaa innostunut ja latistunut. Kivaa että pääsen pystyttämään allasta ja saan muokata riuttamaisemaa uusiksi, tietysti paremmaksi. Mutta olenko ihan ypöyksin nyt Oulussa? Suola tarjontaa ei ole täällä. Tekniikkaa ja kuivatavaraa voi tilata, mutta eläimet sitten? Taitaa mennä harvoiksi ja harkituiksi hankintareissuiksi. Olen ollut jo yhteydessä kemiläiseen harrastajaan, sekä Luleån aktiiveihin. Olen minä sen verran oman altaani perään, että vien sitä eteenpäin aikani vaikka yksin, mutta tottakai olisin kiinnostunut löytämään harrastuskavereita. Joka tietää, kavaltakoon kaverinsa