Asukkaita pieneen altaaseen?
Valvoja: Moderaattorit
Asukkaita pieneen altaaseen?
Tuttu kyllästyi piskuiseen altaaseensa ja lahjoitti sen minulle. Aikaisemmista altaistani pienin on ollut 150-litrainen, jos poikasallasta ei lasketa, joten olen hieman eksyksissä.
Kuusikulmaisella altaalla kokoa on sellaiset 15-litraa ja kysymykseni siis on..
Onko mitään kalalajia jota sellaiseen uskaltaa pistää ilman että ahdistuvat reppanat?
Kuusikulmaisella altaalla kokoa on sellaiset 15-litraa ja kysymykseni siis on..
Onko mitään kalalajia jota sellaiseen uskaltaa pistää ilman että ahdistuvat reppanat?
"Kaikki hyvin niin kauan kun se vesi on siellä lasin takana."
-
nepis76
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Asukkaita pieneen altaaseen?
Eläinsuojeluasetukset kieltävät kalojen pitämisen pysyvästi alle 40 litraisessa, joten tonne vois ottaa kalojen sijasta pieniä sukarapuja.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
http://www.karvakasat.net
Selvä. Kiitos tiedosta. 
Alanpa sitten etsiskellä hieman tietoa, kun ei ennestään kokemusta ole.
Alanpa sitten etsiskellä hieman tietoa, kun ei ennestään kokemusta ole.
-
miljoonakala84
- Elite Member

Tuohon 15L akvaarioon mahtuisi kivasti kymmenisen tulisukarapua ja yksi omppukotilo.
Tai sitten voisit kokeilla niiden esihistoriallisten otusten, olikohan ne nyt triopseja, kasvattamista.
Sukaravuille kyllä oikeastaan ääni täältäkin. Mikä tahansa sukarapulaji käy. Minä jättäisin omenakotilon pois, mutta kierteissarvikotiloita altaaseen voisi hyvinkin rapujen lisäksi laittaa. Lisäksi tietysti paljon kasveja.
Sukaravuille kyllä oikeastaan ääni täältäkin. Mikä tahansa sukarapulaji käy. Minä jättäisin omenakotilon pois, mutta kierteissarvikotiloita altaaseen voisi hyvinkin rapujen lisäksi laittaa. Lisäksi tietysti paljon kasveja.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Juu. Päädyin tulisukarapuihin ja olen aloittanut altaan kypsyttelyn. 
Mistä suosittelette niiden ostamista? Pitkään aikaanhan tässä ei kiire ole kun odotellaan että lutakko on valmis vastaanottamaan ne, mutta olisi kiva tietää ennalta.
Mistä suosittelette niiden ostamista? Pitkään aikaanhan tässä ei kiire ole kun odotellaan että lutakko on valmis vastaanottamaan ne, mutta olisi kiva tietää ennalta.
-
Miss_Molton
- Senior Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
Tänne A-W:hen ostoilmoitus tulisukasista, ellei eläinkayupasta löydy. Yleensä eläinkaupassa hintaa on enemmän eikä niiden laatua ole välttämättä arvioitu. Korkeampilaatuiset ovat monesti hintavampia, mutta se siitä, kun menee ohi...
Eikä se nyt aina oo itestään selvää että eläinkaupasta edes saa noita rapusia, siis edes tilaamalla. Meidän läheiset liikkeet sanoivat kaikki että rapusia ei oo eikä tilata kun ne on sitten niin pieniä ja hankalia ja tulee syödyksi. Toisaalta, eipä nuo liikkeet suostu vastaanottamaankaan mitään (yritin tuossa taannoin lehtikalavauvoja tarjota)Miss_Molton kirjoitti:Tänne A-W:hen ostoilmoitus tulisukasista, ellei eläinkayupasta löydy. Yleensä eläinkaupassa hintaa on enemmän eikä niiden laatua ole välttämättä arvioitu. Korkeampilaatuiset ovat monesti hintavampia, mutta se siitä, kun menee ohi...
ahistaa ko ei oo mitää onkelmia