Toimiiko samassa akvaariossa helmirihmakala haaremi ja taistelukala haaremi?
Tällä hetkellä on siis 3 helmirihmaa ja taistoukko, mietin voisiko sille naikkosia ostaa kaveriksi vai tuleeko ongelmia? Tällä hetkellä taisto "väistelee" helmiä ja menee sinne "missä on tilaa", ui oikeastaan pitkin akvaariota ilman sen kummempaa reviiriä, muuttuuko asia jos naaraita tulee ja taisto pesää alkaa rakentaa..
Akvaario on 250l, muita kaloja; partamonni, piikkisilmiä, mustaneontetroja ja mahdollisesti perhoskirjoahve pariskunta tulossa joskus..
Helmirihmojen haaremi + taistohaaremi?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
Re: Helmirihma haaremi+taistohaaremi?
Moi!
Mulle kovasti kaupassa vakuuteltiin että taistot ei tule rihmakalojen kanssa toimeen, mutta kyllä mulla on 3 sinirihmaa ja 3 helmirihmaa sekä 1+3 taistoa, jotka elävät sulassa sovussa. Pikemminkin taistoja häiritsee vilkkaat levikset, mutta vaikka nekin uteliaita ovat, ovat silti kilttejä toisille kaloille.
Ja ainakaan helmirihmat ei ole niitä agressiivisempia rihmoja, joten eiköhän taiston huntu saa olla rauhassa. Mahdollista tietenkin että sulla on adhd-taistouros joka nyppii helmien rihmat, mutta en jaksa uskoa.
Mulle kovasti kaupassa vakuuteltiin että taistot ei tule rihmakalojen kanssa toimeen, mutta kyllä mulla on 3 sinirihmaa ja 3 helmirihmaa sekä 1+3 taistoa, jotka elävät sulassa sovussa. Pikemminkin taistoja häiritsee vilkkaat levikset, mutta vaikka nekin uteliaita ovat, ovat silti kilttejä toisille kaloille.
Ja ainakaan helmirihmat ei ole niitä agressiivisempia rihmoja, joten eiköhän taiston huntu saa olla rauhassa. Mahdollista tietenkin että sulla on adhd-taistouros joka nyppii helmien rihmat, mutta en jaksa uskoa.
Kukin taaplaa tyylillään
Kahta haaremia mulla ei ole ollut, mutta mulla ainakin taistohaaremi ja kolme helmirihmatyttöä tuli hyvin juttuun, eivät juuri välittäneet toisistaan 

Kiitos vastauksista.
Taisto on siis yksin tällä hetkellä helmien kanssa sulassa sovussa (ekan päivän uteliaisuudet puolin ja toisin näytti jo hetken siltä että taisto palaa alakertaan, mutta se menikin ohi niin pian ja eivät ole toisiaan oikeasti edes huomaavinaan nyt)..
Mutta siis, jos taisto saa vaimon ja jalkavaimon, muuttuuko käytös?
Nyt kun tuolla kiltillä linssiludella ei ole muuta tekemistä kuin uida ympäriinsä ja tarkkailla ihmisiä jotka kulkee ohi hän on oikein ihana, mutta tuleeko reviiritaistelua jos vaimokkeet tulevat.. ?
Helmirihmat on vallanneet pohjalta reviirin, onko normaalia? eikös niiden pitänyt olla pintakaloja ja vallata pinnan tuntumasta reviiri? Pinnalla ei ole juurikaan vielä muuta kasvillisuutta kuin kilpukat, pistiaa ja limaskaa.. Ja muutamat vallisneriat sinne ylettävät ja karvalehti muutaman päivän päästä
Kuplapesiä ukkeli pinnalle tykkää puhallella, mutta muuten viettää aikaa aika pohjavedessä 
Taisto on siis yksin tällä hetkellä helmien kanssa sulassa sovussa (ekan päivän uteliaisuudet puolin ja toisin näytti jo hetken siltä että taisto palaa alakertaan, mutta se menikin ohi niin pian ja eivät ole toisiaan oikeasti edes huomaavinaan nyt)..
Mutta siis, jos taisto saa vaimon ja jalkavaimon, muuttuuko käytös?
Nyt kun tuolla kiltillä linssiludella ei ole muuta tekemistä kuin uida ympäriinsä ja tarkkailla ihmisiä jotka kulkee ohi hän on oikein ihana, mutta tuleeko reviiritaistelua jos vaimokkeet tulevat.. ?
Helmirihmat on vallanneet pohjalta reviirin, onko normaalia? eikös niiden pitänyt olla pintakaloja ja vallata pinnan tuntumasta reviiri? Pinnalla ei ole juurikaan vielä muuta kasvillisuutta kuin kilpukat, pistiaa ja limaskaa.. Ja muutamat vallisneriat sinne ylettävät ja karvalehti muutaman päivän päästä
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

-
- Junior Member
Ei se niihin rihmoihin vaikuta ne taistonaaraat ts kyllä se ukko niitä akkojaan jahtaa mutta ei rihmoja, näin uskaltaisin väittää.
Kukin taaplaa tyylillään